Jump to content
Festivalanlæg dk

Bollerwagen

discobrother's
 Share

Recommended Posts

Re: Bollerwagen

Følg mit projekt her' date=' hvis I er interesserede: [url']

11adf37d8ce907b17cb5a23fce3ad942 Informationer omkring hvad den indeholder helt præcist laver jeg når den er færdig. Kommentér gerne de billeder som endnu er taget!

Hvor lang spilletid har du strøm til? 8-9 minutter? ;) Voldsomt projekt - skal nok give noget lyd..

Re: Bollerwagen Hej Phaedras Jeg har ingen anelse om hvor lang tid den kan spille på batteri, det skal komme an på en prøve. - Det hjemmebyggede køleskab alene bruger 16A, så det er et stort forbrug bare dér. Jeg er i den heldige situation, at jeg laver strøm på festivalerne, så hvor jeg er, er der strøm! - Der sidder en 22A-lader i, som kommer til at køre på overarbejde, er jeg ret sikker på. Men jeg vil nu alligevel tro, at jeg kan køre en 45-60 minutter ved max. effekt.

Re: Bollerwagen Tror ikke der er nogen herinde der er specielt imponerede ;) Der findes meget større, vildere og højere anlæg på Roskilde. De fleste bruger også en brøkdel strøm af hvad du kommer til at bruge. Tvivler på den kan spille ret meget højere end en Boominator som fylder en brøkdel, vejer en brøkdel og bruger 0.35A ved max volumen. Når du skal bygge et nyt så kig lige herind og få gode råd først.

Re: Bollerwagen Hej Saturmus Vent og se finish'et... - Mit mål er ikke at spille højere eller være større, men vildere. Jeg har set de fleste anlæg her på sitet og mange andre steder og fulgt rigtig mange kredse i Tyskland (hvor dette "fænomen" nok stammer fra og kaldes nemlig Bollerwagen), og det "smarte" er at vil løbende vil kunne justere anlægget efter omgivelserne det skal spille i, mere om det senere. Vægten er ikke så afgørende, idet det for det meste skal stå stationært eller spændes efter en ATV. Mit hovedformål med projektet er at have en slags "gimmick" i mit mobildiskotek, som jeg kan have med og bruge som anlæg til dem, som er bilanlæg-fanatikere og lignende, fx håndværker-svendegilder osv. Tror nu alligevel at det vil imponere lidt (er jo nødt til at have lidt selvtillid ;-) )

Re: Bollerwagen Efter min mening har du grebet det helt forkert an, men sådan er der jo så meget. Beundrer ambitionerne men synes ikke nødvendigvis om designet :) Du ønsker at lave noget seriøs PA i en indpakning der er anderledes og mobilt - men så har du brugt en masse enheder lavet til biler - hvilket er helt på hovedet. Du skulle hellere ha' købt en flok Class-d forstærkere, suppleret lækkert op med noget DSP, bygget PA højtalere og subwoofere med høj følsomhed og så konstrueret det på din vogn.. Jeg er dog åben for at høre det og blive overbevist om at det er godt, men jeg tvivler med de komponenter du har valgt :) Subs er tydelige på billedet, hvad med ~100hz+ ? ;)

Re: Bollerwagen Dejligt at se vi ikke er de eneste på Roskilde der går op i finish :D Men når det er sagt, så er der altså ikke andre end os tossede perfektionister der opdager det, også vil jeg sgu hellere have noget med semi/crap finish som spiller lækkert, i stedet for et strømslugende møgsvin af et bilanlæg på hjul :p

Re: Bollerwagen Altså jeg vil også gerne se resultatet. Det er altid sjovt at se andre anlæg. Jeg er jo som de fleste ved også perfektionist men med fokus på lydkvalitet og minimalt strømforbrug. Så du kan få nogle gratis gode råd over en øl derude.

• 5 weeks later...
This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.