Jump to content
Festivalanlæg dk
Alfred

Lys der nemt kan sættes på 12V

Recommended Posts

Hej FA,

Har lige fået to styks af disse to hjem. Jeg havde egentlig tænkt mig at køre dem på 220V, men efter at have åbnet dem, viste det sig at være super nemt at smide dem på 12V. Som i virkelig, virkelig nemt. Samtidig målte jeg strømforbruget: mellem 0.5A til 1A på automode med blandet LED og strobe. 

Derudover er de virkelig fede :) 

https://www.thomann.de/dk/cameo_superfly_xs_incl._ir_remote.htm?ref=search_rslt_cameo_381374_12

Derudover ved jeg at disse kan bypasses til en 24VDC

https://www.thomann.de/de/stairville_led_par_56_alu_schwarz.htm?ref=search_prv_6

Disse kunne eftersigende også smides på 12V meget nemt

http://www.ebay.com/itm/4-PCS-LED-PAR-STAGE-LIGHT-6-CHANNELS-54W-DMX-PAR64-18-3-MINI-CAN-/252101976794?hash=item3ab272e2da%3Ag%3ApNwAAOSwUKxYeZK8

Del hvad i ellers har af lys, der kan smides på 12VDC :) 

Hold dig opdateret på nyheder fra Canopy Sound - smid et like!

Damn den Cameo Superfly XS ser lækker ud :D Sådan en bliver man næsten nødt til at bestille jo!

Har selv købt to af disse:

http://www.ebay.com/itm/25W-DC-12V-Sound-Control-LIXADA-127LED-RGB-Stage-Par-Light-Bar-Flash-Strobe-Y9I3-/162435466129?hash=item25d1e88391:g:JIMAAOSwsW9Yy9ct

De minder lidt om de sidste du har postet, men de kører på 12 V standard, så man behøver ikke engang åbne dem op for at bypasse. Har dog ikke haft mulighed for at prøve dem rigtigt af endnu, men der er knald på lyset i hvert fald :)

2 hours ago, tr0lle said:

Damn den Cameo Superfly XS ser lækker ud :D Sådan en bliver man næsten nødt til at bestille jo!

Har selv købt to af disse:

http://www.ebay.com/itm/25W-DC-12V-Sound-Control-LIXADA-127LED-RGB-Stage-Par-Light-Bar-Flash-Strobe-Y9I3-/162435466129?hash=item25d1e88391:g:JIMAAOSwsW9Yy9ct

De minder lidt om de sidste du har postet, men de kører på 12 V standard, så man behøver ikke engang åbne dem op for at bypasse. Har dog ikke haft mulighed for at prøve dem rigtigt af endnu, men der er knald på lyset i hvert fald :)

De er super fede, don't copy ;) 

Jeg har holdt mig til ting fra EU i år, da jeg simpelthen ikke magter Kina ventetider

57 minutes ago, Eis said:

Hvad mon forskellen er på den du linker og den her: https://www.thomann.de/dk/varytec_led_derby_st.htm

Udover prisen ;) 

Fandme et godt spørgsmål, den havde jeg sgu ikke set. Den er no shit fuldstændig ens. Lidt større blæser på Cameo'en tror jeg dog. 

6 hours ago, Alfred said:

De er super fede, don't copy ;) 

Jeg har holdt mig til ting fra EU i år, da jeg simpelthen ikke magter Kina ventetider

Fandme et godt spørgsmål, den havde jeg sgu ikke set. Den er no shit fuldstændig ens. Lidt større blæser på Cameo'en tror jeg dog. 

Og begge 2 minder om en mindre udgave af adj dekker led :P 

fandme fedt at se at der er flere som køber andet end bare led strips :) 

19 hours ago, Alfred said:

Hej FA,

Har lige fået to styks af disse to hjem. Jeg havde egentlig tænkt mig at køre dem på 220V, men efter at have åbnet dem, viste det sig at være super nemt at smide dem på 12V. Som i virkelig, virkelig nemt. Samtidig målte jeg strømforbruget: mellem 0.5A til 1A på automode med blandet LED og strobe. 

Derudover er de virkelig fede :) 

https://www.thomann.de/dk/cameo_superfly_xs_incl._ir_remote.htm?ref=search_rslt_cameo_381374_12

Når du nu siger at de let kan laves til 12v du har vel ikke mulighed for at ligge et billede eller lign op hvor du viser det, overvejer nemlig at købe en hjem, men er sku ikke helt så teknisk når det kommer til det inde i lamperne :D

1 hour ago, ChristopherB said:

Der er bare en connector der går i inverteren som du skal sætte 12V på. Du skal bare have en male JST connector 3-pin ligner det (selvom der kun er to ledere). Ellers kan du klippe connectoren af. Jeg lover at det er nemt :)

On 16/5/2017 at 22:35, Eis said:

Hvad mon forskellen er på den du linker og den her: https://www.thomann.de/dk/varytec_led_derby_st.htm

Udover prisen ;) 

Generelt findes der mange produkter der ligner hinanden utroligt meget, mellem Cameo, Showtech, Amarican DJ og hvad de ellers hedder. 

Spurgte den danske Adam Hall distributør, Cameo er et brand under Adam Hall, og han sagde at de forskellige producenter ligesom købte en eller anden version af en lampe fra en fabrik i Kina og så tilrettede den lidt, hvorfor der er lidt forskel. 

Han sagde der blandt andet var lidt forskel i komponenter osv. indeni ligesom man kan se der er lidt forskel udenpå. 

I følge ham var Cameo selvfølgelig den med den højeste kvalitet ;) Kan også kun sige at jeg virkelig gode erfaringer med Cameo og Adam Hall generelt. 

19 hours ago, Julius Sønderhave said:

Har fået en cameo superfly hjem, men hvordan tilsluttes de 12 volt? Kan ikke helt genneskue det inde i lampen :) Kan du uploade et billede?

Jeg skulle aldrig have delt den, så køber i den jo alle sammen ;)

Jokes aside, så går der et stik fra inverteren til al lyset som er ren 12VDC. Tag et multimeter, åben den og mål på den :) Jeg skal nok dele billeder når jeg lige er hjemme ved dem igen

On 7/6/2017 at 17:15, Alfred said:

Jeg skulle aldrig have delt den, så køber i den jo alle sammen ;)

Jokes aside, så går der et stik fra inverteren til al lyset som er ren 12VDC. Tag et multimeter, åben den og mål på den :) Jeg skal nok dele billeder når jeg lige er hjemme ved dem igen

Kan du ikke dele de der billeder, eller kan en evt. Give en how 2? Er lidt lost og har 2 styks ☺️

13 minutes ago, Mads379b said:

Kan du ikke dele de der billeder, eller kan en evt. Give en how 2? Er lidt lost og har 2 styks ☺️

Jeg har den ikke hjemme pt., men prøv at sende et billede af den, hvor du har åbnet den. Det er bare en 2 pins connector, som har 12VDC outputtet fra inverteren. Du kan også følge strømmen fra 220V stikket, og se hvor det bliver til 12VDC

9 hours ago, Alfred said:

Jeg har den ikke hjemme pt., men prøv at sende et billede af den, hvor du har åbnet den. Det er bare en 2 pins connector, som har 12VDC outputtet fra inverteren. Du kan også følge strømmen fra 220V stikket, og se hvor det bliver til 12VD

4853BC57-C6F5-495B-9B6A-E3BBF60FC3D9.jpeg

D680E8BD-21A9-4747-9A5C-E529C45FA744.jpeg

3ED13FEA-FCA7-4F02-B43B-061F04770058.jpeg

Mit gæt ville være, at blå og brun er strømmen, der kommer ind, altså 240 volt. Så går det gennem transformeren, og kommer ud som 12 volt ved den røde og sorte ledning. Mål for en sikkerheds skyld med multimeter, og pas på, at I ikke får stød. Det gør naller, og ville være trist, hvis I skulle på skadestuen kort inden Roskilde, fordi I oplever arytmi ;)

15 minutes ago, Alex said:

Mit gæt ville være, at blå og brun er strømmen, der kommer ind, altså 240 volt. Så går det gennem transformeren, og kommer ud som 12 volt ved den røde og sorte ledning. Mål for en sikkerheds skyld med multimeter, og pas på, at I ikke får stød. Det gør naller, og ville være trist, hvis I skulle på skadestuen kort inden Roskilde, fordi I oplever arytmi ;)

Tænker det samme, kan låne et multimeter af en ven så kan jeg kigge på det, men hvordan vil i alligevel fjerne det transformer led? Bare sætte strøm til den sorte og røde hvis det viser sig det er 12v? 

Jeg skal nok lige redde dig ✌🏽 Du skal bare klippe den sorte og røde ledning som kommer fra den gule printplade 👍🏽 Som du måske kan se ud gram mine billeder, så har jeg lavet en custommade løsning mht at få 12V ind i lampen, dette har jeg gjort ved at indbygge et hun-speakonstik - heri sætter jeg et normalt han-speakonstik i, som i stedet for at levere lyd derimod levere 12V. :) Jeg kan skifte mellem 12V og 230V ved at bytte rundt på ledningerne inde i lampen. 

247273FC-2F0E-4622-85E4-3F5E5BFAEFF8.jpeg

28B8B963-B1AA-4672-8DD3-AF7F3B387FD0.jpeg

2C7A07C3-7DEF-4B7F-A764-414239B7F264.jpeg

EDIT: For at få lampen til at lyse, så skal du sørge for at du giver den grønne printplade 12V, ikke den gule, dvs. at du skal tilslutte + til den røde ledning på den grønne printplade og - til den sorte ledning på den grønne printplade. :)

2 hours ago, Victor said:

Jeg skal nok lige redde dig ✌🏽 Du skal bare klippe den sorte og røde ledning som kommer fra den gule printplade 👍🏽 Som du måske kan se ud gram mine billeder, så har jeg lavet en custommade løsning mht at få 12V ind i lampen, dette har jeg gjort ved at indbygge et hun-speakonstik - heri sætter jeg et normalt han-speakonstik i, som i stedet for at levere lyd derimod levere 12V. :) Jeg kan skifte mellem 12V og 230V ved at bytte rundt på ledningerne inde i lampen. 

EDIT: For at få lampen til at lyse, så skal du sørge for at du giver den grønne printplade 12V, ikke den gule, dvs. at du skal tilslutte + til den røde ledning på den grønne printplade og - til den sorte ledning på den grønne printplade. :)

Så, klip rød/sort fra dem gule og sæt de ledninger på et batteri, så burde det fungere? Kommer ikke til at bruge 220v på noget tidspunkt 

9 hours ago, Victor said:

Så, klip rød/sort fra dem gule og sæt de ledninger på et batteri, så burde det fungere? Kommer ikke til at bruge 220v på noget tidspunkt 

edit : det fungere nu, i er nogle legender!!!!