Jump to content
Festivalanlæg dk

DR 250 filter

brorsono
 Share

Recommended Posts

Hej er der nogle der har erfaring med filtre i DR250? Jeg skal købe at par dr250, hvor filteret er gået i det ene. Er blevet rådet til at 2 nye, så de er identiske.

Er der nogen som har styr på hvilke filtre der skal sidde i?

skal man selv lave dem og hvor svært er det

hvad er prisen?

på forhånd tak :)

Er det til piezo eller compression driver?

I så fald står hvordan det skal bygges op i planerne som kan købes på http://billfitzmaurice.net/DR250.html 

Når du ved hvilke former for crossovers du skal have, men ikke ved hvordan du skal lave dem, så kan du købe dem færdiglavet her: https://www.speakerhardware.com/

Jeg har flere gange handlet hos Speakerhardware, og har endnu ikke haft en dårlig oplevelse med dem.

7 hours ago, brorsono said:

Tak for svar! De er bygget med Piezo :)

Jeg er nok nødsaget til bare et købe planerne, medmindre nogen kunne skrive specifikt hvad der skulle købes her :) Men bliver nok ikke helt nemt

Det er mere fordi, at det er ok dårlig stil (hvis ikke "ulovligt") at nævne det, da de værdier kun er tilhørende de folk, som har købt planerne :) 

Planerne koster $15, hvilket efter min mening vil være godt givet ud, da de også forklare om hvordan du kan sætte dine DR250'ere op samt respekterer Bills arbejde. Uden at have lige præcis de specifikke planer, går jeg ud fra at de også beskriver hvordan du sætter et delefilter i samt lukker dem korrekt igen.

Danske Jantzen Audio producerer nogle af de mest anerkendte x-over komponenter på markedet. Det er virkelig ikke så svært at samle selv, det er bare at købe ind efter tegningerne. Du sparer helt sikkert en del penge, så kan du også selv vælge kvaliteten af de enkelte produkter. Jeg har også selv købt på frequence.dk, det var også ganske udemærket

• 3 months later...
On 2/10/2017 at 01:03, Alfred said:

Danske Jantzen Audio producerer nogle af de mest anerkendte x-over komponenter på markedet. Det er virkelig ikke så svært at samle selv, det er bare at købe ind efter tegningerne. Du sparer helt sikkert en del penge, så kan du også selv vælge kvaliteten af de enkelte produkter. Jeg har også selv købt på frequence.dk, det var også ganske udemærket

On 2/9/2017 at 20:36, Ganon said:

Jeg synes også bare det er at købe planerne.
Men bare for et delfilter synes jeg ikke det noget problem at få lidt hjælp til. :)

On 2/9/2017 at 08:49, Alex said:

Det er mere fordi, at det er ok dårlig stil (hvis ikke "ulovligt") at nævne det, da de værdier kun er tilhørende de folk, som har købt planerne :) 

Så er filterne i hus, og jeg prøvede at få det til at spille i dag. Dog synes jeg at de piezo'er lyder noget skarpt i det, og det ville jeg gerne fjerne med hjælp af mini dsp'en.

Er der nogle der har erfaring med mini dsp og minidsp 2 way programmet, der måske kan hjælpe mig lidt på rette vej.

Har læst lidt rundt inde på siden men har svært ved at se om man skal bruge en målemikrofon, prøve sig frem og se hvad der lyder bedst eller noget hele tredje ? :D

En målemikrofon vil kunne guiden dig i den rigtige retning til en flad kurve, men for meget dsp ødelægger også lyden og husk altid kun at dæmpe og så vidt muligt ikke gaine.

at lytte sig frem er altid at foretrække men en målemikrofon giver et rigtig godt billede af hvor den er gal! :)

2 hours ago, William said:

En målemikrofon vil kunne guiden dig i den rigtige retning til en flad kurve, men for meget dsp ødelægger også lyden og husk altid kun at dæmpe og så vidt muligt ikke gaine.

at lytte sig frem er altid at foretrække men en målemikrofon giver et rigtig godt billede af hvor den er gal! :)

Er med på at man kun på dæmpe :-) Jeg må prøve mig frem på den måde :)

36 minutes ago, Ganon said:

Hvis du er rigtigt heldig vil du måske kunne få setuppet der bliver brugt på de dr250 som er til salg lige nu.
Ellers så ved jeg @adrianhinge har det.

Hvem sælger dr250 lige nu, kan ikke se nogen under ''sælge''  :-) Har prøvet og skrive en besked til @adrianhinge 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.