Jump to content
Festivalanlæg dk

Party bar som lys.

HammerLyd
 Share

Recommended Posts

Hej.

Vi er på udkig efter nyt lys, så jeg faldt over denne her.
Er der nogle som har erfaring med sådanne løsninger, og ville det være fornuftigt i forhold til strøm osv?
https://discosupport.dk/lys/Lyseffekter-13/lyseffekter_1000kr/jb-systems-party-bar-8591
Vi tilslutter en omformer på et batteri, så vi kan tilslutte den direkte til batteriet.

Vh.
André.

Ville personligt hellere selv gå efter noget mindre strømbesparende, end det første setup du nævner.

jeg har valgt til mit setup at købe 30-40 meter LED lys og så 4 stage light lamper på 12 volt :-)

En ting er ihverflad sikkert: Laser på Roskilde er no-go pga. Nærliggende flyveplads :-)

10 minutes ago, brorsono said:

Ville personligt hellere selv gå efter noget mindre strømbesparende, end det første setup du nævner.

jeg har valgt til mit setup at købe 30-40 meter LED lys og så 4 stage light lamper på 12 volt :-)

En ting er ihverflad sikkert: Laser på Roskilde er no-go pga. Nærliggende flyveplads :-)

Du mener vel mere strømbesparende? ;) Men jeg er helt enig med Brorsono! du kan også få en ordentlig røvfuld LED og sjove 12v lamper for 2000.- :P 

17 minutes ago, brorsono said:

30-40 meter led bånd bruger nok en del mere strøm end de 48w som den "party bar" der står til max at bruge ;) 

Det var ikke tanken at laseren skulle lyse op i luften, eftersom det har mest effekt når det rammer jorden, vil det stadig være et problem?

Vi har Led bånd i forvejen, og det skal jo gerne blive lidt vildere for hvert år. hehe.
Går lidt på jagt efter 12v lys.

2 hours ago, HammerLyd said:

Det var ikke tanken at laseren skulle lyse op i luften, eftersom det har mest effekt når det rammer jorden, vil det stadig være et problem?

Vi har Led bånd i forvejen, og det skal jo gerne blive lidt vildere for hvert år. hehe.
Går lidt på jagt efter 12v lys.

Personligt synes jeg ikke lasere er særlig fedt, medmindre man har en kraftig en og massere røg - hvilket af gode grunde er svært på Roskilde. Har set flere gennem årene der har forsøgt med noget lassershow og jeg synes sgu bare at det har virket lidt ligegyldigt. Synes klart man kan disponere sine penge og Ah langt bedre. :)

God pointe. Jeg sad netop også lige og tænkte at det ville kræve en røgmaskine for den rigtige effekt.
Så ja.. Det bliver ikke til lasere :D

Tænker det kunne ende med sådan noget her, samt nogle par lamper og strobe.
https://www.aliexpress.com/item/New-Arrival-6W-LED-RGB-Auto-Sound-Control-DMX512-Strobe-Effect-Stage-Lighting-DJ-Disco-Bar/32740144641.html?spm=2114.13010208.99999999.295.tjUPgw
Så lige til et totalt basic strøm spørgsmål, som nok siger sig selv.. :D
Men vil jeg kunne splitte kablet og sætte den direkte til 12v batteriet?
Det er 6w.
Voltage: AC90-240V
Eller skal der en omformer til med større udgang af strøm.

6 hours ago, HammerLyd said:

God pointe. Jeg sad netop også lige og tænkte at det ville kræve en røgmaskine for den rigtige effekt.
Så ja.. Det bliver ikke til lasere :D

Tænker det kunne ende med sådan noget her, samt nogle par lamper og strobe.
https://www.aliexpress.com/item/New-Arrival-6W-LED-RGB-Auto-Sound-Control-DMX512-Strobe-Effect-Stage-Lighting-DJ-Disco-Bar/32740144641.html?spm=2114.13010208.99999999.295.tjUPgw
Så lige til et totalt basic strøm spørgsmål, som nok siger sig selv.. :D
Men vil jeg kunne splitte kablet og sætte den direkte til 12v batteriet?
Det er 6w.
Voltage: AC90-240V
Eller skal der en omformer til med større udgang af strøm.

Der sidder med garanti en omformer inde i lampen som laver de 90-240v om til en lavere spænding. Hvis du har mod på det, kan du åbne en lampe og se om du kan finde omformeren. Her kan du så måle med et volt meter hvad udgangsspændingen er og se om det matcher 12v. Hvis det er kan du fjerne omformeren og køre kabel der fra istedet :) 

husk dog at hvis du gør det, kan du ikke længer tilslutte lamperne direkte til en stikkontakt.

6 hours ago, tc87 said:

Der sidder med garanti en omformer inde i lampen som laver de 90-240v om til en lavere spænding. Hvis du har mod på det, kan du åbne en lampe og se om du kan finde omformeren. Her kan du så måle med et volt meter hvad udgangsspændingen er og se om det matcher 12v. Hvis det er kan du fjerne omformeren og køre kabel der fra istedet :) 

husk dog at hvis du gør det, kan du ikke længer tilslutte lamperne direkte til en stikkontakt.

Det skal prøves :)

On 8/5/2017 at 16:32, brorsono said:

Hvor har du fundet dine stage light lamper på 12 volt? :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.