Jump to content
Festivalanlæg dk

SØGER EMINENCE KAPPA 15

brorsono
 Share

Recommended Posts

Efter som den eminence kappa 15, der sidder i en cubo 15 er begyndt og lyder lidt mærkeligt når jeg begynder og skrue op, nærmest lidt raslende.

Søger jeg derfor en enhed der virker. 

Ps. hvis nogen har erfaring med dette problem, og har en løsning må de meget gerne skrive :))

Skal dog siges at jeg kun leder efter en enhed, fordi cuboen skal sælges.

14 minutes ago, brorsono said:

Efter som den eminence kappa 15, der sidder i en cubo 15 er begyndt og lyder lidt mærkeligt når jeg begynder og skrue op, nærmest lidt raslende.

Søger jeg derfor en enhed der virker. 

Ps. hvis nogen har erfaring med dette problem, og har en løsning må de meget gerne skrive :))

Skal dog siges at jeg kun leder efter en enhed, fordi cuboen skal sælges.

Er den spændt ordenligt fast til bafflen? 

Det burde den være, tjekker det ordenligt af i morgen.

Det irritere mig fanmde, det havde virket fint 2 uger før, men da jeg testede det for en køber lagde jeg mærke til det/ opstod det for første gang :(  :(:( 

Tak for svar! Har lige testet enheden, og den virker fint. Tror der er noget løst i kabinettet, må kigge det hele igennem og få sat det ordenligt fast :)

Der sparede i mig lige for en af de lange :-)

1 hour ago, brorsono said:

Jeg har svært ved at sige hvor den ''raslene'' lyd kommer fra, det lyder som om at der er noget der rammer enheden når man skruger meget op. 

Tag nogle billeder af enheden. Kunne godt lyde som om den arbejder "skævt".

18 minutes ago, brorsono said:

Kan jeg godt prøve, men enheden virkede fint da jeg tog den ud af cuboen og prøvede :?

Hmmm... Kan ikke rigtig udtale mig når du ikke smider hverken billeder eller video op af hvordan den larmer/rasler....??

Har checket der ikke er for meget løs ledning så den rammer på enheden når den arbejdet??

Hvordan har han opbevaret den?

Video er klart at foretrække. "Raslen" kan betyde mange ting afhængig af hvad man mener med raslen. Brændt enhed, knækket kabel, dårligt samlet kabinet, skidt og skrammel i kabinettet eller sågar noget helt andet end kabinettet der rasler, men det bord der stod ved siden af da man testede. Så en video er virkelig en god ide :)

Jeg har både fundet øldåser og valnødder i kabinettet i denå årlige store forårsrengøring af mine cuboer haha

14 hours ago, William said:

Hvordan har han opbevaret den?

Jeg har både fundet øldåser og valnødder i kabinettet i denå årlige store forårsrengøring af mine cuboer haha

Den er opbevaret med ''varme tæpper''/ frost sikre tæpper, på et isoleret loft, hvor der ikke burde blive særlig koldt.

Haha var ude for det samme med øldåserne :D

On 5/14/2017 at 21:09, kreativ said:

Hmmm... Kan ikke rigtig udtale mig når du ikke smider hverken billeder eller video op af hvordan den larmer/rasler....??

Har checket der ikke er for meget løs ledning så den rammer på enheden når den arbejdet??

Sådan ser den ud, på billede med en hvid ring rundt om, er der hvor problemet er, det er som om der kommer luft ud/ det ikke er helt tæt. 

Den spiller fint op til omkring 90% af dens fulde potentiale, de sidste 10% er der hvor problemet opstår...

Jeg prøvede at lave en video, men siden det kan spille så højt før det sker, fuckede min iphones mikrofon fuldstændigt op, og jeg har ikke lige andre altenativer til at optage. Derfor får man intet ud af at høre det på video.

Der er blevet tilbudt 800 kr. for den, hvilket jeg måske synes er lidt i underkanten. Hvad tænker i en pris måske skulle være? Enheden er som sagt fejlfri, og den kan jo spille 90% af fuld potentiale.

I må skrive hvis jeg er helt væk...

18553162_1477552202311718_1493480392_o.jpg

18553908_1477552032311735_1729995881_o.jpg

18493736_1477552012311737_2057296516_o.jpg

18553192_1477551982311740_1539215880_o.jpg

Det skal lige siges at jeg først hørte/ lagde mærke til det, da jeg gik fra 2 cuboer brokoblet på en pioneer dm 8604, til at bruge en bassface

Vi kører begge vores cuboer fra en Bassface db1.2, og jeg har ikke oplevet nogen raslen. 

Jeg ved ikke, om det er en mulighed, men det kunne være, at din enhed måske har taget skade, fordi den ikke har haft noget subsonic filter. Dog skal det siges, at jeg ikke aner, om en enhed kan gå delvist "i stykker" :)

Har I slået subsonic filter på jeres bassface? 

11 minutes ago, Alex said:

Vi kører begge vores cuboer fra en Bassface db1.2, og jeg har ikke oplevet nogen raslen. 

Jeg ved ikke, om det er en mulighed, men det kunne være, at din enhed måske har taget skade, fordi den ikke har haft noget subsonic filter. Dog skal det siges, at jeg ikke aner, om en enhed kan gå delvist "i stykker" :)

Har I slået subsonic filter på jeres bassface? 

Problemet bemærkede jeg først da jeg gav dem flere watt end pioneren kunne.

Som sagt er enheden fejl fri. Har prøvet i en anden cubo og det spillede fint :-)

Tror godt du kan fikse det lufthul der :) køb noget kemisk metal i dit lokale byggemarked, tag enheden ud af din cubo og fug der efter hele kanten på indersiden med det kemiske metal og sørg for at det dækker helt. Når det er hærdet er det stærkt som bare fanden. ;) 

Det skal måske lige nævnes at fra du blander hærderen med "metalet" har du lidt over 10 minutter før det er for hårdt til at arbejde med

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.