Jump to content
Festivalanlæg dk

Hjælp til indslagsmøtriker

Nicolai Grymer
 Share

Recommended Posts

Hej forum

Jeg er midt i at indskrive en plan, og jeg har et spørgsmål mht. indslagsmøtriker på tegnebrættet. Jeg har følgende spørgsmål:

1. Hvor store bolte skal bruges til at montere Eminence Kappa 15LFA?

2. Hvor store huller skal tegnes op, for at kunne sætte en indslagsmøtrik i?

3. På Kappa 15LFAs specifikationer står der følgende: "Mounting Holes B.C.D: 369,9mm" - Vil det sige at jeg skal sætte centrum af indslagsmøtrikkerne til enheden 369,9mm fra hinanden? Hvis ikke, hvor langt skal indslagsmøtrikkerne så sidde fra centrum?

4. Ved installation af disse hjul: https://www.thomann.de/dk/millenium_blue_wheel_gebremst_mkii.htm - Skal jeg så bruge 6mm eller 8mm bolte for at skrue dem fast?

Fanks

Hey
Med dine enheder er det meget forskelligt hvor store hullerne er, og hvilke bolte du bruger til at tilpasse dine møtrikker :)
Somregel kan alt mellem 6 og 10mm bruges :) Men vær opmærksom på dine boltes hoveder, du kan risikere at flække kanten på den :) 
men somregel skal du kigge på datasheetet på din Driver, for at tjekke position og placering af hullerne :) 
Og så husk at sikre dig at du kan komme til med evt boremasskine :) 

Faldt også lige over denne her, den er meget fin til at finde ud af hvilke skruer/bolte man skal benytte sig af, og hvilke navne man skal søge på ;D
https://imgur.com/gallery/IAAHt

2 hours ago, SortePer said:

Hey
Med dine enheder er det meget forskelligt hvor store hullerne er, og hvilke bolte du bruger til at tilpasse dine møtrikker :)
Somregel kan alt mellem 6 og 10mm bruges :) Men vær opmærksom på dine boltes hoveder, du kan risikere at flække kanten på den :) 
men somregel skal du kigge på datasheetet på din Driver, for at tjekke position og placering af hullerne :) 
Og så husk at sikre dig at du kan komme til med evt boremasskine :) 

Faldt også lige over denne her, den er meget fin til at finde ud af hvilke skruer/bolte man skal benytte sig af, og hvilke navne man skal søge på ;D
https://imgur.com/gallery/IAAHt

Hvilken bolt vil du så forslå? Og kanten kan simpelthen flække?

Jah, jeg har oplevet at hovedet på mine skruer var en kende for brede, og derved flækkede de den lille metalkant der "holder" på tætningsskummet :) 
Jah, jeg har somregel brugt "Machine Screws" da de kan trække rimeligt godt igennem :)
og jeg er enig med alfred i at de enten skal være Socket head eller Torx :) (jo mere overflade du har, jo mere torque kan du spænde dem med :))

On 15/9/2016 at 11:58, SortePer said:

Jah, jeg har oplevet at hovedet på mine skruer var en kende for brede, og derved flækkede de den lille metalkant der "holder" på tætningsskummet :) 
Jah, jeg har somregel brugt "Machine Screws" da de kan trække rimeligt godt igennem :)
og jeg er enig med alfred i at de enten skal være Socket head eller Torx :) (jo mere overflade du har, jo mere torque kan du spænde dem med :))

Det kan også være en Torx cap screw eller Phillips cap screw (svære at finde, så held og lykke). Vigtigst af alt er at det er Cap screws, hvilket siger om hvilket type hovede det er. Her er socket head, altså umbrago, klart det nemmeste at finde og IMO den suverænt bedste løsning

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.