Jump to content
Festivalanlæg dk

Bilbatteri tilsluttet til Soundboks?

Astizzzle
 Share

Recommended Posts

Ja, det er muligt at tilslutte et større 12v batteri til soundboks.
Du skal bare have det samme stik som sidder på deres original batterier, så kan du sætte det på batteriet og så du kørende.

Vil dog ikke anbefale et bilbatteri, men et batteri der er lavet til at blive afladt mere og lavet til at blive drænet langsomt.
Såsom marine batterier, industri batteri, deep cycle osv.

Inden du begynder at smide bilbatterier, eller deep cycle batterier for den sags skyld, mod din Soundboks vil jeg bare gerne vide: Hvorfor? Såvidt jeg har forstået har Soundsboksen allerede et meget pænt batteriliv, og det er vistnok også muligt at købe udskiftningsbatterier. @Alfred, du kan måske bekræfte/afkræfte her?

3 hours ago, Ganon said:

Vindmølle - Nope, det er en blender lige uden videre.

Hvis man har pengene til at få den godkendt, så er det ellers en fantastisk energikilde. Det blæser altid på Roskilde ?

Ikke at det er super praktisk eller til at betale ?

4 hours ago, Alex said:

Hvis man har pengene til at få den godkendt, så er det ellers en fantastisk energikilde. Det blæser altid på Roskilde ?

Ikke at det er super praktisk eller til at betale ?

Du kan godt få en mølle til en god pris, eller lave en selv, men vil på ingen måde anbefale det til festival brug.
Fulde folk der vil kaste ting efter den, fulde folk vil kravle i den, fulde folk vil vælte den, fulde folk vil ende med at blende Fede Dorit.
@vesthardt @William @SortePer @kreativ hvad sker der for vi ikke bruge Fede Dorit referencen mere?

On 8/2/2017 at 17:23, Astizzzle said:

Hey

Så eehm ved intet om højtalere osv. men kunne super godt tænke mig at vide om det er muligt at tilslutte et bilbatteri til en Soundboks...

Hvis ja: how to do?

Thanksss <3

Hey, Alfred fra SOUNDBOKS her

Først vil jeg sige, at jeg klart ikke vil anbefale at du bruger andet en de originale SOUNDBOKS batterier. Af to grunde:

1. Du mister al garanti, på både SOUNDBOKS og lader, hvis du bruger 3. parts batterier. Skulle der gå noget galt, står du altså selv med den. Er der noget der eksploderer, er det 100% dit eget ansvar. 

2. Elektronikken er lavet til at håndtere et LiFePO4 batteri. Disse har nogle helt andre kemiske og praktiske egenskaber end et bilbatteri. Det kan altså på ingen måde garanteres at din SOUNDBOKS vil spille.

Som de andre også skriver: hvorfor bilbatterier? På Roskilde kan du mod et lille beløb få dine batterier udskiftet hele ugen, og i normal brug holder batteriet i virkelig, virkelig lang tid. Jeg har med min egen SOUNDBOKS lige skiftet batteri efter at have brugt den i 2 måneder et par gange om ugen, bare til at høre musik på værelset.

Hvis du har andre spørgsmål er du mere end velkommen til at skrive til mig, enten her eller på info@soundboks.com

21 hours ago, Ganon said:

Du kan godt få en mølle til en god pris, eller lave en selv, men vil på ingen måde anbefale det til festival brug.
Fulde folk der vil kaste ting efter den, fulde folk vil kravle i den, fulde folk vil vælte den, fulde folk vil ende med at blende Fede Dorit.
@vesthardt @William @SortePer @kreativ hvad sker der for vi ikke bruge Fede Dorit referencen mere?

Jeg bruger da ofte referencen, vi mangler bare @alexlangberg og CuboHatten!

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.