Jump to content
Festivalanlæg dk

PA højtaler parameter?

boef91
 Share

Recommended Posts

hej alle sammen, jeg er på jagt efter et par PA-højtalere til næste års anlæg, men jeg er i tvivl om hvilke parameter, de skal have. Andet end at SPL skal være høj :)

planen er at vi skal have to PA-højtaler og en cubo 15, som bliver trukket af en GM-D8604 :) 

51 minutes ago, boef91 said:

hej alle sammen, jeg er på jagt efter et par PA-højtalere til næste års anlæg, men jeg er i tvivl om hvilke parameter, de skal have. Andet end at SPL skal være høj :)

planen er at vi skal have to PA-højtaler og en cubo 15, som bliver trukket af en GM-D8604 :) 

Der er en, som sælger 2x DR250 på siden her. De er fantastiske, så hvis I har pengene til dem, så skulle det ikke fås meget bedre.. :)

2 hours ago, boef91 said:

det har vi desværre ikke :/ jeg tror måske vi leder efter noget til under 2000 kr ( så nok nogle brugte)

men ellers tak :)

Du kunne evt. bygge 2 halfinators som sateliter. Det er forholdsvist billigt og det skulle fungere rigtig godt. Det er i hvert fald min plan til næste Roskilde. Så skærer du dem ved cirka 90-100 stykker (alt efter hvad du skærer din Cubo ved) og så skulle de kunne klare en del effekt :)  

Alternativet er Behringer 212XL eller nogle andre gode PA toppe

35 minutes ago, Alex said:

Du kunne evt. bygge 2 halfinators som sateliter. Det er forholdsvist billigt og det skulle fungere rigtig godt. Det er i hvert fald min plan til næste Roskilde. Så skærer du dem ved cirka 90-100 stykker (alt efter hvad du skærer din Cubo ved) og så skulle de kunne klare en del effekt :)  

Alternativet er Behringer 212XL eller nogle andre gode PA toppe

Måske lige lavt nok at cutte dem, tættere på end 110-120 Hz. 

@boef91 når du skal lede efter nye toppe, så husk at kigge på følsomheden og ikke SPL. Disse går ikke altid hånd i hånd, da SPL'en tit bliver brugt som et flashy salgspunkt. Hvis du ikke er så erfaren i faget, synes det er en fin idé at forsøge sig med at købe noget færdigbygget. Som Alex siger kan du godt bygge fx. halfinators, men de er så nok også noget af det eneste du kan bygge, uden at skulle rode med filtre og jeg skal komme efter dig. Hvis du bygger halfinator og har budget til det, så byg dem i Pro udgaven med compression driver og horn fremfor piezoer. 

Hvis du går efter et par PA'er kan du eventuelt kigge forbi i din lokale 4Sound eller lydbutik og lytte på noget af deres udstyr også forsøge at finde det brugt. For 2000 skal du nok være ret flexibel med stand. Jeg købte selv et par Electric Voice SX300 fra England på eBay til rigtig fine penge. 

2 hours ago, Alfred said:

Måske lige lavt nok at cutte dem, tættere på end 110-120 Hz. 

Haha, det kan du have ret i, det var måske lige lavt nok sat ;) 

2 hours ago, Alfred said:

Som Alex siger kan du godt bygge fx. halfinators, men de er så nok også noget af det eneste du kan bygge, uden at skulle rode med filtre og jeg skal komme efter dig. Hvis du bygger halfinator og har budget til det, så byg dem i Pro udgaven med compression driver og horn fremfor piezoer. 

Men hvis han skal ud i pro udgaven som sateliter, så skal han rode med en miniDSP, da der ikke er noget filter til halfinator med pht407n, og selv hvis han valgte at bygge en pro boominator, så skal han alligevel samle et filter (omend ikke særligt avanceret) :)

Til prisen finder du ikke noget der er voldsomt meget bedre, med mindre du finder et unormalt godt tilbud.

jeg var selv heldig at finde 2 stk electro voice sx300 for kun 1300kr, som jeg har været meget imponeret over :) 

On 7/11/2016 at 20:03, tc87 said:

Til prisen finder du ikke noget der er voldsomt meget bedre, med mindre du finder et unormalt godt tilbud.

jeg var selv heldig at finde 2 stk electro voice sx300 for kun 1300kr, som jeg har været meget imponeret over :) 

Shit det er billigt. Jeg gav knap 3-4 jern for mine og det var sgu en god deal. Hvordan kan det være de var så billige?

11 hours ago, Alfred said:

Shit det er billigt. Jeg gav knap 3-4 jern for mine og det var sgu en god deal. Hvordan kan det være de var så billige?

Fandt dem brugt på denne gruppe https://www.facebook.com/groups/132594056862546/

De er slidte, ridsede og mangler et ev-emblem foran på gitteret - Men de spiller perfekt, så til den pris er jeg helt tilfreds med dem :P 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.