Jump to content
Festivalanlæg dk

Sange til test af anlæg

Nicolai Grymer
 Share

Recommended Posts

James Blake - Limit to Your Love.
Den brugte vi hvertfald på Soundwalk i år, den tester virkelig mellemtonen, da klaveret ligger i det område samtidigt med at hans stemme er meget tæt på samme frekvens, så den får de fleste toppe til at brokke sig :P
Samt der er vildt meget bas!

6 minutes ago, Ganon said:

James Blake - Limit to Your Love.
Den brugte vi hvertfald på Soundwalk i år, den tester virkelig mellemtonen, da klaveret ligger i det område samtidigt med at hans stemme er meget tæt på samme frekvens, så den får de fleste toppe til at brokke sig :P
Samt der er vildt meget bas!

Kender den godt. Den lyder også godt fordi der sker minimalt, så enhederne i toppene ikke skal tænke på så meget. Mht. test af toppene gælder det om at finde noget musik med højt aktivitetsniveau, men det var primært bassen.

Det må også godt være noget hvor man kan nyde lydbilledet og sammenspillet mellem bashornene og toppene :P

Det jeg prøver at sige er at vi mangler basnumre haha

Kan godt lide M.I.A - Paper planes og Infected mushroom - never mind 

Laver typisk tests når jeg har lavet et anlæg jeg skal sælge, også kommer det lidt an på hvem målgruppen er. sætter ikke infected mushroom hvis det er nogle tøsepiger jeg sælger til ;) Når det kommer til salg er det fedt nok at smide en wow factor ind, så hvis det er nogle piger kan jeg godt finde på at sætte toxic in the deep (britney adele mashup), så tænker piger altid 'helt sikkert' :D

Hvis det er til indstilling af lyd på eget anlæg bruger jeg faktisk også james blake nogen gange eller måske Ole Erling - Macarena :)

Det er også til indstilling jeg bruger Limit to Your Love, for så ved jeg toppene kan tage dertil og ikke længere, men andre numre faktisk godt kan tage mere, så hvis der en som giver den hele armen, så er de ikke på grænsen :)

Det er altid fedt at teste med velindspillede numre, så hvis man søger lidt rundt på hi-fi fora så kan man finde mange gode guldnumre. Det er også altid fedt at teste noget dakke-dak men selv den mindst linære højttaler med kæmpe peeks i en måling kan sgu lyde godt med dak. Jeg har en playliste på min telefon med numre i godt kvalitet som også fleste anses for værende fornuftigt indspillede, nogle af mine favoritter er:

Eric Clapton - Tears in heaven (jo flere tårer desto bedre er anlægget - linær sammenligning haha!)

Lee Ritenour - Forget me nots (dejligt nummer fra en skøn kunstner, godt indspillet og med god fylde og bredde i lyden og virkelig meget punch)

Trentemøller - Miss you (krystalklar indspilning med nænsomme spor af støj i bedste trentemøller stil, rent og klart, diskanten må gerne sparke lidt til trommehinden når dråbelydende kommer, virkelig lækkert nummer til høje frekvenser)

Ray Charles - Fever (with Natalie Cole) (manden har bare en skøn stemme, afslører virkelig om mellemtoneregisteret for mandestemmer er iorden, dyb akustisk bas)

Nils Lofgren - Kieth don't go (jo større anlæg jo bedre, har testet det på et d&b q7 anlæg i stort setup, fedt line-array nummer @vesthardt knows whats up haha. Akustisk og live, men virkelig fedt indspillet!)

Darkside - Paper Trails (Hørte første gang på et sæt b&w 803 i en privat lyttesession i hi-fi klubben. Rent indspillet og giver ro i kroppen)

James Blake - Limit to your love (Bund, bund bund bund og mere bund. Hans stemme går skønt igennem også. Vi kender den alle)

What so not - Jaguar (mit go-to-track når der skal testet anlæg, det lyder bare pisse godt. Elektronisk og sætter virkelig spark i bundkasser og river ørene fra hinanden ligefør droppet "Jaguar trap" lyder bedst ved +118dB ;) )

Wu-tang clan Datsik remix - biochemical equation (hvis man virkelig har brug for bund så man brækker sig. Kan bundene v-plates? gør det! Kan det stå på jorden? Ned med det! Kan det spille linært til 37Hz? Lad det! Det skal gerne gøre ondt)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.