Jump to content
Festivalanlæg dk

TA2020 eller Pioneer GM-D8604?

Balstrup
 Share

Recommended Posts

Heysa

Før jeg begynder skal det lige siges at jeg er nybegynder på området. Jeg planlægger at bygge er anlæg til Roskilde. Jeg tænker at køre et setup med en enkel cubo 15 samt noget ala to P-Audio HP 10W enheder. Overvejede to halfinatorer da jeg læste at det skulle funke super godt med dem + en cubo 15, men det skal kun spille i en retning, så tænkte at jeg bare kunne nøjes med to enheder P-Audio HP 10W enheder i samme retning. Min spørgsmål lyder så, om det ville give bedst mening at køre det over en Pioneer GM-D8604 eller en eller flere TA2020'ere. Er nemlig ikke helt sikker på, hvad sådan nogle TA2020'ere kan trække.

På forhånd tak! 

Læste godt et sted her på forummet at det ikke ville blive helt det samme, men jeg tænkte at man vha. en speaker cabinet calculator kunne bygge et simpelt kabinet. Anlægget skal blot bruges til vores camp, hvor vi bor ca. 20-25 personer, så det ville ikke gøre så meget hvis lidt af effektiviteten røg ved at pege dem i samme retning. 

Det kan du godt ja, men du kommer ikke til at få samme lækre lyd. Hvad er dit budget?

Og for at svare på dit spørgsmål mht. forstærker: TA2020-baserede forstærkere og Pioneer gmd8604 er meget forskellige i hvad de kan. En TA2020 giver dig 2x20W og ikke så meget andet (og koster kun 40 kr fra kina), hvorimod d8604 har 1200W at arbejde med som kan fordeles på mange måder, afhængig af om du brokobler eller ej (men koster i omegnen af 1000-1500 kr). Jeg tror som sådan godt du kan køre en Cubo15 med en TA2020, men det bliver sgu nok ikke nogen overvældende lydkvalitet. d8604 kan give dig højere musik og mere indflydelse på ting som HPF og LPF. Igen, det er også et budgetspørgsmål ;)