Jump to content
Festivalanlæg dk

Hvilken dmx til parlamper på 12V?

Hauge
 Share

Recommended Posts

Hej FA

Jeg har netop fået fire lækre 12v parlamper hjem fra Kina, og gårdagens lystest, viste at den indbyggede sound-effekt ikke kan følge med til anlæggets lyd. Lamperne går simpelthen fuldstændig
amok, og der er ikke mulighed for at justere for følsomheden ligesom på controllerne til LED Strips. Ellers er jeg imponeret over lampernes effekt. 
Link: http://www.ebay.com/itm/LIXADA-DMX-25W-Stage-Light-Strobe-Effect-Light-for-Party-DJ-TUV-Adapter-EU-6I9A/161847365448?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D2%26asc%3D20131003132420%26meid%3D3ca946917e304ee0b3526c8f49fe8ac6%26pid%3D100005%26rk%3D3%26rkt%3D6%26sd%3D381426735773 
Derfor søger jeg en billig dmx-controller. Jeg er ret ny på emnet,. Jeg ved hvad en dmx gør, men jeg er i tvivl om de forskellige dmx-controllere har krav til hvilke lamper man bruger. 
Derudover får vi 10m LED strips til anlægget som kunne være lækkert at smide til dmx-controlleren. 

Altså i skal kigge på hvilke kanaler lampernes effekter bruger, og så finde en dmx controller som kan kontrollere de kanaler. Umiddelbart kan de fleste små dmx controllere håndtere almindelige par-lamper

3 hours ago, Hauge said:

Hej FA

Jeg har netop fået fire lækre 12v parlamper hjem fra Kina, og gårdagens lystest, viste at den indbyggede sound-effekt ikke kan følge med til anlæggets lyd. Lamperne går simpelthen fuldstændig
amok, og der er ikke mulighed for at justere for følsomheden ligesom på controllerne til LED Strips. Ellers er jeg imponeret over lampernes effekt. 
Link: http://www.ebay.com/itm/LIXADA-DMX-25W-Stage-Light-Strobe-Effect-Light-for-Party-DJ-TUV-Adapter-EU-6I9A/161847365448?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D2%26asc%3D20131003132420%26meid%3D3ca946917e304ee0b3526c8f49fe8ac6%26pid%3D100005%26rk%3D3%26rkt%3D6%26sd%3D381426735773 
Derfor søger jeg en billig dmx-controller. Jeg er ret ny på emnet,. Jeg ved hvad en dmx gør, men jeg er i tvivl om de forskellige dmx-controllere har krav til hvilke lamper man bruger. 
Derudover får vi 10m LED strips til anlægget som kunne være lækkert at smide til dmx-controlleren. 

Er Lamperne fede, udover lydstyringsproblemet ? Og slap i for told osv?

Er på udkig efter lidt af det samme, men synes lidt det er en jungle, så mangler lidt noget nogen kan sige god for

20 hours ago, brorsono said:

Er Lamperne fede, udover lydstyringsproblemet ? Og slap i for told osv?

Er på udkig efter lidt af det samme, men synes lidt det er en jungle, så mangler lidt noget nogen kan sige god for

Jeg synes lamperne lyser rigtig godt op. Jeg vil tro at de fire lamper, jeg har købt, kan lyse et dansegulv op på en 10*30 mtr, altså i hvertfald nogle hundrede mennesker, og jeg har endnu ikke testet deres maksimale rækkevidde. 
Vi slap ikke for told (lamperne kom i to pakker, hvilket giver 195kr i told pr. pakke), så jeg måtte punge med 1150kr. For samme beløb får du nok 4 lamper af de billige fra Starville på Thoman, men de kører på 240v og skal bypasses til 24v, og jeg er fint tilfreds med, at vi kan nøjes med at køre 12v på vores anlæg. 

Men det skal tilføjes, at jeg ikke tør spå holdbarheden på lamperne. Vi regner ihvertfald med at overdække vores med et tag. 

Nu prøver vi i hvertfald disse. Så må vi se, om det er noget der skal væk inden næste år :) 

Vi havde to af disse sidste år. Den ene brændte sammen første gang vi satte strøm til den (og vi er 99,99% sikre på at intet var galt). Derefter prøvede vi den anden lampe og det hele spillede. Vi havde kun én, men den lyser ok kraftigt synes jeg. Auto-lyd funktionen får dog bare lampen til at blinke alt muligt underligt hele tiden. Men med 4, kan man chain dem sammen tænker jeg, så de får samme indstillinger. Der er nogle auto-programmer som vi primært benyttede og fungerede fint. 

• 3 weeks later...
On 2/3/2017 at 19:39, tc87 said:

Altså i skal kigge på hvilke kanaler lampernes effekter bruger, og så finde en dmx controller som kan kontrollere de kanaler. Umiddelbart kan de fleste små dmx controllere håndtere almindelige par-lamper

Har du nogle konkrete DMX-controllere i tankerne?

Just now, ChristopherB said:

Den har både dmx ind og ud, så du kan kæde koble dem. Tag og se et par tutorials på youtube så får du nok et lidt bedre billede af hvad du skal gøre ?

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.