Jump to content
Festivalanlæg dk

Halfinator rygsæk

Nharka
 Share

Recommended Posts

Hej Festivalanlæg

Efter et par måneders lurking er jeg nu ved at være parat til at starte mit første højttaler projekt. Planer er at bygge en ståendehalfinator efter sketchup filen her på siden, men med et par rygsæk stropper på en af siderne. 

Udfra @Xodeus meget strukturede indkøbsliste til en boominator fra denne tråd, har Jeg sammensat en indkøbsliste:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1EI2yaOD6TTHSkODuwiMDZc17fPdI_SbWRZ7Hdc4FEQs/edit?usp=sharing

Udover en stiksav og en loddekolbe har jeg ikke meget andet til rådighed. Derfor har jeg også valgt at tilføje den billigste overfræser jeg kunne finde.

Ser det nogenlunde fornuftigt ud?

Er der nogle der kan anbefale en lim? Jeg ved i er glade for jeres PL lim men har desværre ikke haft noget held med at finde det :/

Så lige et hurtigt spørgsmål om mono. Jeg kan forstå at det er fordelagtigt at kører halfinatore i mono, men hvordan bærer jeg ad med det? Fandt denne tråd på avforum, hvilket siger at det skulle være nok at smide en modstander på vær sidde og derefter lodder demsammen, men hvordan ville det fungere med maxampen som er bygget til at modtage et stereo signal? skal jeg anskaffe mig en speciel "mono amp"?

Endnu engang tak for hjælpen

-Jakob

Hej Jakob

Rigtig fed ide!

Jeg har også længe spekuleret i, om jeg skulle lave min halfinator om til en rygsæk !

Jeg vil dog anbefale at gøre dig nogle flere tanker omkring, hvordan man kan gøre den behagelig at have på ryggen. Halfinatoren er jo meget firkantet og ca. 10 kg, så jeg tror ikke den vil være særlig rar at have ryggen i længden :)

Min bedste ide er at prøve at finde en vandrerygsæk eller lignende med stivere i ryggen, og så prøve at montere halfinatoren på den, måske med et velcro system til at holde den fast !

Omkring dit spørgsmål til lim, kan PL købes inde på canopysound.dk, men jeg ved at danalim også har lavet en ekspanderende lim der kan bruges.

Til sidst så det med mono, jeg mener at have læst fra pålidelige kilder (saturnus), at det ikke er nødvendigt at lave et monosetup, og at du bare skal lave den fuldstændig som en halv boominator, dette skyldes at komprimeret musik (mp3, youtube, spotify osv.) er i mono fra 300 hz og nedefter, og du derfor vinder mere ved at højtalerne spiller sammen i samme rum, selvom det er stereo :) Min halfinator spiller ihvertfald dejligt !

Så er delene bestilt og jeg venter i spænding på at kunne komme i gang med at bygge :)

Jeg vil forsøge at finde en lim i et byggemarked efter jeres henvisninger, PL limen er desværre udsolgt fra Canopysound.

Jeg har derudover også gået og funderet lidt over hvad jeg skal stille op med rygsæks delen af projektet. En afstivet vandre rygsæk (som foreksempel den her) ville være et godt bud, men desværre også ret dyrt. Har overvejet at bygge en konstruktion af PVC rør (eksempel her) og bruge det men er ikke sikke på hvordan det ville holde.

Tænker jeg holder mig til stereo i første omgang. Hvis jeg føler for at ændre det senere skulle det ikke være noget problem.

Tusind tak for jeres input :3 

39 minutes ago, Nharka said:

Så er delene bestilt og jeg venter i spænding på at kunne komme i gang med at bygge :)

Jeg vil forsøge at finde en lim i et byggemarked efter jeres henvisninger, PL limen er desværre udsolgt fra Canopysound.

Jeg har derudover også gået og funderet lidt over hvad jeg skal stille op med rygsæks delen af projektet. En afstivet vandre rygsæk (som foreksempel den her) ville være et godt bud, men desværre også ret dyrt. Har overvejet at bygge en konstruktion af PVC rør (eksempel her) og bruge det men er ikke sikke på hvordan det ville holde.

Tænker jeg holder mig til stereo i første omgang. Hvis jeg føler for at ændre det senere skulle det ikke være noget problem.

Tusind tak for jeres input :3 

Bare find en PU lim i byggemarkedet. Jeg tror ikke, at der findes en butik, der ikke har det :)

Husk i øvrigt at køb acrylfugemasse uden syre (der plejer at stå uden opløsningsmidler i) :)

• 1 year later...
This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.