Jump to content
Festivalanlæg dk

Højtalere til 8000 dollars, kan de bruges til noget

brorsono
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, brorsono said:

Haha ja. Har måske mulighed for at få dem, men ved næsten ikke helt hvad jeg skal gøre med dem :D De er jo KÆMPE og vejer bogstaveligttal næsten et halvt ton for 2 sæt

De kan altid bruges som et fint bar bord ;)

4 hours ago, Ganon said:

Det er da et helt fint dejligt sæt.
103db i bund, det er jo så også fire enheder :P
Er det med toppe til også?

Ja det er også med top. 

Fra hvad jeg kan se, er det de her enheder, der er i bunden https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0ahUKEwjPmKDXvuzSAhXhIJoKHSEkA_AQFggsMAI&url=http%3A%2F%2Fwww.parts-express.com%2Fjbl-2226h-15-high-power-lf-driver-8-ohm--294-470&usg=AFQjCNEqUNSZFqNdQmEWzAG-5ItavRCE9w&sig2=YvR-bIHtcU5773-5Jt67Yw&cad=rjt

Overvejer lidt at tage endhederne ud, og lave noget bund af dem. Skal dog finde ud af hvordan de integreres sammen med vores 3 cubo'er. Det kunne måske være en i det, at lave en kasse med nogle bass reflex rør, og få dem til at spille fra 100hz til 220 hz, som et kick kasse.

Mit setup er 3 cubo og 2 dr 250...

17453747_10208563222749308_1064572843_o.jpg

Har du allerede dine cubo, eller skal der købes ind til dem?
Du kan bruge disse enheder i dem nemlig.
Hvis du vil have kick, kan cubo kick være en mulighed :)

Og jeg elsker de horn fronte der! De ser for fede ud!
Tag et lyt med dem mod dine dr250.

ellers overtager jeg gerne :P

Kan man fint bruge disse til cubo 15? Jeg har allerede 2 cubo 15 med kapfla enheder, men skal lave en til. Måske 2 hvis pengene er til det, men så skal jeg have en bassface mere...

Tror de er alt for store, og ift dr250 så ved ikke helt med dem :D 

13 minutes ago, Ganon said:

Men stadig for 8000 bobs.
Du for dog mange enheder for den pris, de koster ca 3000 fra nye JBL enhederne, og her får du 8.
Jeg vil bruge samme enhed i dine Cubo, så en Eminence mere vil være fint.

Forstår ikke helt. Ville det være dumt at bruge dem i cubo, så jeg i den 3. cubo bruger kapfla 15 fra eminence? 

Så de JBL enheder er lidt ubrugelige i mit setup?

1 minute ago, tc87 said:

136kg pr kasse!!! ?

Ja det er heelt vildt. Glæder mig til at høre hvordan de performer!

Hvis du allerede har to Cubo med Kappa 15 i, vil jeg også smide det i den sidste.
Men du kan have meget sjov med de andre til andet sjov, måske de passer i Cubo kick.
Men der skal du kun bruge 1 maks 2 til 3 cubo.

Jeg får nok ikke tid til at bygge, cubo kick kabinetter, selvom pengene faktisk er til det :-( 

Nu spørg jeg måske lidt dumt, men kunne det være en tidssparende idé være at lave 2 af de her kasser, sætte en af JBL bundene i hver af dem og så cutte dem på minidsp'en så de spiller fra 100-220 hz ligesom cubo kick? 

74.jpg

Så setuppet er:

3Xcubo 15 med kappa 15, spiller fra 40-100 hz

2 x kasser med JBL enhederne, som spiller fra 100-200 hz

2x DR 250, som spiller fra 200-20000 hz

Det ved jeg ikke, for ved ikke hvad den kasser tunet til, med den størrelse port gætter jeg på de tunet dybt, nok 40-50 hz.
Hvis du har tid til den, hvorfor så ikke tid til kick?
Den er ikke så slem :)

2 minutes ago, Ganon said:

Det ved jeg ikke, for ved ikke hvad den kasser tunet til, med den størrelse port gætter jeg på de tunet dybt, nok 40-50 hz.
Hvis du har tid til den, hvorfor så ikke tid til kick?
Den er ikke så slem :)

15

Ja okay, det ville nok også være lidt at skyde i blinde. 

Tager cubo kick, lige så lang tid som normal cubo ca? Jeg har ikke kunne finde nogen ordenlig beskrivelse til hvordan de skal laves, synes den fra speakerplans er ret upræcis.. 

Min ide for at spare tid, var bare at lave en kvadratisk ''kasse'' hvor enheden spiller frem, og der ville være nogel bassrør det også pegede fremad..

Jo, det gør den nok, men Cubo tager ikke andet end en aften at smide sammen, kommer self. an på hvor snild man er med hænderne og det værktøj man har.
Lige meget hvad skal der bruges lidt tid på at finde ud af hvad kasse du skal bruge.
En lukket kasse vil nok være nemmest.

12 minutes ago, Ganon said:

Inden du splitter det hele ad, så skal jeg lige forbi til en lytter! :D

Du er velkommen! :-)

Har set de her HD15, men har hørt flere sige negative ting om dem,  ifht. mit setup med 3 cubo og dr250.

Synes ellers du kunne fungere meget fint som et alternativ til cubo kick

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.