Jump to content
Festivalanlæg dk

Solcelle for 12V batteri

BrændtForstærker
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, missekat2000 said:

Skal gerne passe til en boominator :)

Helst skal det være CIGS eller tyndfilmssolceller, men ingen af dem passer til en boominators mål. I hvert fald ikke, hvad jeg har set af solceller. 

Den idé jeg har gået med er at købe dette solpanel, som kan ligge inde i elektronikrummet, hvis det foldes sammen. Så laver du en powercon tilslutning udvendigt og videre til din regulator. Så er det bare at tage tage solpanelet ud og smide det op i en optimal vinkel/sørge for at det ikke bliver skygget i løbet af dagen. 

Det er en fleksibel løsning, som også tillader dig at tilslutte et større panel, hvis du lige skulle have adgang til det eller blot en strømforsyning :)

8 minutes ago, Alex said:

Helst skal det være CIGS eller tyndfilmssolceller, men ingen af dem passer til en boominators mål. I hvert fald ikke, hvad jeg har set af solceller. 

Den idé jeg har gået med er at købe dette solpanel, som kan ligge inde i elektronikrummet, hvis det foldes sammen. Så laver du en powercon tilslutning udvendigt og videre til din regulator. Så er det bare at tage tage solpanelet ud og smide det op i en optimal vinkel/sørge for at det ikke bliver skygget i løbet af dagen. 

Det er en fleksibel løsning, som også tillader dig at tilslutte et større panel, hvis du lige skulle have adgang til det eller blot en strømforsyning :)

Mange tak. Jeg har desværre ikke super meget forstand på, hvordan den skal kobles op. Det var min plan at kigge på "til den tid". Har du muligvis en guide, billede eller noget, som jeg kan kigge på, når jeg skal koble det sammen? :)

1 hour ago, missekat2000 said:

Mange tak. Jeg har desværre ikke super meget forstand på, hvordan den skal kobles op. Det var min plan at kigge på "til den tid". Har du muligvis en guide, billede eller noget, som jeg kan kigge på, når jeg skal koble det sammen? :)

Mit bedste råd er at søge på nettet efter diagrammer, kigge på billeder og tråde igennem her på siden, samt altid huske at krydstjekke, så du ikke uheldigvis har fået fat i et forkert diagram. Ellers er der over 600 sider af give sig i kast med inde på den officielle tråd på diyaudio ;) 

Det virker uoverskueligt i starten, men lige så stille giver det mere og mere mening, især når du står med delene i hånden. Ellers har du jo igen mulighed for at stille spørgsmål her, selvom alle spørgsmål nok allerede er besvaret i en eller anden tråd på denne side :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.