Jump to content
Festivalanlæg dk

Hvor mange batterier skal vi bruge til vores anlæg?

kristian4550
 Share

Recommended Posts

Hej

Mig og min ven har tænkt os at lave en lille vogn med 4 x 125w passive højtalere.

Har ikke så meget styr på hvor meget vi får ud af et batteri og hvor lang tid vi vil kunne spille. Vi tænker i forhold til hvor stort et batteri eller batterier vi skal ud og købe, den skal jo helst kunne spille hele ugen på Roskilde. Ingen af os har rigtig prøvet at lave noget ligene før, så vi tænkte det var en god ide at spørge

Vi har kigget på den her forstærker (https://bekent.dk/bluetooth-forstaerker-modul-14616.html) da den har Bluetooth og virker rimelig overskuelig. 

Tak på forhånd

Ebay er din ven. Dit keyword er "class-D", så kan du ellers søge Bluetooth og hvor mange watt/indgange du søger. Du kan både finde nogen i full casing med stik og andre med ren print. Regn med at bruge en 3-500 kr, det er godt givet ud. Skal det være helt småt og kompakt kan MaxAmp altid anbefales, den er dog uden Bluetooth

http://www.ebay.co.uk/itm/Bluetooth-4-0-TPA3116-2-50W-100W-Mini-Class-D-Digital-Power-Amplifier-Board-AMP-/142087542494?hash=item211513d6de:g:nmMAAOSwZVlXsuL4

For eksemple. Så kan du smide to toppe på hver kanal eller anskaffe jer en sub og smide på

8 hours ago, Alfred said:

Ebay er din ven. Dit keyword er "class-D", så kan du ellers søge Bluetooth og hvor mange watt/indgange du søger. Du kan både finde nogen i full casing med stik og andre med ren print. Regn med at bruge en 3-500 kr, det er godt givet ud. Skal det være helt småt og kompakt kan MaxAmp altid anbefales, den er dog uden Bluetooth

http://www.ebay.co.uk/itm/Bluetooth-4-0-TPA3116-2-50W-100W-Mini-Class-D-Digital-Power-Amplifier-Board-AMP-/142087542494?hash=item211513d6de:g:nmMAAOSwZVlXsuL4

For eksemple. Så kan du smide to toppe på hver kanal eller anskaffe jer en sub og smide på

Ha!
Det var den samme jeg ville linke til!
Du kan også bare skrive yjhifi, som står på den fra Bekent.
Der for du en med både 2x50 watt og en enkelt 100watt kanal, ligesom den Alfred linker til, til omkring de 300,-
Men du skal så have 24v til, det kan klares med en stepup, det skal den fra Bekent også.

Hvad er det for nogle højtalere du vil bruge?

Ellers så kig på Pioneer gm-D8604

eller bassface 4.2.

Som Alfred siger, så skal det være "class-D" ellers står der også digital forstærker.

4 minutes ago, kristian4550 said:

Ellers var vores ide 4 x Jamo Studio 180

De højttalere har kun en følsomhed på 92db (1w/1m), det vil sige at de ikke vil spille særligt højt med den relativt lave mængde watt i kan fodre dem med. 

Kig istedet efter pa-højttalere, da de er mere egnet til formålet. 

Hej

Vi har overvejet 3 højtaler fra Discoworld.

2: (http://www.discoworld.dk/da_p/højttalere/diskoteks_højttalere/skytec_sl8_disco_pa_højttaler_8_bas_400w.html?osCsid=ac9a87d42bee422e5fdddccb7c07237c)

og 1: (http://www.discoworld.dk/da_p/højttalere/diskoteks_højttalere/skytec_sl15_disco_pa_højttaler_15_bas_800w.html?osCsid=40fb70bd978a104006c9dd5326bc7f99)

Det er 1600w. hvor mange batterier skal vi købe. vi har kigget på 2 Lastbil batterier (12v 230Ah 1300A) og så ville vi tage denne her forstærker (http://www.ebay.co.uk/itm/Bluetooth-4-0-TPA3116-2-50W-100W-Mini-Class-D-Digital-Power-Amplifier-Board-AMP-/142087542494?hash=item211513d6de:g:nmMAAOSwZVlXsuL4)

Nogle der kan fortælle mig hvor lang tid det ville køre? og om det ville kunne holde 1 uge på ros?

Hold jer langt væk fra disse højtalere, det er meget meget ringe kvalitet. Kig efter noget brugt på DBA, hvis jeg var jer ville jeg droppe at bruge en subwoofer, da jeres budget ikke holder til at få noget ordenligt.

Derfor burde i finde 2 brugte PA højtalere der er af bedre kvalitet, tilslutte det en D-class forstærker og så tag et enkelt batteri med. 

Tvivler på at denne forstærker bruger meget mere end 1-2 A i timen på fuld skrald. Derfor kan i spille omkring 300 timer på fuld smadder, hvis i medbringer 2 x 230 lastbill batterier.

Der er dog ikke regnet ud fra afladsningsprocenten

18 minutes ago, brorsono said:

Hold jer langt væk fra disse højtalere, det er meget meget ringe kvalitet. Kig efter noget brugt på DBA, hvis jeg var jer ville jeg droppe at bruge en subwoofer, da jeres budget ikke holder til at få noget ordenligt.

Derfor burde i finde 2 brugte PA højtalere der er af bedre kvalitet, tilslutte det en D-class forstærker og så tag et enkelt batteri med. 

Tvivler på at denne forstærker bruger meget mere end 1-2 A i timen på fuld skrald. Derfor kan i spille omkring 300 timer på fuld smadder, hvis i medbringer 2 x 230 lastbill batterier.

Der er dog ikke regnet ud fra afladsningsprocenten

Ville det fungere med 2 x Jamo 365 ?? De bruger 365w 

1 hour ago, kristian4550 said:

Ville det fungere med 2 x Jamo 365 ?? De bruger 365w 

Højttaler bruger ikke strøm, forstærkeren gør. Det er fuldstændig ligegyldigt, hvor mange watt højttalerne er opgivet til, så bare se bort fra det ?

1 minute ago, Alex said:

Højttaler bruger ikke strøm, forstærkeren gør. Det er fuldstændig ligegyldigt, hvor mange watt højttalerne er opgivet til, så bare se bort fra det ?

Så jeg ville godt kunne køre 4 af dem på 1 forstærker? 

Eller for at sige det på en anden måde. Hvis jeg køber 4, vil de så stadig spille højt?

1 hour ago, kristian4550 said:

Så jeg ville godt kunne køre 4 af dem på 1 forstærker? 

Eller for at sige det på en anden måde. Hvis jeg køber 4, vil de så stadig spille højt?

Der skal nok kunen komme lyd ud, men højtalerne er ikke just lavet til det du vil have dem til. De er slet ikke lavet til at blive presset på samme måde som rigtige PA højtalere. 

Hvor højt er højt? Og hvad er højt nok? Vi kan ikke svare på det for dig, da det ikke bare er noget du kan læse dig ud af udfra specs. Lyt til dem og hør, hvordan de lyder, det ville være mit bud.

Ellers så find nogle rigtige PA, de er lavet til det du vil bruge dem til

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.