Jump to content
Festivalanlæg dk

Hjælp til sammenkobling af Pioneer GM D8604 og bassface db1.2

Kevin K
 Share

Recommended Posts

Jeg søger lidt hjælp til hvordan jeg kan få mit setup til at fungere inden jeg kobler nogle ledninger og rca kabler til. Jeg har en Pioner gm d8604 og en bassface db 1.2 sammen med det har jeg 4 toppe som jeg tænkte skulle køres på pioneer og 1 bund til bassfacen. Mit spørgsmål går på om jeg overhovedet kan og hvis ja, hvordan skal diagrammet se ud ift rca kabler(er ikke helt skarp på det med in og output) + kan det lade sig gøre uden miniDSP eller headunit? Kan se der er fora som fortæller om man bare skal sætte dem sammen men jeg kan ikke helt regne den ud selv håber i kan hjælpe :) mvh

(På billede : øverst pioneer, nederst bassface)

1489435684493.jpg

Fra din telefon kører du et 3.5mm->RCA kabel over i din d8604, i dens "Channel A". Samtidig tager du den lille switch til venstre for og sætter over på "2CH". På den måde får du samme signal i hhv. A1 og A2 samt B1 og B2. Fra din pioneer kører du nu et RCA-RCA kabel fra "Output" over til "Input" på din Bassface (selvfølgelig rød til rød, hvid til hvid). Så burde det hele spille som en drøm!

24 minutes ago, KHesse said:

Fra din telefon kører du et 3.5mm->RCA kabel over i din d8604, i dens "Channel A". Samtidig tager du den lille switch til venstre for og sætter over på "2CH". På den måde får du samme signal i hhv. A1 og A2 samt B1 og B2. Fra din pioneer kører du nu et RCA-RCA kabel fra "Output" over til "Input" på din Bassface (selvfølgelig rød til rød, hvid til hvid). Så burde det hele spille som en drøm!

Tusinde tak for det hurtige svar, jamen hvor er det fedt det her forum... jeg er glad :) ved du evt. Hvad link in og link ud på bassfacen skal bruges til nu når jeg lige har dig?:) 

18 minutes ago, Kevin K said:

Tusinde tak for det hurtige svar, jamen hvor er det fedt det her forum... jeg er glad :) ved du evt. Hvad link in og link ud på bassfacen skal bruges til nu når jeg lige har dig?:) 

Det er for at kunne strappe flere forstærkere sammen. Det ville jeg som udgangspunkt lade være med at rode mig ud i

44 minutes ago, Alfred said:

Det er for at kunne strappe flere forstærkere sammen. Det ville jeg som udgangspunkt lade være med at rode mig ud i

Okay lyder interessant :) sidste spørgsmål.. Nu har jeg sat alt sammen, hvordan kan det være at min pioneer ikke tænder men det gør bassfacen så og efter lidt 5 sekunder hopper den i protect mode.. skal jeg have sikringer på de små remote ledninger? For dem har jeg bare smidt ind i + gangene

1 hour ago, Ganon said:

Remote skal ikke sikres.
Kan du sende et billed af hvordan du har samlet det, for der tydeligvis noget galt :)

Må jeg spørger hvorfor du køre 4 toppe og en bund?

Det var egentlig fordi jeg havde de forskellige ting liggende. Ja det er lidt et "Frankenstein" projekt jeg hyggede mig med men jo sender et billede... Det er svært at se i boksen så jeg har tegnet det ellers må jeg lige sende et bedre billede senere når jeg kommer hjem

1489476849986.jpg

On 14/3/2017 at 10:53, Ganon said:

Ud fra tegningen kan jeg ikke se hvorfor den går i protect, test en forstærker af gangen og se om det ændre noget.
Plus, tag og gå alle kabler igennem at noget ikke er kortsluttet.

Tak for svaret, jeg tjekkede alle ledninger og skiftede rundt med nogle ledninger jeg havde liggende, så nu fungerer det sku :) Tak for hjælpen til jer alle.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.