Jump to content
Festivalanlæg dk

TK2050 - 24v vs 30v?

BrændtForstærker
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg ser en del gøre brug af forstærkeren TK2050, der jo kører på 2x100watt. Dog bruger de fleste en steup up converter til 24v, selvom den kan køre på 30v. Er der derfor nogen, der kan fortælle mig, hvad størrelsen af udgangseffekten er ved henholdvis 24v og 30v? 

Tak på forhånd.

3 hours ago, jenskann said:

(with 4 ohm loads):
- 30V supply: 60W/channel
- 24V supply: 39W/channel
- 18V supply: 23W/channel
- 12V supply: 13W/channel

Hm... Det er jeg ikke helt så sikker på. Den burde gerne kunne levere 100 watt/channel. 

Er der nogen, der kender output for 8 ohm højttalere, da det er sådan nogle, jeg bruger?

51 minutes ago, BrændtForstærker said:

Hm... Det er jeg ikke helt så sikker på. Den burde gerne kunne levere 100 watt/channel. 

Er der nogen, der kender output for 8 ohm højttalere, da det er sådan nogle, jeg bruger?

Det er sikker peak værdi eller måske målt ved 1 ohm eller sådan noget.. 

Du kan halvere det, så får du et cirka tal på, hvad den så leverer 

Just now, Alex said:

Det er sikker peak værdi eller måske målt ved 1 ohm eller sådan noget.. 

Du kan halvere det, så får du et cirka tal på, hvad den så leverer 

Hvad så med en Maxamp 20? Den leverer ca. 20 watt på 12v. Er det så også med 4 ohm og med 8 ohm er den så på 10 watt? :/

1 minute ago, BrændtForstærker said:

Hvad så med en Maxamp 20? Den leverer ca. 20 watt på 12v. Er det så også med 4 ohm og med 8 ohm er den så på 10 watt? :/

Yeah, nok noget i den stil ?

Just now, BrændtForstærker said:

Jeg havde lidt håbet på, at man stadig ville få 100 watt ud af den med 8 ohm, så man kunne komme op på 118db og nærme sig SOUNDBOKS :S

Har du prøvet det af, for det burde være fint højt, med mindre I regner med at holde fest. Men så skal I alligevel investere i nogle baskabinetter, så det skulle nu ikke være noget problem. :) 

Du får jo høreskade af at høre så høj musik.. 

16 minutes ago, Alex said:

Har du prøvet det af, for det burde være fint højt, med mindre I regner med at holde fest. Men så skal I alligevel investere i nogle baskabinetter, så det skulle nu ikke være noget problem. :) 

Du får jo høreskade af at høre så høj musik.. 

Jeg vil bare meget gerne lige markere over for alle de mange efterskolebørn, at de ikke er såå seje igen med deres lille fancy og kompakte SOUNDBOKS :D

Hvis man så gerne vil deropad på decibelstigen, hvilken forstærker kan du så anbefale?

haha, ja det har nu nok ret i ;)

- Jeg har 2xBehringer B1520, der jo så er på 8ohm hver. Kan man egentlig ikke parallelforbinde forbinde dem til forstærkeren, så man får 4 ohm? Jeg kender ikke så meget til det, så jeg ved ikke, om jeg har fat i den lange ende.

26 minutes ago, BrændtForstærker said:

Jeg vil bare meget gerne lige markere over for alle de mange efterskolebørn, at de ikke er såå seje igen med deres lille fancy og kompakte SOUNDBOKS :D

Hvis man så gerne vil deropad på decibelstigen, hvilken forstærker kan du så anbefale?

haha, ja det har nu nok ret i ;)

- Jeg har 2xBehringer B1520, der jo så er på 8ohm hver. Kan man egentlig ikke parallelforbinde forbinde dem til forstærkeren, så man får 4 ohm? Jeg kender ikke så meget til det, så jeg ved ikke, om jeg har fat i den lange ende.

Haha, jeg kender det godt, problemet er bare, at den er virkelig godt designet, så man skal ud i lidt større anlæg, før man rigtigt kan sætte den på plads ? 

Bassface db4.2 eller pioneer gmd8604 er nogle gode forstærkere med lidt mere power. Men prøv nu lige den anden forstærker af inden, for det spiller altså højt alligevel. 

Jo, men det giver ikke nogen mening, med mindre du har en forstærker som kan brokobles eller vil bruge en mono forstærker ?

26 minutes ago, Alex said:

Haha, jeg kender det godt, problemet er bare, at den er virkelig godt designet, så man skal ud i lidt større anlæg, før man rigtigt kan sætte den på plads ? 

Bassface db4.2 eller pioneer gmd8604 er nogle gode forstærkere med lidt mere power. Men prøv nu lige den anden forstærker af inden, for det spiller altså højt alligevel. 

Jo, men det giver ikke nogen mening, med mindre du har en forstærker som kan brokobles eller vil bruge en mono forstærker ?

Ja, skal jeg nok lige se på det, haha. Men synes bare det er træls at købe den, og så får jeg ikke lige så meget ud af den, som jeg havde håbet/regnet med :D

Er to kanaler da ikke nok til brokobling, eller hvad er det, du tænker på? Kender ikke så meget til brokobling. 

" The 100W claimed output for the amplifier board is accomplished by bridging 2 50W stereo channels to make 100W. The board holds two TK2050 power amplifier chips to give stereo.  Don’t be tempted to bridge these outputs for 200W, this can’t be done. "

"Remember output power is by laws of physics determined by supply voltage, efficiency and impedance.

So 12V supply voltage, 4 Ohms speakers and 88% efficiency means 16W maximum peak power per channel.

And 24V supply voltage, 4 Ohms speakers and 88% efficiency means 64W maximum peak power per channel.

Remember. It does not matter if the amp package or specs says 15W or 15000W. Laws of physics always overrule marketing statements. "

Jeg kan sagtens tage helt fejl, jeg har aldrig målt på den eller noget.

3 minutes ago, jenskann said:

" The 100W claimed output for the amplifier board is accomplished by bridging 2 50W stereo channels to make 100W. The board holds two TK2050 power amplifier chips to give stereo.  Don’t be tempted to bridge these outputs for 200W, this can’t be done. "

"Remember output power is by laws of physics determined by supply voltage, efficiency and impedance.

So 12V supply voltage, 4 Ohms speakers and 88% efficiency means 16W maximum peak power per channel.

And 24V supply voltage, 4 Ohms speakers and 88% efficiency means 64W maximum peak power per channel.

Remember. It does not matter if the amp package or specs says 15W or 15000W. Laws of physics always overrule marketing statements. "

Jeg kan sagtens tage helt fejl, jeg har aldrig målt på den eller noget.

Yes, okay. Tak.

Så med 8ohm højttalere bliver det så 32w på 24v?

On 3/5/2017 at 16:33, BrændtForstærker said:

Maxamp er 22.5 watt ved 14.4 v.

4 Ohm

5 minutes ago, BrændtForstærker said:

Ja, det er korrekt. Så må det vel være ca. 20 watt på 12v med 4 ohm højttalere. Men hvad så, når højttaleren er på 8 ohm. Hvor meget leverer den så?

Mener det er 18 watt præcist.
Halver ved 8 ohm. Det er typisk det du kan regne med, men ikke alle forstærkere er sådan.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.