Jump to content
Festivalanlæg dk
tc87

Camp Tropicana - 2017

Recommended Posts

Er elektronik kassen 62x62x62? :)
Ser godt ud, orden i sagerne :)
Tirsdag aften? Så må i håbe vi ikke spiller i retning af jer, vi bliver Kuvomba, camp Baguette og RoskildeElite sammen til fest der :)

5 minutes ago, Ganon said:

Er elektronik kassen 62x62x62? :)
Ser godt ud, orden i sagerne :)
Tirsdag aften? Så må i håbe vi ikke spiller i retning af jer, vi bliver Kuvomba, camp Baguette og RoskildeElite sammen til fest der :)

Det er tæt på ;) 55x55x60 tror jeg. Det passer lige med at der kan stå 2x180ah batterier i bunden :)
Og av et arrangement, kan da godt være jeg lige er nødt til hurtigt at kigge forbi! Men man kan jo umulig planlægge noget på roskilde, uden at lægge det oven i et andet stort event :P 

Det havde været sjovt hvis den lige havde været Cubo størrelse. :P

Ja, det er sådan set umuligt.
Så det godt vi har alt i alt 12 titan 48, 12 omnitop, og en masse Mach højtalere, til at give den gas tirsdag :)

Men så vidt jeg kan forstå ville Kuvomba ligge oppe mod agora c (hvis det stadig hedder det?) og vi ligger selv i clean out loud, så på trods af det voldsomme setup der bliver medbragt fra jeres side burde det ikke forstyre vores "lille" fest :P 

8 hours ago, BrændtForstærker said:

Hvor meget sluger sådan en inverter? :)

Den bruger et par watt i tomgang, og så har den en effektivitet på 85-90%. Dvs hvis jeg smidder en lampe til som bruger 10w, vil den altså i virkeligheden bruge 10*1.15 = 11,5w

Så fik jeg endelig tid til at få lavet de sidste småting på lys-kassen. 
Fik sat automat sikringer i mellem batteri og forbrug samt mellem batteri og lade regulator. Der ud over fik jeg også trukket nogle gode tykke kabler, så der er så lidt spild som muligt :) 

2017-05-25 17.56.06.jpg

2017-05-25 17.55.46.jpg

2017-05-25 14.17.50.jpg

Har i weekenden fået tilføjet et sæt par64 uv lamper, og har fået lagt sidste hånd på elektronik rummet i pulten.
I pulten er der i år er der blandt andet blevet tilføjet tykkere kabler, 5 farad kondensator, bluetooth enhed, behringer ha400 plus diverse småting. 

Legede lidt med lys programmering igår, det bliver vildt! :D 

I forhold til pulten har jeg prøvet så vidt muligt at holde strøm kabler væk fra lyd kabler, og ellers bare prøve at lave så pæn en kabelføring som mulig (Sværeste opgave ?)
I hver side af pulten er der speakon udgange til højttalere, samt sol powercon ind i den ene side og 230v powercon i den anden side (til mixer pult)

2017-06-10 20.53.53.jpg

2017-06-10 20.54.03.jpg

2017-06-10 20.55.17.jpg

2017-06-10 20.55.46.jpg

2017-06-10 20.56.45.jpg

2017-06-10 20.57.36.jpg

7 hours ago, tc87 said:

Når ens lamper ikke er lavet til udendørs brug ?

2017-06-11 14.21.23.jpg

2017-06-11 14.21.46.jpg

Haha, rigtig DIY. Man ser det alligevel ikke, når de er i gang ;) 

Jeg regner med at komme til jeres event, så jeg lige kan se nærmere på anlægget.

Vi fik testet med det hele koblet sammen igår, og overall var det godt. 

Dog var vores inverter lige liiidt for lille, når lyset skiftede til hvid (alle leds tændt på samme tid) , samtidig med at pult og computer var koblet til, slog den fra og gik i beskyttelses mode. En ny er bestilt her til morgen, så no big deal.

Der ud over lavede lys controlleren til led-strippen på pult bordet støj, så den blev taget fra, og så nøjes vi med grønt (tropisk) lys i pulten ?

Sidste lille issue var det dc stik jeg bruger til vores minidsp. For some reason er den røde ledning som burde være positiv, loddet på ydersiden og sort ledning er loddet på indersiden. Det er vel hvad man kan forvente af kina kabler, men det tog fandme lang tid at finde ud af hvorfor den ikke tændte, selv om der var strøm i stikket ?Heldigvis har den ikke taget skade :) 

Ud over de småting, spillede det hele bare. Det skal selvfølgelig justeres når vi kommer på græs, men jeg synes at vi er klar!

2017-06-13 20.59.18.jpg

2017-06-13 20.59.36.jpg

Det ser virkelig gennemført ud! Lige fra elektronikkasse til DJ-pulten. Glæder mig til at høre og se det til Roskilde! :)  
Hvor ligger I henne? 

5 minutes ago, Hauge said:

Det ser virkelig gennemført ud! Lige fra elektronikkasse til DJ-pulten. Glæder mig til at høre og se det til Roskilde! :)  
Hvor ligger I henne? 

Mange tak, er også super tilfreds med det! Vi skal ligge i clean out loud. Den præcise lokation får vi først når vi checker ind der ovre :) 

18 minutes ago, Frederik-Hagelund said:

@tc87 Når det var spøjst, vi har fået besked om vi har fået plads i C. :)

Jaja, vi har også fået at vide at vi skal ligge i E, samt at de har taget hensyn til vores ønske om at ligge ud til en stor vej/åbent område. Men ikke hvilken firkant endnu ;) 

23 minutes ago, tr0lle said:

Ser godt ud :) Er kondensatoren så jeres lys ikke blinker når bassen pumper, eller hvilken funktion har den?

Sidste år hoppede spændingen noget op og ned når bassen pumpede hårdest. Ud over at få lyset til at blinke, fik det også min mixer til at gå ud et par gange, da spændingen lige et kort sekund faldt til en lavere spænding end hvad mixeren havde brug for.

8 minutes ago, Frederik-Hagelund said:

@tc87 ja okay ved du egentlig om de opdeler det sådan at alle ligger ud til en sti/vej, eller er der nogle der får midter camps :P ?

Pas, det er første år i col :)

1 minute ago, tc87 said:

Pas, det er første år i col :)

Ja okay tak, samme her! Ville være lidt ærgerligt med anlæg :P og sorry for lidt off-topic på din tråd. Fedt anlæg! synes især det lys er blæret :)

16 minutes ago, Frederik-Hagelund said:

@tc87 ja okay ved du egentlig om de opdeler det sådan at alle ligger ud til en sti/vej, eller er der nogle der får midter camps :P ?

I mine 4 år i COL, har jeg endnu ikke oplevet dette scenarie. Og generelt får man mega meget plads. Vi har alle årene haft så meget plads at folk har givet os en del rammer bajere for at få resten af pladsen :)) Sidste år, var dog en undtagelse...... Kæft vi fik en lille plads, men det skyldes vidst andre omstændigheder.

2 minutes ago, Eis said:

I mine 4 år i COL, har jeg endnu ikke oplevet dette scenarie. Og generelt får man mega meget plads. Vi har alle årene haft så meget plads at folk har givet os en del rammer bajere for at få resten af pladsen :)) Sidste år, var dog en undtagelse...... Kæft vi fik en lille plads, men det skyldes vidst andre omstændigheder.

Ja okay tak for info :) Det må fandme også være til at finde ud af når man har siden februar til at planlægge det sådan at alle får en plads ud til en sti eller lign. 

15 hours ago, Frederik-Hagelund said:

Ja okay tak for info :) Det må fandme også være til at finde ud af når man har siden februar til at planlægge det sådan at alle får en plads ud til en sti eller lign. 

Det er højskole folk der arrangerer det, skal du tænke på. Jeg tror det er et svært puslespil. Det er vidst et sted mellem 7.500 og 10.000 mennesker der skal placeres.