Jump to content
Festivalanlæg dk

Halfinator byggeprocess issues

Sune
 Share

Recommended Posts

Hej festivalanlæg, totalt noob her!

Så blev det min tur til at bygge noget boombox, og jeg har kastet mig over en halfinator i det velkendte design :)

Er dog rendt ind nogle problemer

Jeg har monteret med maxamp20, hp10w, modstande osv fra disconetto. Alle wirings er dobbelttjekket og burde være ok.

• Jeg får en del summen fra enheder og diskanter, summen bliver forværret når jst jack kablet monteres og der er pænt voldom skratten når jeg tager stik af og på, det er vel da ikke meningen?
  • Syntes maxamp blir rimeligt hot i bunden, kan det passe?
  • Burde anlægget ikke være komplet lydløst når det idler og der ikke afspilles på det? altså ingen hylen eller summen selv når man lægger øret mod enhederne

Håber på lidt backup så jeg kan kommer videre med kabinet osv 

Der vil altid være en smule summen/støj. 
Vil anbefale at slukke for forstærkeren når du tager din mobil fra.
Fik selv brændt 2 diskanter af sidste år (Hurra til dj-huset for hurtig udskiftning!), da der en nat jeg selv var gået kold, blev skiftet mobil efter nærmest hver sang uden at slukke først. De høje skrat lyde der kommer belaster dine enheder rigtig meget!

ja, det er et jst til jack stik fra disconetto :-)

Er de allesammen lort, og i så fald hvor skal jeg finde et der spiller?

10 minutes ago, tc87 said:

Har du potmeter på din maxamp? 

nej, har ik noget potmeter på

9 minutes ago, Sune said:

nej, har ik noget potmeter på

Så er din forstærker jo skruet op på max konstant. 
Mit anlæg hjemme i stuen har også støj hvis jeg skruer helt op og pauser musikken.
Er det noget du kan høre når musikken spiller?

Just now, tc87 said:

Så er din forstærker jo skruet op på max konstant. 
Mit anlæg hjemme i stuen har også støj hvis jeg skruer helt op og pauser musikken.
Er det noget du kan høre når musikken spiller?

nix, men syntes jeg har læst adskillige steder at systemet burde køre fint ved blot at bruge volumekontrol på whatever device man nu har tilsluttet og at et potmeter blot er nice-to-have

9 minutes ago, Sune said:

nix, men syntes jeg har læst adskillige steder at systemet burde køre fint ved blot at bruge volumekontrol på whatever device man nu har tilsluttet og at et potmeter blot er nice-to-have

Hvis du ikke kan høre støjen når musikken er tændt, kører det vel også fint ;)
Der vil altid blive skabt en lille smule støj når lyden kommer genner diverse elektroniske apparater, stik osv. Når din forstærker så er skruet op på max hele tiden, vil den støj blive forstærket og derfor vil du kunne høre den :) 

Hvad bruger du som strøm? Batteri eller strømforsyning? Når du bare laver normale tests derhjemme kan det være fristende at bruge en strømforsyning, men mange strømforsyninger giver også lidt støj når de laver AC om til DC. Hvis det er tilfældet, så prøv også gerne med et batteri ;)

20 hours ago, KHesse said:

Hvad bruger du som strøm? Batteri eller strømforsyning? Når du bare laver normale tests derhjemme kan det være fristende at bruge en strømforsyning, men mange strømforsyninger giver også lidt støj når de laver AC om til DC. Hvis det er tilfældet, så prøv også gerne med et batteri ;)

12v 7,2ah batteri - har prøvet et par forskellige så har ik anledning til at tro det er der den ligger

5 hours ago, Ganon said:

Hvad bruger du af jack bøsning?
For der har været rod med jack bøsningerne fra Disconetto, ikke jst connectoren men minijack.

Ja, det er sådan en JST til jack-hun connector. Hvis jeg piller ved den kommer der en farlig støj. Prøver med en anden en her i weekenden. Det lader til der er yderst svingene kvalitetskontrol på disse disconetto stumper - er der et andet sted man bør købe dem?

Lidt surt med en lækkert setup der blir totalt smadret af en stump til 29,95 :-)

31 minutes ago, Sune said:

12v 7,2ah batteri - har prøvet et par forskellige så har ik anledning til at tro det er der den ligger

Ja, det er sådan en JST til jack-hun connector. Hvis jeg piller ved den kommer der en farlig støj. Prøver med en anden en her i weekenden. Det lader til der er yderst svingene kvalitetskontrol på disse disconetto stumper - er der et andet sted man bør købe dem?

Lidt surt med en lækkert setup der blir totalt smadret af en stump til 29,95 :-)

Du kan købe dem fra accusafe, hvor de kommer i god kvalitet :)

27 minutes ago, KHesse said:

Jeg er vild med nettet! Hvor har du fundet det henne?

Hey du, ja det blev sq pænt... det er også stærkt (og fint til at skjule mine halvskod stiksav snit) 

Købte et stort ark i J&F som jeg klippede over i 2  (HUSK HANDSKER)

https://www.jemogfix.dk/staalplade-0-8-x-1000-x-400-mm-type-452/4145/9034989/ 

Her er et billede mere

IMG_3302.JPG

5 hours ago, Sune said:

Så blev den færdig :-)

Spiller åndsvagt godt - meget af bøvlet forsvandt med det nye jackstik. Der var også et par lodninger der ik var helt gode, som jeg lavede om, det hjalp også. 

Tager den med på RF hvor den vil spille grindcore i en uendelighed!

IMG_3301.JPG

Hold da kæft, den ser fræk ud! og hvis du så næste år opgraderer med en TK2050, så får du fandme meget lyd ud ;) (Burde gerne være 3x så meget) 

3 hours ago, BrændtForstærker said:

Hold da kæft, den ser fræk ud! og hvis du så næste år opgraderer med en TK2050, så får du fandme meget lyd ud ;) (Burde gerne være 3x så meget) 

Der er ikke den store forskel på en TK2050 og en maxamp i en halfinator (eller boominator) ?

Maksimalt en forøgelse på 6 dB, og dette er nok lidt højt sat ?

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.