Jump to content
Festivalanlæg dk

Kabinet til Boominator med S2010 højtalere

Victoren
 Share

Recommended Posts

Hej. Efter kyndig vejledning herindefra er jeg gået i gang med at bygge min Boomnator. Jeg har valgt (af nød) at benytter Eminence Basslite S2010 højtalere i min boominator - dette medfører så at jeg skal bruge et PVC rør til at forbinde de to magneter i stedet for bare at lime dem magnet mod magnet eller fast på centerbrace. Jeg løber dog ind i et mindre problem, da det er komliceret at få PVC røret til at ramme begge magneter præcist - det er dog lykkedes. Men hvis det samtidigt skal igennem centerbracen så skal tollerancen være uhyggelig lille. Mit spørgsmål er derfor: 1) Er det nødvendigt at hullet til centerbrace sidder 100% tæt til mit valgte PVC rør? 2) Kan jeg undgå centerbrace eller vil det medføre stort tab i lydkvalitet/niveau? På forhånd mange mange tak!

Re: Kabinet til Boominator med S2010 højtalere

Jeg skal lige dobbelt tjekke at vi forstår dit svar ens: 2) Ja, jeg skal lade være med at lade være? (Med andre ord så skal jeg lave centerbrace?)
Det er korrekt. Det var et dobblet ja. Du kan godt undgå den men det vil medføre hørbart tab. Jeg vil ikke anbefale at undlade den.

Re: Kabinet til Boominator med S2010 højtalere Undskyld jeg hi-jacker tråden, men tror ikke der behøves et andet indlæg da det vedrøre S2010. Angående pht407n tweeteren skulle der efter hvad jeg har læst, være brug for et filter med følgende komponenter. 2x 0.65mH, 1x 10uF, 1x 22uF, 1x 4ohm. a1. Skal komponenterne være af speciel standard, da der er mange forskellige volt nævnelser på kondensatorerne 10-16-25v osv. a2. Modstande har også mange variationer(metal film, trådviklet, smd osv.) Hvilket skal man bruge? a3. Kunne ikke finde 0.65mH i Danmark, skal den købes i udlandet? a4. Kunne ikke finde noget information omkring sikringer og potentiometer hvilke skal man have fat i? - bruger potentiometer mere strøm, hvis ampen er på 100% lydstyrke. a5. Parallel forbindelser. Hvordan fungerer det i praksis, lodder man 1 ekstra ledning på komponentet? Eller er det muligt bare at lodde en ekstra ledning på ledningen... a6. Skal tweeternes + og - byttes om på circuitet som er vedhæftet (filter.jpg) b1. Er lidt i tvil om acrylfugemasse(dana lim 557), både kan bruges til indvendig isolering af kabinet eller om det kun er til tweeterne. b2. Hvor har du fået fat i pvc røret henne? Hvad er den indre diameter, har ikke fået S2010'eren hjem endnu. b3. Hvilke højtaler grills bruger I? Da monteringen er indvendigt af kabinettet, skal man så lime det med 2komponent(haraldit)? b4. Kan boominatoren tåle regn? Tænker på om man skal have noget til, at afskærme basporten og enhederne eller smider i den bare ind i teltet.? Tror det var det hele :roll:

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.