Jump to content
Festivalanlæg dk

Byggeprojekt - Camp Hawaii

Meistro
 Share

Recommended Posts

Hej alle, 

Jeg har nu igennem det sidste stykke tid læst en del forummer igennem herinde på siden, da jeg er forholdsvis ny inden for dette, og kun sidste år har prøvet at bygge et mindre festivalanlæg. Se billede til sidst i opslaget.

Da jeg inden længe starter et nyt projekt op for et større anlæg, og gerne vil komme godt fra start, har jeg strikket et ledningsdiagram sammen, samt en liste over de forskellige ting jeg har tænkt mig at bruge. Jeg håber at jeg kan få en bekræftelse/ eventuelle fejl- og mangler, samt tilbagemeldinger på dette.

Planen er foruden at skulle kunne spille vores egen camp op, forhåbentlig 30+ mennesker. 

Har et ca. budget på 15-16.000 kr, og selvom jeg ikke er meget for at indrømme det, har jeg desværre ikke alt for meget tid grundet arbejde, og placering for hvor det skal bygges, samt den tekniske snilde til at bygge højtalere selv, på trods af at der er længe til RF17. 

Planen er at anlægget skal bestå af følgende:

• 1 X Pioneer GM D-8604
  • 2 X Behringer B215XL Eurolive
  • 2 X Behringer VP1800S
  • 2 X Showtec Bumper Strobe incl. IR Remote
  • 1 X 110W CIGS Solcelle 
  • 1 X 10A Laderegulator 
  • 2 X 5 M RGB LED Strip m. Soundcontroller
  • 3-4 X Lastbilbatteri af 200+ AH
  • 1 X Industrivogn 2X1M Lasteevne ca. 800-1000 KG.
  • Diverse kabler/stik, knapper, osv. 

På forhånd tak for svarene! :-)

schemeit-project (9).pngschemeit-project (10).png

IMG_0013.JPG

Jeg er derudover lidt i tvivl om, hvorvidt jeg har tænkt mig at benytte de rigtige str. kabler. 

Mellem batteri og forstærker strømkabler på 10mm² http://www.autobixen.dk/bilstereo/monterings-tilbehor/sinuslive-nb10-rod-tilbehor-stromkabler.html

Fra solcelle til laderegulator til batteri strømkabler på 6mm² https://www.dkvolt.dk/produkt/solcellekabel-6mm2/

Fra toppe til forstærker højtalerkabler "the sssnake SLL21510"  2 x 1.5 mm² https://www.thomann.de/dk/the_sssnake_sll21510_speakonkabel.htm

Fra bunde til forstærker højtalerkabler "the sssnake SLL21510"  2 x 1.5 mm² https://www.thomann.de/dk/the_sssnake_sll21510_speakonkabel.htm skal disse eventuelt være større?

Tilslutningsledninger til kontakter, soundcontroller, lys osv. 1,5 mm²  http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bil-el/12-Volt/Tilslutningsledning-2000018077/?artId=353865

På forhånd tak for svarene. :-)

Umiddelbart ser det meste fint ud. Især når det handler om at føre strøm fra batterier til forstærker, så sørg også gerne for at holde kablerne så korte som muligt.

Mht. til forbindelse mellem forstærker og top/bund, er de kabler du har linket til 10 meter lange - der ville det nok ikke skade at købe nogle kortere kabler ;) (Eller: Købe de lange kabler og skære dem over på midten, og selv tilføje 2 ekstra bøsninger. Så har du præcis den længde du ønsker).

Og jeg ville foreslå at gå op til 2.5mm^2 til jeres bunde.

10 minutes ago, KHesse said:

Umiddelbart ser det meste fint ud. Især når det handler om at føre strøm fra batterier til forstærker, så sørg også gerne for at holde kablerne så korte som muligt.

Mht. til forbindelse mellem forstærker og top/bund, er de kabler du har linket til 10 meter lange - der ville det nok ikke skade at købe nogle kortere kabler ;) (Eller: Købe de lange kabler og skære dem over på midten, og selv tilføje 2 ekstra bøsninger. Så har du præcis den længde du ønsker).

Og jeg ville foreslå at gå op til 2.5mm^2 til jeres bunde.

Tak for svaret! :)

Jeg havde også tænkt mig at skære disse over, da jeg ikke kunne finde den korrekte længde derinde. Dog havde jeg "bare" tænkt mig at sætte de to indre ledninger direkte i forstærkeren. 

Nå du nævner at jeg skulle tilføje bøsninger på kablerne til højtalerne, er det så for at gøre det nemmere at sætte dem til og tage fra igen? 

Ville dette kabel kunne bruges til bundene i stedet? https://www.thomann.de/dk/the_sssnake_sll22510.htm

Jeg har ikke fået dem hjem endnu, og ville egentlig bare sætte dem til batteriet. 

Som jeg har forstået skulle der være en mikrofon indbygget, og at man derfor bare kan vælge sound mode på controlleren. Men hvor følsom mikrofonen er, og hvor gode de er kan jeg ikke svare på endnu. :)

7 minutes ago, CampMemeClub said:

Har dem selv, og det har jeg sgu ikke langt mærke til selv haha

Haha. ;) Du må da meget gerne give en tilbagemelding på dem, hvis/når du har testet dem med sound mode.

Er de ellers værd at smide penge efter? 

17 hours ago, Meistro said:

Tak for svaret! :)

Jeg havde også tænkt mig at skære disse over, da jeg ikke kunne finde den korrekte længde derinde. Dog havde jeg "bare" tænkt mig at sætte de to indre ledninger direkte i forstærkeren. 

Nå du nævner at jeg skulle tilføje bøsninger på kablerne til højtalerne, er det så for at gøre det nemmere at sætte dem til og tage fra igen? 

Ville dette kabel kunne bruges til bundene i stedet? https://www.thomann.de/dk/the_sssnake_sll22510.htm

Det kabel du har linket ser fint ud!
Ja, det jeg mener er at du burde konstruere 2 kabler à 5 meter, med bøsning i begge ender. Så bygger du et elektronikrum, og forbinder din forstærker til nogle speakon hun-bøsninger. På den måde bliver ting lettere at håndtere når du pludselig skal udskifte et kabel, eller tingene skal flyttes rundt ;)

8 minutes ago, KHesse said:

Det kabel du har linket ser fint ud!
Ja, det jeg mener er at du burde konstruere 2 kabler à 5 meter, med bøsning i begge ender. Så bygger du et elektronikrum, og forbinder din forstærker til nogle speakon hun-bøsninger. På den måde bliver ting lettere at håndtere når du pludselig skal udskifte et kabel, eller tingene skal flyttes rundt ;)

Det giver selvfølgelig rigtig god mening. 

Tak for lige at skære det ud i pap!  ;)

On 7/2/2017 at 22:08, Meistro said:

Jeg har ikke fået dem hjem endnu, og ville egentlig bare sætte dem til batteriet. 

Som jeg har forstået skulle der være en mikrofon indbygget, og at man derfor bare kan vælge sound mode på controlleren. Men hvor følsom mikrofonen er, og hvor gode de er kan jeg ikke svare på endnu. :)

Jeg har også selv haft dem, men synes ikke at "music mode" (eller hvad det nu hedder) fungerer optimalt, så hellere lave en kontakt, så man selv kan tænde og slukke dem. :) Synes at de lyser fint op. :) 

20 hours ago, Victor said:

Jeg har også selv haft dem, men synes ikke at "music mode" (eller hvad det nu hedder) fungerer optimalt, så hellere lave en kontakt, så man selv kan tænde og slukke dem. :) Synes at de lyser fint op. :) 

Okay, tak for informationen! Det er bestemt værd at have med i overvejelserne! :)

• 1 month later...

Så er der lidt opdateringer og ændringer til dette projekt, til dem der måtte være interesserede. :)

Først og fremmest har vi ændret lidt på den oprindelige plan, se i nedenstående:

• 1 X Pioneer GM D-8604
  • 2 X Behringer B215XL Eurolive (EV SX300)
  • 2 X Behringer VP1800S (Cubo 18 - RCF L18P300)
  • 2 X Showtec Bumper Strobe incl. IR Remote (3 X 10W RGB LED Dimming Memory Underwater Lamp w/ Remote Controller)
  • 1 X 110W CIGS Solcelle 
  • 1 X 10A Laderegulator 
  • 3-4 X Lastbilbatteri af 200+ AH (Indtil videre ligger jeg inde med 1 X 225 Ah Lastbilbatteri, 2 X 155 Ah Nødstrømsbatteri, 1 X 70 Ah Forbrugsbatteri - Tænker dog stadig at udvide på den front - nogle der sælger batterier?)

Derudover brugte jeg weekenden på at sætte industrivognen i stand, da prisen på den også afspejlede kvaliteten. Den blev forstærket i bunden, der blev sat ny trækstang/styrepind på, blev slebet og malet samt fik nye dæk og slanger. Planen er så at sætte en 18mm støbekrydsfinersplade i bunden, når jeg skal have fat i træet til resten af vognen. 

Se processen herunder. :)

IMG_0463.thumb.JPG.569fefde92cc1216724453ffd0ebb374.JPGIMG_0464.thumb.JPG.924d5f97a9eca1156e96b54e59e2f696.JPGIMG_0465.thumb.JPG.fe99214d4b239f4e1b2ad9eb22e0e648.JPGIMG_0466.thumb.JPG.210d39b3441728c13befc67d72616482.JPGIMG_0468.thumb.JPG.950f4d110b9ed16faa958613e4611581.JPGIMG_0469.thumb.JPG.4ecbb1f4439b3a49abafc96fb1273cca.JPGIMG_0470.thumb.JPG.6b70b71dfaa506efdd7c67cdebc16449.JPGIMG_0471.thumb.JPG.0473a4872751478bf050082e6560ad13.JPGIMG_0472.thumb.JPG.4d06ced825920c1cc75d8a6ec4f53440.JPGIMG_0474.thumb.JPG.7a515f1651220a52a08e155559d9519e.JPGIMG_0475.thumb.JPG.0e7bf420b86bcafe391d7eca8b29ffd9.JPGIMG_0477.thumb.JPG.6c09836a3bee7ee2ef7d4d7ee0fecd61.JPG

• 2 weeks later...

Det ser godt ud med vognen! :) Har et forslag til hvad du mere kan gøre: lav en hylde til batterier mellem hjulene på vognen, det kan jeg kun anbefale. Dit anlæg bliver meget mere stabilt, når du smider vægt helt nederst og du får mere plads til gadgets og lir på selve vognen. :D 

• 1 month later...

Vi er nu kommet videre med byggeprojektet, og endnu engang har vi ændret lidt på den oprindelige plan, se i nedenstående:

• 1 X Pioneer GM D-8604 (Stereo Brokoblet)
  • 1 X Bassface DB 1.2
  • 2 X EV SX300
  • 2 X Cubo 18 - RCF L18P300
  • 3 X 10W RGB LED Dimming Memory Underwater Lamp w/ Remote Controller
  • 1 X 110W CIGS Solcelle 
  • 1 X 10A Laderegulator 
  • 4 X Lastbilbatteri af 225-230 AH, 2 X 155 Ah Nødstrømsbatteri, 1 X 70 Ah Forbrugsbatteri

Planen er at vi i løbet af næste uge får lavet kasserne til toppene, samt trukket de fleste kabler, og får gjort det lidt pænt inden i vognen. Derefter skal det males, og så skal det sidste lys, samt solcellen monteres. 

Jeg laver desuden et link til en mappe som jeg smider herind i morgen, så i kan følge med i hele byggeprocessen. 

Det er korrekt at jeg er fra Slagelse, og havde godt hørt om at de kendte dig/nogle fra Camp Memeclub.

Cerwin Vega højtalere, BassFace DB 4.2, batteri, sækkevogn, træ, maling, lys, kabler, arbejdstid osv. 

Hvorvidt du mener det er en dårlig handel, kan jeg af gode grunde ikke kommentere på, hvis det er det du refererer til med prisen. ;)

Der er ikke noget "hemmeligt", eller lagt noget imellem hvad de har købt. Har forklaret dem hvad de har fået for pengene. 

De manglende et færdigbygget anlæg - jeg havde et til salg på dba. 

De hørte anlægget - kunne lide lyden. 

Jeg gav dem en pris - de sagde ja tak. 

De har nu et færdigbygget anlæg og skal ikke tænke på at bygge et selv. :)

Ifht. Cubo 18: 

Jeg havde ikke tid til selv at bygge Cubo'er, og fik dem til en god pris, og jeg synes de spiller fantastisk. :)

1 hour ago, Meistro said:

Det er korrekt at jeg er fra Slagelse, og havde godt hørt om at de kendte dig/nogle fra Camp Memeclub.

Cerwin Vega højtalere, BassFace DB 4.2, batteri, sækkevogn, træ, maling, lys, kabler, arbejdstid osv. 

Hvorvidt du mener det er en dårlig handel, kan jeg af gode grunde ikke kommentere på, hvis det er det du refererer til med prisen. ;)

Der er ikke noget "hemmeligt", eller lagt noget imellem hvad de har købt. Har forklaret dem hvad de har fået for pengene. 

De manglende et færdigbygget anlæg - jeg havde et til salg på dba. 

De hørte anlægget - kunne lide lyden. 

Jeg gav dem en pris - de sagde ja tak. 

De har nu et færdigbygget anlæg og skal ikke tænke på at bygge et selv. :)

Ifht. Cubo 18: 

Jeg havde ikke tid til selv at bygge Cubo'er, og fik dem til en god pris, og jeg synes de spiller fantastisk. :)

Jeg kommenter ikke på om det var en dårlig eller god handel, men kan godt forstå det. - Især med arbejdstiden, har nu brugt et halvt år næsten på vores vogn. :)

1 hour ago, CasperHansen said:

Jeg kommenter ikke på om det var en dårlig eller god handel, men kan godt forstå det. - Især med arbejdstiden, har nu brugt et halvt år næsten på vores vogn. :)

Tiden går pludselig stærkt når man gerne vil have det hele til at spille godt, og det skal se fedt ud! ;)

Så godt jeres, det er også godt arbejde. ??

2 hours ago, Meistro said:

Til dem der måtte være interesserede, så har jeg endelig lavet et google drive med billeder af hele projektet, og denne mappe vil selvfølgelig blive opdateret desto længere vi når i processen. ;)

https://drive.google.com/drive/folders/0BzD1k8Sv-GnRclJDWVoxWkdCR0k?usp=sharing

lav en mappe her på forummet også, så kan folk finde det her :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.