Jump to content
Festivalanlæg dk

CAMP DIABLO 2017

Camp Diablo
 Share

Recommended Posts

Så er tiden kommet hvor anlægget skal bygges større og vildere til Roskilde Festival 2017. 

Vi har i Camp Diablo lavet den dyre og har opgraderet vores anlæg til 4x større end sidste år.

Vi har været ude og investere i en gummivogn så vi også får lidt højde på anlægget. Derfra har vi ellers arbejdet på at blive færdige med det store projekt.

Der er endnu ikke kommet lyd i endnu, men det kommer snart. Det vores opsætning kommer til at bestå af er:

8x Hertz SV250 mellemtoner drevet af en Hertz HDP4

8x Hertz ST35 diskanter drevet af en Hertz HCP 5D

2x 18" horn drevet af en Digital Designs M1C der kan trække dem helt ud :-)

1x 15" horn drevet af den samme HCP 5D

Vi regner med at få en masse lyd ud af det og så måske at opgradere med mere bas til 2018.

Vores plan er og ligge i C, så vi kan blande os med nogle af de større anlæg :-)

Jeg ligger nogle billeder op så i kan følge med i hvor langt vi er nået:

Flere billeder af lyd og lys kommer senere.

17156231_789784387845034_1548245119493803287_n.jpg

17779097_10211159537135734_2049616235_o.jpg

18010828_828585063964966_8770083746065426832_n.jpg

18403197_828585067298299_7110200438260543531_n.jpg

18555943_832598680230271_3113061475619079595_n.jpg

EL DIABLO.jpg

Kan se at i har udvidet jeres anlæg fra sidste år, efter min mening den forkerte vej.
Det ser spændene ud bygnings mæsigt, men vil mene enhed og forstærker mæsigt at det kunne gøres meget bedre og billigere.

Den forstærker i har til jeres 18", den ser da helt hen i vejret ud. 5000kr. for 1200 watt på en kanal i 1 ohm, ved 12v.
De er nok 8 ohms enheder i har i dem, så det er alt i alt 300 watt i alt, så 150 i hver, hvis jeg ikke tager helt fejl og bare følger halvering af watt ved fordobling af ohm. Kan ikke finde nogen oplysninger om effekt ved højere ohm.

Synes det synd i bruger så meget tid og penge på noget i kunne have fået gjort så meget bedre, især når det ser ud til at jeres håndværk er ret godt.

Vil sige det samme som Ganon. Har kørt forbi jer mange gange i Karlslunde landsby og set jeres arbejde skride frem. Havde håbet I havde droppet alt det carsound halløj. Tror i ville kunne få samme lyd, hvis ikke mere, for langt mindre penge med et par gode PA højtalere. Spørg endelig herinde istedet for Carsound :D

On 18/5/2017 at 15:03, madssdam said:

Vil sige det samme som Ganon. Har kørt forbi jer mange gange i Karlslunde landsby og set jeres arbejde skride frem. Havde håbet I havde droppet alt det carsound halløj. Tror i ville kunne få samme lyd, hvis ikke mere, for langt mindre penge med et par gode PA højtalere. Spørg endelig herinde istedet for Carsound :D

Sidste år lagde han også sit anlæg op, jeg nævnte carsound, han svarede en gang og forsvandt.
Han virker ikke villig til at prøve at spare de penge.
Men hvis han føler at det er det hele værd er det jo godt.

Enig med ovenstående. Nu ved jeg ikke hvad jeres anlæg har kostet men ud fra enheder, forstærkere osv må det være på den forkerte side af 30k. 

No offence men hvorfor i alverden bruge så mange penge uden først at bruge blot et par timer på at læse hvad kloge folk herinde har af viden? især nu hvor det forlyder sig at i ligeså har fået gode råd sidste år.

sælg hele lortet og byg 2-3 cuboer og to omnitops og driv det med en Pioneer GM-d8604 og evt en bassface til bundene hvis i føler for det. Løsningen med 2 cuboer og 2 omnitops drevet af GM-d8604 kan laves (inkl. Vogn, batteri osv, dvs alt) for under 10k, og det vil få jeres nuværende anlæg til at ligne en DAB-radio.

Det i har gjort svarer til at købe en sprit ny John Deere traktor (den store model) med det formål at pendle fra Odense til København hver dag. Kan godt være traktoren er fin og dyr, men hold kæft hvor ville det stadig være langt federe at pendle i en Fiat Punto fra 92. Og til en brøkdel af prisen.

jeg kan kun gentage mig selv, i har  stadig halvanden måned til Roskilde, få solgt hele lortet, brug en formiddag på at læse lidt på forummet herinde og gå derefter igang med at bygge et anlæg som rent faktisk har til formål at spille på en festival :-) 

13 hours ago, frederikvoss1 said:

Enig med ovenstående. Nu ved jeg ikke hvad jeres anlæg har kostet men ud fra enheder, forstærkere osv må det være på den forkerte side af 30k. 

No offence men hvorfor i alverden bruge så mange penge uden først at bruge blot et par timer på at læse hvad kloge folk herinde har af viden? især nu hvor det forlyder sig at i ligeså har fået gode råd sidste år.

sælg hele lortet og byg 2-3 cuboer og to omnitops og driv det med en Pioneer GM-d8604 og evt en bassface til bundene hvis i føler for det. Løsningen med 2 cuboer og 2 omnitops drevet af GM-d8604 kan laves (inkl. Vogn, batteri osv, dvs alt) for under 10k, og det vil få jeres nuværende anlæg til at ligne en DAB-radio.

Det i har gjort svarer til at købe en sprit ny John Deere traktor (den store model) med det formål at pendle fra Odense til København hver dag. Kan godt være traktoren er fin og dyr, men hold kæft hvor ville det stadig være langt federe at pendle i en Fiat Punto fra 92. Og til en brøkdel af prisen.

jeg kan kun gentage mig selv, i har  stadig halvanden måned til Roskilde, få solgt hele lortet, brug en formiddag på at læse lidt på forummet herinde og gå derefter igang med at bygge et anlæg som rent faktisk har til formål at spille på en festival :-) 

Vil gerne lige rette at Punto først blev bygget fra 94, så hvis han skulle have tilsvarende Fiat fra 92, så er det en Uno :)

Synes også at ballancen mellem top og bund i anlægget er helt væk fra hinanden.

• 2 weeks later...

Is på gutter :) Hvis de synes at det er det værd, så er det jo skide godt for dem. Det kan godt være der findes mange muligheder, som både er økonomisk og strømmæssigt bedre, men hey fuck nu det - et festivalanlæg var jo også back in the days et anlæg, som folk selv biksede sammen så godt de nu kunne med den viden de havde, og tog det med på festivalen for at vise det frem og hygge sig. ;) personligt synes jeg selv at det også er cool at se nogle lidt anderledes anlæg end alle de "traditionelle" anlæg som f.eks. halfinator/boominator/soundboks eller anlæg bestående af PA toppe + cuboer/titans. :)

Når det så er sagt, så vil jeg gerne se anlægget i aktion på festivalen! :) Jeg håber i fyrer den af med en masse lys også, man kan have nok så stort et anlæg, men det tiltrækker ikke mennesker, hvis man intet lys har. :)

1 hour ago, Victor said:

Is på gutter :) Hvis de synes at det er det værd, så er det jo skide godt for dem. Det kan godt være der findes mange muligheder, som både er økonomisk og strømmæssigt bedre, men hey fuck nu det - et festivalanlæg var jo også back in the days et anlæg, som folk selv biksede sammen så godt de nu kunne med den viden de havde, og tog det med på festivalen for at vise det frem og hygge sig. ;) personligt synes jeg selv at det også er cool at se nogle lidt anderledes anlæg end alle de "traditionelle" anlæg som f.eks. halfinator/boominator/soundboks eller anlæg bestående af PA toppe + cuboer/titans. :)

Når det så er sagt, så vil jeg gerne se anlægget i aktion på festivalen! :) Jeg håber i fyrer den af med en masse lys også, man kan have nok så stort et anlæg, men det tiltrækker ikke mennesker, hvis man intet lys har. :)

Vi prøver jo sådan set bare at hjælpe ;)

Vi har lavet samme fejl som Diablo at gå efter instinkter i hvad der ser fedt ud og hvad tallene siger.
Dog kan man tage gruelig fejl, vi købte nogle citronics discohøjttalere til alt for mange penge.-
For de penge kunne vi ha bygget 2 ekstra cuboer, dog har vi bygget 2 cuboer men hvis man bare følger med og gider læse, så kan man få så ufattelig god lyd til ingen penge. 
Det kræver ikke engang den store tekniske eller håndværker mæssig baggrund, som de andre nævner jeg kan se i har godt håndværk, så håber i måske næste år går en anden vej og vælger følge de hjernedøde kloge gutter herinde :)

On 3/6/2017 at 02:13, Victor said:

Jeg prøver skam også at tage den med ro, men når man også har postet et oplæg med sidst anlæg sidste år, hvor jeg prøver at høre hvad det er de har, samt vejlede lidt og de så ikke svare, og så nu poster igen med noget der endnu værre, Så må jeg godt være lidt fræk :)

Jeg roser dem også for ildesjæl og ånden.

Men jeg vil nok have kunne have det bedre i mit lille bas hjerte hvis de havde valgt at have 8 bunde i stedet for 8 toppe :)

Jeg er en gammel fyr, bas tonerne er stille og roligt forsvundet fra hørelsen, de skal ikke have lov til at tage diskanten også :P

12 minutes ago, Ganon said:

Jeg prøver skam også at tage den med ro, men når man også har postet et oplæg med sidst anlæg sidste år, hvor jeg prøver at høre hvad det er de har, samt vejlede lidt og de så ikke svare, og så nu poster igen med noget der endnu værre, Så må jeg godt være lidt fræk :)

Jeg roser dem også for ildesjæl og ånden.

Men jeg vil nok have kunne have det bedre i mit lille bas hjerte hvis de havde valgt at have 8 bunde i stedet for 8 toppe :)

Jeg er en gammel fyr, bas tonerne er stille og roligt forsvundet fra hørelsen, de skal ikke have lov til at tage diskanten også :P

True haha. ;)

3 hours ago, BrændtForstærker said:

Nu hvor de ikke opdaterer os løbende, så må jeg jo, haha :D

De er tilsyneladende næsten færdige:

Det ser fandme spøjst ud. De har lavet en begivenhed, hvor de laver noget colorfest. Der må jeg jo lige få hørt den en gang.

hvad dævlen er det med venstre side, er den bare ikke færdig eller er det en "feature" 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.