Jump to content
Festivalanlæg dk

TK2050 forstærker, Pioneer GM-D9601 og MiniDSP

Nicolai Grymer
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, Nicolai Grymer said:

Det skal helst være GM-D9601 (Ikke D8601) da den skal drive 4 Titan-horn :) 

Ud fra hvad jeg har læst kan man ikke drive 4 subs på en GM 9601 da den kommmer ned omkring 1 OHM, derfor ville det nok være at fortrække at købe 2 bassface 1.2, dettte ville også trække mindre strøm, da du ikke presser forstærkeren så hårdt. 

Correct me if i'm wrong...

13 hours ago, brorsono said:

Ud fra hvad jeg har læst kan man ikke drive 4 subs på en GM 9601 da den kommmer ned omkring 1 OHM, derfor ville det nok være at fortrække at købe 2 bassface 1.2, dettte ville også trække mindre strøm, da du ikke presser forstærkeren så hårdt. 

Betyder det ikke udelukkende bare, at forstærkeren kan trække ned til 1Ohm?

14 hours ago, brorsono said:

Mener vi trak 4 titans tilbage i 2015 på en 9601 faktisk det gik fint.
Men det er rigtigt som brorsono siger køb en Bassface db1.2 eller to... :)
Men hvis det var mig og det kommer an på strømforbruget ville jeg bruge en GM-D8604 brokoblet til 300w på A og B, så smide dem 2 kasser i parallel på hver brokoblet kanal så får de 150w hver. Bassface overstyre når du presser den er vores erfaring hos Kuwomba ;)

GM-D9601 er "1 ohms Stable" og 3015LF enhederne der sidder i kasserne kommer ved omkring 160hz ned til 6,5ohm. Det vil sige 6,5 / 4 = 1,6 ohm ved sit svageste. Og jeg spiller ikke engang 160hz. Det højeste de spiller bliver nok 120 hz hvor de er over 7ohm :)

Hvis der er strøm-mæssige fordele i at have en enkelt GM-D8604 eller to bassface, så må i da gerne melde ud. Hvor meget bruger de forskellige forstærker ved hvile?

Jeg ved ikke med hvile men Bassface bruger klart mere end en GM-D8604, vi har selv diskuteret om målingerne der ligger på FA nu også er rigtige..
Det fede bassface forstærkeren er at den arbejder igennem uden at brokke sig (varmemæssigt) da hele kabinettet er et stort heatsink, vi har aldrig haft den til at clippe eller blive for varm, hvor dette er hvad vi har oplevet med pioneer. Men nu ved jeg heller ikke hvor meget du skal presse dine forstærkere? ;) 
Hvor skal du forresten ligge i år? hvis du har brug for hjælp er jeg selv fra hillerød forresten... :P 

On 20/4/2017 at 22:01, kreativ said:

Jeg ved ikke med hvile men Bassface bruger klart mere end en GM-D8604, vi har selv diskuteret om målingerne der ligger på FA nu også er rigtige..
Det fede bassface forstærkeren er at den arbejder igennem uden at brokke sig (varmemæssigt) da hele kabinettet er et stort heatsink, vi har aldrig haft den til at clippe eller blive for varm, hvor dette er hvad vi har oplevet med pioneer. Men nu ved jeg heller ikke hvor meget du skal presse dine forstærkere? ;) 
Hvor skal du forresten ligge i år? hvis du har brug for hjælp er jeg selv fra hillerød forresten... :P 

Vi bygger i Gørløse, dog har jeg kun brug for hjælp til valg af forstærker, men ellers tak! :)

Og det kan godt være at jeg måske smider en lille blæser på GM-D9601 forstærkeren (som nok stadig er mit valg). Når vi står i situationen, så er jeg rimelig realistisk ift. presning af udstyret. Jeg er konstant opmærksom på lyden højtaleren spiller, og lader gerne lidt headroom være, da højtalerne gerne skal kunne sælges igen

Tak for info!

Mvh Nicolai

On 22/4/2017 at 22:05, Nicolai Grymer said:

Vi bygger i Gørløse, dog har jeg kun brug for hjælp til valg af forstærker, men ellers tak! :)

Og det kan godt være at jeg måske smider en lille blæser på GM-D9601 forstærkeren (som nok stadig er mit valg). Når vi står i situationen, så er jeg rimelig realistisk ift. presning af udstyret. Jeg er konstant opmærksom på lyden højtaleren spiller, og lader gerne lidt headroom være, da højtalerne gerne skal kunne sælges igen

Tak for info!

Mvh Nicolai

Ellers kan du tage coveret af pioneer forstærkeren og smide i et gammelt forstærker chassis og smide nogle blæse på der eller selv bygge en kasse med blæsere i hver ende, en til at trække luft ind og en til ud.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.