Jump to content
Festivalanlæg dk
Sign in to follow this  
Tobi-Wan Canopy

Canopy Sound Boominator Guide v2.1

Recommended Posts

Hold dig opdateret på nyheder fra Canopy Sound - smid et like!


Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By Kasper Jakobsen
      Hej Fa
      Første gang  jeg var på roskilde var i 2017, her blev jeg overasket over at se alle de fede anlæg folk selv havde bygget og blev selv inspireret til selv at kaste mig ud i et projekt. Det første jeg byggede var et højtaler byggesæt fra bekent.dk, det spillede egentlig meget godt men ikke så højt som jeg gerne ville have. Derfor startede jeg med at bygge en Boominator i starten af 2018. På grund af at jeg også var ved at afslutte 3.g i år tog det ret lang tid at blive færdig med den. Det gjorde dog ikke så meget da jeg syntes resultatet er blevet rigtigt godt  Under er der nogle billeder fra byggeprocessen, et diagram over hvordan jeg har koblet det hele op og nogle billeder af det færdige resultat. Jeg har valgt at sætte et speakon stik i Boominatoren så den også kan blive drevet af en ekstern forstærker, da jeg engang i fremtiden har planer om at bygge en cubo 15  
       
      Byggeprocessen: 


       
      Test af elektronikken inden jeg samlede den:

       
      Forsiden: (Tænd/sluk, volumen, jack stik, bluetooth, voltmeter og usb opladning )

       
      Bagsiden: (DC stik, sikring og Speakon stik)

       
      Diagram over elektronikken: 

       
      Det færdige resultat:


       
    • By Skoven
      [UPDATE #1]: Ekstra Cubo og tilhørende Bass Face SQ1.1 tilføjet til setuppet. Tråden er opdateret med den nye udvidelse. Jeg har ladet alt i tråden stå, så folk kan se hvordan jeg er gået fra det tidligere setup (1 Cubo + Boominator på GM-D8604) til nuværende løsning.

      Så blev det vist på tide at vise min Cubo 15 extended (x2) og Boominator combo frem.

      Systemet spiller med Boominatoren som top og Cubo’erne som bund. Boominatoren kan selvfølgelig også bruges for sig selv: mere om det senere. For dem som vil se Boominatoren alene, har jeg en tråd her:
      Systemet drives at den velkendte Pioneer GM-D8604.
      [UPDATE #1]: Cubo'erne drives nu af en Bass Face SQ1.1 og Boominatoren drives af Pioneer GM-D8604 (brokoblet).
      Cubo'erne er bygget i 18mm støbekrydsfiner.
      De har fået rød og matsort maling og derefter flere lag mat skibslak.
      Bass-enhed: Eminence Kappa-15LFA
      Billeder:
      Cubo byggeprocess: https://www.dropbox.com/sh/2tpwbrhtvtm9oz4/AADyt2cx1lqrKG8gq3-PZLlla?dl=0
      Boominator byggeprocess: https://www.dropbox.com/sh/qqp2lr724uskaag/AAAFGItX_yOQKcRv1K4Y0tT8a?dl=0
      Cubo + Boominator: https://www.dropbox.com/sh/gvg6a8zsyf5amfm/AAAMOxYEU7PSQGl0VejAj5gWa?dl=0
      Transport:
      Jeg bruger en ældre trækvogn til at trille rundt med anlægget. Det passer lige med at forstærkerkassen og batteriet kan stå bag Cubo’en.

      [UPDATE #1]: Det nye setup med 2 x Cubo'er bliver transporteret på en større trækvogn. Selvom det ikke lige vises på billedet, så er det meningen af den ene Cubo skal vende den anden vej, for at skabe 360 graders lyd. Vender man begge Cubo'er den samme vej, bliver bassen alligevel for voldsom, så det giver ingen mening at gøre dette (med en Boominator som top). Jeg synes derud over også at det er væsenligt federe med den 360 graders lyd.

      Alternativt kan Cubo'erne stables, hvis man ønsker at få Boominatoren op over hovedhøjde (her er det stadig meningen at den ene Cubo skal vende den anden vej): de plastichjørner som sidder på Cubo'erne, "låser" de to Cubo'er til hinanden, så de ikke rykker sig. Smart.

       
      Elektronikkasse:
      Elektronikkasse som indeholder alle eldelene: i skal ikke tage jer af hvordan det lige ser ud inde i boksen nu, da jeg mangler at putte cut-off modul i og forbinde en masse kabler. I kan se en skitse af el-delen nedenfor.



      [UPDATE #1]: tilføjelse af Bass Face SQ1.1 betød også udvidelse af elektronik-kassen:

      Den sorte lille boks som lyser over til venstre, bruges til at indstille volumen på Bass Facen, hvilket er ret handy hvis man lige vil have lidt mere eller mindre bass.

       
      El:
      Jeg har vedhæftet en skitse som viser el-delen her:

      [UPDATE #1]: tilføjelse af Bass Face SQ1.1

      Jeg har tilføjet en rød kontakt (over til venstre) og fjernet voltmeteret, da kondensatoren her dette indbygget. Kontakten fungere ved at strømmen fra den kontakt som tænder forstærkerne løber igennem kontakten normalt. Når knappen trykkes ned, lukkes denne forbindelse og der skabes en forbindelse mellem mellem + fra batteri og remote på kondensatoren. Det gør at jeg kan tjekke spædingen på batteriet, uden at forstærkerne er tændt. Derudover kan jeg også tjekke spændingen på batteriet, selv hvis Cut-off modulet er aktiveret pga. for lav spænding på batteriet.
      Cut-off modul (blåt på skitsen):
      Cut-off modulet sørger for at tage strømmen når batteriet rammer en hvis spænding, så batteriet ikke bliver overafladet.
      Kondensator:
      Jeg bruger en kondensator for at minimere det spændingsfald der ville komme fra/på batteriet når der bliver hamret til den med tung bass. Det opnår to ting: forstærkeren ser altid den højeste spænding, og kan derved performe optimalt hele tiden. Den anden grund er for et minimere spædningsfaldet på batteriet. Den sidste del er vigtigt fordi jeg har et cut-off modul på, som cutter strømmen til batteriet når spændingen falder til et hvis punkt. Det kan gå hen og blive pisse træls, hvis batteriet lige dykker kort under cut-off spændingen og derfor slår det hele fra.
      Automatsikring (200A):
      Jeg har helt bevist valgt en automatsikring, da jeg nemt kan koble strømmen fra på den. Grunden til dette er, så jeg kan cutte strømmen til kondensatoren (så den ikke bliver afladt af cut-off modulet som altid vil tappe noget strøm: 10mA) når batteriet/strømforsyningen er taget af.
      De komponenter som sidder ved siden af automatsikringen er en 1watt 51ohm modstand, en 1A sikring og en 1A diode (type 4007) som sørger for at strømmen kun kan løbe en vej. Dette gør at jeg kan oplade kondensatoren, ved helt simpelt at ”slukke” automatsikringen, og derefter sætte strøm på systemet. Så bliver kondensatoren ladet stille og roligt op, hvilket MAN SKAL når den er helt afladet. Det gør også at når jeg bruger min 12v server strømforsyning, at jeg er sikker på at kondensatoren ikke trækker sindsyge mængder strøm når jeg sætter strømforsyningen til (strømforsyningen må nemlig ikke overbelastes over den ratede effekt). Dioden sidder på systemet for at undgå afladning af kondensatoren (cut-off modulet: 10mA), når batteriet er taget fra i længere tid og automatsikringen er ”slukket”.
      [UPDATE #1]: dioden er blevet fjernet, så jeg kan aflade kondensatoren ved at slukke den store sikring, og derefter sætte batteri-næbene sammen. For at undgå afladning fra Cut-off modulet, har jeg sat en ekstra 10A automatsikring ind: så kan jeg slukke for det hele.
      Strømforsyning:
      Jeg bruger en server strømforsyning til at drive systemet når jeg har adgang til elnettet.
      [UPDATE #1]: Jeg har testet det store setup med 2 Cubo'er med min 80A strømforsyning, hvilket den klarede uden problemer! Win ? (kondensatoren har helt klart hjulpet med at holde strømspikes fra strømforsyningen nede her!)

      Se min tråd her mht. hvordan du selv kan lave sådan noget:
      Stik:
      Jeg bruger 12v cigaret stik til at koble solceller på og hive strøm til diverse eksterne komponenter. Jeg har et ekstra stik gemt væk inde i forstrærkerkassen, som kan bruges til at oplade batteriet med hvis spændingen er faldet ned til et punkt hvor cut-off modulet er aktiveret.
      Solceller:
      Kan kobles på et af cigaret-stikkene. Jeg holder altid min laderegulator som en del af solcellen: så kan jeg bruge samme solcelle til at lade forskellige ting og direkte på et cigaret-stik som jeg så f.eks. kan bruge til lys om aftenen.
      Strømkabler:
      Alt fra batteriet og indtil forstærkeren er 2 x 10mm2. Resten er 10AWG eller mindre. For enden af kablerne til batteriet sidder der pol-sko og alm. "ørnenæb" eller hvad de nu hedder.
      [UPDATE #1]: De store kabler fra batteri til kondensator (og videre over i Bass Face SQ1.1) er nu 50mm2 (~0AWG). Kabel fra kondensator til GM-D8604 er nu 21mm2 (~4AWG).
      Kontakt:
      Led-kontakt til tilkobling af forstærker, bluetooth og voltmeteret på kondensatoren.
      Bluetooth:
      Bluetooth modul fra Sure gemt af vejen inden i elboksen. Det er den ENESTE måde folk forbinder til anlægget på. At forbinde direkte på jack-stik er en sprængt højtaler som venter på at ske. Man kan forklare folk 100 gange at de skal slukke anlægget når der skiftes telefon, men efter 1000 bajere er der ingen som husker det.
      Man kan også navngive modulet fra Sure, hvilket er lidt ekstra lir.
      Tilkobling og afkobling af Boominator:
      Jeg bruger speak-on kabler til at forbinde GM-D8604 med Cubo’en og Boominatoren.
      Boominatoren står på to træ/filt-klodser for at speak-on kablet kan komme i fra bunden: så bliver den også løftet lidt, hvilket er fint mht. spredning af lyden.
      Jeg har sådan en smart speak-on bøsning siddende i Boominatoren, som fysisk kobler højtalerne fra min maxamp20 forstærker som sidder i Boominatoren. Dette sker når kablet bliver sat i bøsningen. Dvs. intet kabel i = alm. Boominator drevet af dens egen interne forstærker. Kabel i = drevet at GM-D8604. Lavet så idiotsikkert som muligt

      En lille ekstra detalje: når speak-on stikket er sat i Boominatoren, låses lågen så der ikke kan åbnes ind til Boominatorens elektronik-rum (skruen/palen kan ikke presses tilbage, når speak-on stikket er sat i, da det sidder i vejen).

      Her ses den specielle speak-on bøsning, som sidder i bunden af Boominatoren.
      Jeg bruger forresten også alle fire ledninger i speak-on kablet til Cubo’erne fordi, hvorfor ikke Så de to pluspoler er koblet sammen og det samme er minuspolerne. Så er der lidt flere mm2 til de strøm-tunge Cubo'er.
       
      Forstærker konfiguration:
      Kører min Boominator på CH-A i stereo (med HPF på så den ikke spiller de lave toner).
      Cubo'en er monokoblet på CH-B som vist nedenfor (med LPF på så den ikke spiller de høje toner).
      Delingen er sat til ca. 110Hz.
      2CH input med et alm. mini-jack til phono-stik.
      Gain er skuet en smule ned, da jeg bruger Bluetooth modulet fra Sure, som har meget høj gain.

      [UPDATE #1]: tilføjelse at den ekstra Cubo og Bass Face SQ1.1, gør at konfigurationen nu ser sådan ud:
      GM-D8604: Boominator (høje/venstre brokoblet på hver kanal) - HPF: 110Hz (12db/octave).

      Bass face SQ1.1: Cubo'erne - HPF: 40Hz (24db/octave), LPF: 110Hz (24db/octave).
       
      Lys:
      der er kommet lidt lys på også. Tager lige lidt bedre billeder af det på et tidpunkt, men stængerne er lavet så de kan stå i nogle huller i de to firkantede klodser som Boominatoren står på. Så de står egenligt som vist på billedet (lidt skrå til hver side), lige bagved Boominatoren.

       
      Her til sidst et enkelt billede hvor Cubo'en har frontstof på: til eks. Roskilde festival hvor folk mener at Cubo'en skal bruges til opbevaring af gummistøvler, sprutflasker osv. .

       
      Gallery-album:
       
      Links til det meste:
      Speak-on kabler: https://www.thomann.de/dk/cae_147133_lautsprecherkabel.htm
      Speak-on bøsning til Boominator: https://www.thomann.de/dk/neutrik_nl4_md_v_s.htm
      Speak-on bøsningener alm.: https://www.thomann.de/dk/neutrik_nl4mp_dtyp.htm
      Højtalerkabel: https://www.thomann.de/dk/cordial_cls_240_frnc.htm
      Cubo håndtag: https://www.thomann.de/dk/adam_hall_3402.htm
      Hjørner Cubo: https://www.thomann.de/dk/adam_hall_4013_ecke.htm
      Kondensator: https://www.importas.dk/boss_cpbk_3_5_kondensator_3_5_farad-p-1385.html
      Bluetooth: http://store3.sure-electronics.com/bluetooth-v4-0-audio-receiver-board-w-apt-x-brb3
      Diode: https://www.ebay.co.uk/itm/100pcs-1A-1000V-Diode-1N4007-IN4007-DO-41-Rectifie-Diodes/191853516849?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649
      Automatsikring (80a): https://www.ebay.co.uk/itm/40-50-60-80-100A-DC-12V-24V-Car-Auto-Circuit-Breaker-Fuse-Reset-Inverter-High-Q/291822511870?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=590830133341&_trksid=p2060353.m2749.l2649
      Automatsikring (200a): https://www.ebay.co.uk/itm/Car-Auto-Truck-Boat-Security-Fuse-Automatic-Switch-Fuse-Car-Accessories-200A/232545783452?hash=item3624cf0e9c:g:ez0AAOSws0lZ-WgK
      Cut-off modul: https://www.ebay.co.uk/itm/12V-Battery-Low-Voltage-Cut-off-Switch-Controler-Excessive-Protection-Module-ams/282805091867?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649
      Bass-enhed Cubo: https://www.thomann.de/gb/eminence_kappa_15lf.htm
    • By MagnusEW
      For sent ude i anlægsræset, så tager den lette løsning
      har et budget på 3500kr 
      helst på sjælland
    • By MagnusEW
      Hejsa FA!
      Jeg skriver som ny medlem af dette forum som i øvrigt har vækket en interresse hos mig  
      Da jeg er lidt sent ud i forhold til selv at bygge en højtaler (pengemæssigt og tidsmæssigt) Har jeg kigget på DBA for at finde en festivalhøjtaler til min camp med omkring 15-20 drenge.
      Jeg har fundet 2 mulige køb som begge er laver met boominator kittet, men ville lige køre den forbi de professionelle før jeg køber noget  
      Anlæg 1 (den sorte)
      "Mangler du et fedt anlæg til Roskilde? 
      Her har du løsningen.
      Jeg sælger dette boominator anlæg, der snildt kan spille en festival camp/ fest med 20-30 mennesker op. Anlægget er i perfekt stand, og kommer med 3 batteri.
      Anlægget er bygget efter alle kunstens regler, og indeholder således 4 x HP10W og 4 x MPT-001. 
      Anlægget står i Køge, og I er velkommen til at komme forbi og høre det spille! Kan også hentes i Brønshøj efter aftale"
      Sælgers pris: 4000kr

      Anlæg 2 (klistermærkerne) 
      "Består af:
      2.799 det populære Boominator kit festival anlæg til årets festivaller
      1.000 2batterier - så er der strøm!
      1.500 træ, lim og skruer mm
      600 Trækvogn
      6.400 i alt for materialer indkøbspris samt
      min. 1 uges arbejde med at samle, lime og tid til kørsel og afhentning af materialer mm.

      Komplet kit til dig der vil bygge den populære Boominator festival anlæg til årets festivaller
      Det komplette Boominator kit indeholder følgende:
      1 X Maxamp 20
      4 X P Audio HP 10W
      4 X Piezohorn - MPT-001 - IMG STAGE LINE
      4 X Metalfilmmodstand - 47 ohm 2W
      1 X Mini Jack kabel til MAXAMP20 med JST stik
      4 X Højttalergitter 10"
      4 X Monteringssæt til højttalergitter
      3 X Højttalerkabel , 2x1,5mm2
      8 X Højttalerkabinet-hjørne - Sort plast, 55 x 35mm x 90°
      1 X Boominator batteri. Panasonic.
      1 X Trykkontakt med blå diode
      1 X IN-LINE sikringsholder - Skruetype, 5x20mm & 6,35x32mm
      1 X Potmeter - 10 Kohm lin. plasthus (Ø6mm)"
      Sælgers pris: 5000kr

      Jeg har et relativt enkelt krav til anlægget, og det er at den skal kunne hamle op med en soundboks 2
      Jeg vil gøre opmærksom på at jeg ikke endnu har pruttet med prisen, og at jeg nok godt kan få prisen presset længere ned
      På forhånd undskyld for de regler der kan være overtrådte i opslaget, har prøvet at følge guidelines bedst muligt:) 
       
    • By vesthardt
      NOTE: Alle disse sammensætninger er subjektive, og er mine råd. Spørg en anden, og du vil nok få et andet svar.
      Teori:
      Før vi kan begynde at vælge komponenter, skal du først have en forståelse for festivalanlæg. Jeg vil ikke gå helt i dybden, men jeg ridser lige nogle vigtige points op. Jeg vil dække:
      Amperetimer (Ah) Batterier Forstærkere Spilletid Højttaler-specifikationer Lad os komme i gang:
      Amperetimer (Ah):
      Amperetimer (el. Ah) er et udtryk for kapacitet på et batteri. Et 60 Ah batteri vil kunne producere f.eks. 60 A (ampere) i 1 time, eller 1 A i 60 timer. 
      Batterier:
      Batteriet (el. batterierne) er sjovt nok det som giver strøm til dit musikanlæg. Derfor er det også meget vigtigt at du vælger et batteri der passer til netop dit anlæg - ellers kommer der ikke meget lyd ud af dine højttalere. Stort set alle forstærkere der er gode til festivalanlæg (jeg dækker hvad der gør en forstærker god senere) bruger 12 volt. Det vil altså sige, at du skal bruge et 12-volts batteri. Typen af batteri er også vigtig her, da de forskellige typer kan afgøre hvor lang tid du kan spille på dit musikanlæg. For eksempel kan et standard bilbatteri kun aflades 60% af kapaciteten (det som står oplyst på batteriet), før det skal oplades. Eller vil det blive beskadiget, og igen, så kommer der ikke meget lyd ud af anlægget. Et forbrugsbatteri (el. marinebatteri) kan aflades med 80% af kapaciteten, hvilket jo klart er bedre. Det betyder altså, at hvis du har et bilbatteri på 60 Ah, og et forbrugsbatteri på 60 Ah kan bilbatteriet kun aflades med 36 Ah før det skal oplades, hvor forbrugsbatteriet kan aflades med 48 Ah. Brug derfor altid forbrugsbatterier/marinebatterier for maksimal spilletid
      Forstærkere:
      Forstærkeren i dit anlæg tager strøm fra batteri og får dine højttalere til at spille musik. Dog skal du ikke bare gå ned i carsound og sige "Giv med det kraftigste du har" fordi strømforbrug er meget vigtigt på en festival. Forstærkere er delt op i klasser, og som udgangspunkt skal man holde sig til Class D som det hedder. Class D har en effektivitet på 90% eller derover, hvilket vil sige at der næsten ikke går noget strøm spildt på varme. Hvis du har valgt en 24 volts forstærker (TK2050 eksempelvis) skal du enten have 2 batterier i serie, eller en omformer fra 12 til 24 volt (den sidste er mest anbefalet)
      Spilletid:
      Spilletiden for dit anlæg afhænger hovedsageligt af 2 ting: Strømforbrug, og batterikapacitet. For at udregne dit strømforbrug skal du kigge i manualen til de forskellige komponenter du nu skulle have (en LED controller måske, forstærker, 12v iphone oplader osv.). Nogle gange står strømforbruget oplyst i ampere, andre gange i watt. Udregning af ampere er meget nemt. Du deler watt med volt, og siden det er festival og vi har 12 volt, deler du med 12. Eksempel: Forstærker med 50 watt strømforbrug,  50/12 = 4,166 A. Nu skal du udregne det brugbare antal amperetimer (Ah) du har i dit batteri. Hvis vi siger det er et forbrugsbatteri på 60 Ah kan du kun bruge de 48 Ah af dem. Nu til det endelige skridt. Vi tager det brugbare antal amperetimer og deler med strømforbruget. I dette eksempel har vi kun en forstærker med 4.166 A tilsluttet vores anlæg, derfor siger vi 48 / 4.166 = ca. 11,52 timers spilletid på fuld smadder - men så er det også slut, du skal oplade dit batteri for ikke at beskadige det 
      Højttaler-specifikationer:
      Hvis du af en eller anden grund ikke vælger en af nedenstående anlægstyper og vælger at finde højttalere selv, så er der lige nogle ting du skal kigge godt efter. På en festival er det svært at medbringe mange watt i en forstærker, da det oftest sluger meget strøm, Derfor skal vi bruge noget andet for at få vores anlæg til at spille højt, nemlig følsomhed på højttaleren. Dette står oplyst i manualen på de fleste højttalere enten som Sensitivity eller SPL @ 1w/1m. Værdien for denne specifikation er i dB (decibel) og er udtryk for lydtryk. Hvis der eksempelvis står 100 dB spiller din højttaler 100 dB drevet på 1 watt. Med flere watt vil den spille højere. dB skalerer logaritmisk, så selv den mindste ændring numerisk kan have en kæmpe effekt. Man siger at 3 dB er dobbelt så højt, altså 103 dB er dobbelt så højt som 100 dB. Vælg derfor en højttaler med en høj følsomhed, jeg plejer at sige i hvert fald 98 til festivalbrug. 
       
      Anlægstyper:
      Den mobile anlægsbygger:
      Hvis du leder efter et mobilt anlæg hvor lyden ikke må komme på kompromis, er Boominator serien perfekt til dig. En Boominator er den fulde version, og halfinatoren er en halv Boominator. Derudover har du Boominator Mini og Boominator Micro. Boominatoren spiller højst, men er den sværeste at transportere. Jo mindre version man bygger, jo nemmere er det at transportere. Anlæggene spiller alle højt og lyden er krystal klar, samt er strømforbruget MEGET lavt. Der er blandt andet mulighed for at montere en solcelle på. Canopysound.dk sælger pakkeløsninger til både Boominatoren og Halfinatoren. 
      Note: Anlægget skal bygges selv, medmindre man kan finde et brugt system. Det er nemlig ulovligt at bygge en Boominator/Halfinator med tanke på videresalg. Det tager lidt tid hvis man gerne vil lave anlægget ordenligt. 
      Priser:
      Boominator standard: 4000-4500kr
      Boominator mini: ca. 2500kr. 
      Boominator micro: ???
       
      Mit anlæg er til fest i campen og jeg har ikke tid til at bygge selv -anlægget:
      Hvis du leder efter et anlæg som ikke er særligt mobilt, men spiller højt og tager lidt tid at lave, er dette den rette løsning for dig. Der er mange løsninger indenfor denne kategori, men den meste anbefalede er følgende:
      Forbrugsbatteri(er)
      2x Behringer B212xl EuroLive
      1x Pioneer GM-D8604 (Behringer højttalere er bridged, dvs. at hver højttaler bruge kraften af 2 kanaler til sig selv = mere power)
      Man kan også udvide dette setup med 2 bundkasser (kabinetter som kun laver bas). Det kunne være 2x Cubo15 for eksempel, som er fantastiske kabinetter. De kan puttes på samme forstærker, så man ikke behøver at købe endnu en forstærker. 
      Pris:
      Uden baskabinetter: 5000-6000kr
      Med baskabinetter: 7500-8500kr
      Mit anlæg er pisse nøjeren -anlægsbyggeren:
      Når man gerne vil holde kæmpe fester på Roskilde Festival kræver det for det meste et stort anlæg. Der er selvfølgelig forskellige grader af "stor", men her vil jeg nævne nogle af dem med en god price/performance ratio. 
      Metode 1: 
      2x Omnitop 12 toppe, planer fra Billfitzmaurice.com
      2x Cubo15 baskabinetter (4x til den baslystne)
      1x Pioneer GM-D8604
      1x Pioneer GM-D9601 (til dem som går efter 4x Cubo15). Alternativt kan der bruges 2x Bass Face DB1.2
      1x miniDSP 2x4 (Dette er en "digital signal processor" som håndterer signalet fra lydkilden inden det når dine forstærkere. Der er et hav a muligheder med sådan en boks, som virkelig bare gør anlægget bedre på alle mulige måder. Dvs. du kan lave EQ, meget præcise x-overs, delay og meget mere)
      Forbrugsbatterier, muligvis 225Ah lastbilbatterier.
      Pris: ca. 15.000kr
      Metode 2:
      2x Omnitop212 (212 versionen er som 2x Omnitop 12 i én kasse)
      4x Cubo15 ELLER 2x/4x Titan48 (Titan48 planer fra billfitzmaurice.com)
      1x Pioneer GM-D8604
      1x Pioneer GM-D9601 ELLER 2x Bass Face DB1.2
      1x miniDSP 2x4
      Forbrugsbatterier / Lastbilbatterier
      Pris: 20.000+ kr
       
      Kom endelig med input og rettelser!!!
      Mvh vesthardt

      For yderlig teori se nedenstående link.
×

Important Information

Festivalanlaeg.dk bruger egne cookies samt cookies fra tredjepart til statistik, indholdsoptimering, præferencer og målrettet indhold fra Festivalanlaeg.dk. Tredjepart kan anvende cookies til målrettet markedsføring. Ved at klikke "I Accept" giver du dit samtykke. Læs mere om Festivalanlaeg.dk's We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..