Jump to content
Festivalanlæg dk

Hjælp til setup - DR250, Titan48 og Tuba 60

FrederikGerschanoff
 Share

Recommended Posts

Hej alle gængse festivalmennesker.

Til RF18 har vores camp tænkt sig at opgradere det nuværende anlæg (læs: skrotte det gamle og bygge nyt)

Til dette har vi tænkt at bygge i hvert fald 4 Titan 48 og v-plate dem, samt måske supplere med 2 Tuba 60 med 2 * lab12 (af den grund at jeg selv kunne finde på at bruge det til privatfester hvor bassen gerne må ramme frekvenser under 40Hz så derfor ville vi tage dem med på festivallen også)

Som toppe vil vi bygge 2-4 DR250 med CD horn for at få lidt mere lækker lyd.

Jeg er selv ret overbevist om at det er et godt setup, men vil lige høre jer andre om i har inputs hvis der er noget man skal være opmærksom på eller som burde ændres :)

25 minutes ago, FrederikGerschanoff said:

Altså anlægget bliver først færdig og taget med til 2018, da vi ikke har tid nok til at smide det hele sammen da vi bliver studenter i år, og samtidig skal vi lige have skrabet penge sammen til det også :D og så har vi ikke helt snakket om placering endnu men det bliver nok et sted i L som vi plejer ;) 

Nårh okay! Så er der jo ingen bekymringer i år :D;) 

Ja, det er lidt i dur med vores setup.

Top:

- 2 stk DR200, aktuelt med 8 Piezo'er pr. stk, men bliver i år opgraderet til Compression Horns (2 x Eminence ASD 1001 i hver DR200) for bedre lyd!

Bund:

- 1 stk Tuba 60, med Eminence LAB15 15" 8 ohm monteret

- 2 stk V-koblet Tuba 24, med Eminence KappaLite 3010LF 10" 450W 8 Ohm Neodymium

Forstærkere:

- 1 stk Pioneer GM-8604

- 1 stk Pioneer GM 9601

- 1 stk Pioneer GM-8601

Delefilter:

1 stk MiniDSP 4x10

Fordele: Helt overlegen lækker bund sammenlignet med meget andet skrammel! Du finder ikke mange andre enheder som kan gå så dybt som Tuba'erne, og samtidigt være så energi-effektive. De V-koblede Tuba 24 giver virkelig et drøn for skillingen!

Ulemper: Tuba 60 fylder ulideligt meget! Uhandy og pisse tung! Hvis jeg var jer, ville jeg istedet overveje at bygge 4 stk Tuba 60 med Single 12" model. Giver en mindre størrelse per enhed! Men ingen tvivl om at 60'erne i V-kobling vil lyde helt eminent!

Bill Fitz Maurice siger selv en lille note omkring det at blande forskellige horn.. DON'T DO IT! De er ret så komplekse at regulere, da de opfører sig meget forskelligt. Dog kan man klare meget med fin-måling og DSP, men det er som grundregel bedst at holde sig til én type horn! Derfor har jeg i år valgt at sælge min Tuba60, da vi kører mere mobilt setup med de 2 stk V-koblede Tuba 24!

Håber det giver lidt inspiration til projektet! Men ser frem til at høre mere om og til jeres anlæg! Lyder fedt!

/BruneBat

• 2 weeks later...
On 4/1/2017 at 01:09, Brunebat said:

Ja, det er lidt i dur med vores setup.

Top:

- 2 stk DR200, aktuelt med 8 Piezo'er pr. stk, men bliver i år opgraderet til Compression Horns (2 x Eminence ASD 1001 i hver DR200) for bedre lyd!

Bund:

- 1 stk Tuba 60, med Eminence LAB15 15" 8 ohm monteret

- 2 stk V-koblet Tuba 24, med Eminence KappaLite 3010LF 10" 450W 8 Ohm Neodymium

Forstærkere:

- 1 stk Pioneer GM-8604

- 1 stk Pioneer GM 9601

- 1 stk Pioneer GM-8601

Delefilter:

1 stk MiniDSP 4x10

Fordele: Helt overlegen lækker bund sammenlignet med meget andet skrammel! Du finder ikke mange andre enheder som kan gå så dybt som Tuba'erne, og samtidigt være så energi-effektive. De V-koblede Tuba 24 giver virkelig et drøn for skillingen!

Ulemper: Tuba 60 fylder ulideligt meget! Uhandy og pisse tung! Hvis jeg var jer, ville jeg istedet overveje at bygge 4 stk Tuba 60 med Single 12" model. Giver en mindre størrelse per enhed! Men ingen tvivl om at 60'erne i V-kobling vil lyde helt eminent!

Bill Fitz Maurice siger selv en lille note omkring det at blande forskellige horn.. DON'T DO IT! De er ret så komplekse at regulere, da de opfører sig meget forskelligt. Dog kan man klare meget med fin-måling og DSP, men det er som grundregel bedst at holde sig til én type horn! Derfor har jeg i år valgt at sælge min Tuba60, da vi kører mere mobilt setup med de 2 stk V-koblede Tuba 24!

Håber det giver lidt inspiration til projektet! Men ser frem til at høre mere om og til jeres anlæg! Lyder fedt!

/BruneBat

Kan du muligvis smide et billede af det? :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.