Jump to content
Festivalanlæg dk

Tilføjelse af Bassface DB1.2 til Pioneer

Eis
 Share

Recommended Posts

Hej FA!

Jeg er interesseret i at høre om folks erfaringer. Giver det mening at tilføje en Bassface db1.2 til vores setup?

Vores setup består af:
2x Behringer B215XL (Bemærk, 15'')
2x Cubo 15 med Eminence 15LFA
Pioneer GM-D8604

Sidste år havde vi kun én Cubo 15, men i år har vi to.

Vi har budgettet til at udvide i forhold til en ekstra solcelle og batterier som det vil kræve med en Bassface db1.2, men vil det være det værd? Hvor meget mere power kan man forvente? Så tænk ikke så meget på det økonomiske (da alt sådan set er indkøbt til at udvide), men mere om det kan betale sig at slæbe en ekstra solcelle med, flere batteier osv. i forhold til den ekstra kraft man får.

Jeg ser frem til at høre jeres meninger og erfaringer.

Jeg tror sagtens Pioneeren kan trække jeres setup. Vi kører i hvertfald samme Pioneer til to Cubo 15 med to hjemmebygget PA-højtalere med de samme kompenenter som i en Boominator, og der er mange der har haft succes med det.
Men har I pengene, ville jeg da gå efter en BassFace, men så skal I vel også have en miniDSP til at EQ'e, foruden batterier og solceller, som du siger. Skal I udvide næste år, skal I alligevel nok have en forstærker mere. 

Ellers så tænk over, hvad I ellers mangler. En bedre vogn, parlamper, dmx, controller, dj controller, et lækkert telt/pavallion? 

41 minutes ago, Eis said:

Hej FA!

Jeg er interesseret i at høre om folks erfaringer. Giver det mening at tilføje en Bassface db1.2 til vores setup?

Vores setup består af:
2x Behringer B215XL (Bemærk, 15'')
2x Cubo 15 med Eminence 15LFA
Pioneer GM-D8604

Sidste år havde vi kun én Cubo 15, men i år har vi to.

Vi har budgettet til at udvide i forhold til en ekstra solcelle og batterier som det vil kræve med en Bassface db1.2, men vil det være det værd? Hvor meget mere power kan man forvente? Så tænk ikke så meget på det økonomiske (da alt sådan set er indkøbt til at udvide), men mere om det kan betale sig at slæbe en ekstra solcelle med, flere batteier osv. i forhold til den ekstra kraft man får.

Jeg ser frem til at høre jeres meninger og erfaringer.

Vores setup sidste år var 2x electro voice sx300, 2xcubo15 extended samt bassface og pioneer forstærkerne.

Vores nabo havde en cubo15, en boominator og en pioneer forstærker.

nu er der selvfølgelig lidt forskel på de 2 setups, men når vi om aftenen skruede op var der en verden til forskel på vores lyd niveau. :) 

2 hours ago, Hauge said:

Ellers så tænk over, hvad I ellers mangler. En bedre vogn, parlamper, dmx, controller, dj controller, et lækkert telt/pavallion? 

Lys fokuserer vi også på. Men spørgsmålet er nok om man burde skrotte den bassface, for så at undgå at slæbe en ekstra solcelle med (Vi har allerede en som trak vores anlæg sidste år).

Men hvis den virkelig giver det ekstra spark, så beholder vi den da :)

25 minutes ago, Eis said:

Lys fokuserer vi også på. Men spørgsmålet er nok om man burde skrotte den bassface, for så at undgå at slæbe en ekstra solcelle med (Vi har allerede en som trak vores anlæg sidste år).

Men hvis den virkelig giver det ekstra spark, så beholder vi den da :)

Bassface db1.2 er langt bedre, da du kan skære de helt lave toner fra samt lige smide den ekstra effekt i dine højtalere. Det giver virkelig meget ?

12 hours ago, Hauge said:

Jeg tror sagtens Pioneeren kan trække jeres setup. Vi kører i hvertfald samme Pioneer til to Cubo 15 med to hjemmebygget PA-højtalere med de samme kompenenter som i en Boominator, og der er mange der har haft succes med det.
Men har I pengene, ville jeg da gå efter en BassFace, men så skal I vel også have en miniDSP til at EQ'e, foruden batterier og solceller, som du siger. Skal I udvide næste år, skal I alligevel nok have en forstærker mere. 

Har i brokoblet jeres to cuboer på jeres på jeres gm-d8604?

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.