Jump to content
Festivalanlæg dk

Højttalere på budget

Wil$on
 Share

Recommended Posts

Hey jeg er i gang med anlægget til dette års roskilde fest, men jeg ville lige høre om nogen har erfaring med disse højttalere:
https://www.conradelektronik.dk/Party-h%F8jtaler-12-%22-PA-1202-1-stk.htm?websale8=conrad-dk&pi=304393&ci=SHOP_AREA_221444_1407020

Ville det være helt hen i vejret at købe dem, da jeg nemlig prøver at gøre det lidt nemt og heller ikke for dyrt:))

Mvh Kristian

Hvad er dit/jeres budget på? :)

kan ihvertfald fortælle at den der højttaler er noget skrammel. Ud over at være af meget lav kvalitet, har den også en meget lav følsomhed, hvilket vil sige at du ikke får særlig meget lyd for de watt du smider ind i den.

Sygt! Jeg har allerede forstærker og batteri (og hvad der nu ellers er), så jeg mangler kun et sæt højtaler at koble til. Håber på at kunne finde noget for under 1000 kr. Forstærkeren er en BASS FACE DB2.1 som laver 125 Watt per kanal ved 4 ohm. Tænker derfor også at det ville være optimalt at højttalerene også er 4 ohm.
Hvas tænker i?:))

48 minutes ago, Wil$on said:

Sygt! Jeg har allerede forstærker og batteri (og hvad der nu ellers er), så jeg mangler kun et sæt højtaler at koble til. Håber på at kunne finde noget for under 1000 kr. Forstærkeren er en BASS FACE DB2.1 som laver 125 Watt per kanal ved 4 ohm. Tænker derfor også at det ville være optimalt at højttalerene også er 4 ohm.

Med den forstærker kan I fandme godt skyde nogle flere penge efter nogle gode højttalere, der kan følge med ;)

1 hour ago, Wil$on said:

Du er godt klar over, at det ikke er en klasse D forstærker, ikke? ?

Ja det er jeg:) jeg købte den billigt, men har ikke så mange penge lige pt. så det er derfor jeg er på udkig efter nogle højttalere til ikke en al for høj pris.. har også en ta2020+, men købte BASS FACE'en da jeg gerne ville have noget med noget mere smadder på og jeg ikke vidste så meget om det dengang jeg købte den;) Jeg tænker i hvert fald lige nu at jeg har mest brug for højttalere, så splitter vi bare regningen for opladning i campen på ros:))

Ærligt, så vil jeg foreslå at I prøver at sælge jeres db2.1 på ebay/dba, og så køber en class D forstærker. Class A/B forstærkere er forfærdeligt ineffektive, ca 40-50% effektivitet. Omvendt kan en class D forstærker ramme 80-90% effektivitet. Altså kan I komme afsted med halvt så mange opladninger, og halvt så mange penge. Det er virkelig pengene værd.

Hvis I får jer en TK2050 som I booster til 24V burde I næsten kunne nå samme niveau, men langt bedre effektivitet.

Angående højttaleren er den i det mindste kun på 4 ohm, så den leverer lidt mere end så mange højttalere på 8 ohm. Ift. prisen ser den rimelig okay ud, men jeg har hørt et par stykker klage over kvaliteten. Men altså, det er jo en dansk webshop, så der må jo være et par års garanti. Mindst 2, jo :)

59 minutes ago, BrændtForstærker said:

Angående højttaleren er den i det mindste kun på 4 ohm, så den leverer lidt mere end så mange højttalere på 8 ohm. Ift. prisen ser den rimelig okay ud, men jeg har hørt et par stykker klage over kvaliteten. Men altså, det er jo en dansk webshop, så der må jo være et par års garanti. Mindst 2, jo :)

Den er ikke en gang 20 kr. værd og slæbe med på festival, og de 2 års garanti er lige meget hvis (når) man finder ud af det lyder af lort. ;)

@Wil$on Kig efter et sæt Cerwin Vega hifi højtalere på dba der kan du være heldig! Og ellers ville jeg gå ned med noget pant og få købt et par Behringer 212xl... vi har en du kan erhverve billigt, så kan du altid købe en anden fra ny :) 

3 hours ago, Wil$on said:

Hvad med selvbyg? Vil man kunne spare meget på det? Jeg har en smule erfaring med det, men det er slet ikke meget. Det kunne jo bliver et læseferies projekt;)) 

En halfinator ville være fantastisk. Det slår det bedste I kan købe til prisen + en god sjat ekstra vil jeg mene. Så kan du også smide din TA2020 på og spille højt! ? 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.