Jump to content
Festivalanlæg dk
Sign in to follow this  
Svenne

Stående Halfinator Basport

Recommended Posts

Davs.

Er der nogen der ved hvor højt præcist basportene på en stående halfinator skal sidde, eller er det bare på øjemål ift. til 3d modellen?

dssf.PNG

Fra tråden her: 

Hold dig opdateret på nyheder fra Canopy Sound - smid et like!

Nu hvor der er en tråd åben om det, er der nogen der har prøvet at sammenligne lyden på den stående og den "liggende" halfinator?

Jeg skal selv bygge en halfinator til årets Roskilde og laver nok den stående uanset hvad, så det er hovedsageligt af nysgerrighed jeg spørger :)

Jeg har "lurket" i noget tid og vil også benytte lejligheden for at rose festivalanlaeg. Det er sjældent jeg har set så venligt go behjælpeligt et forum. 

12 hours ago, Tobi-Wan Canopy said:

Har du tjekket sketch-up filen?

1

Ja men jeg kan ikke få mål frem? Jeg bruger SketchUp viewer..?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Hvem er online?   0 Members, 0 Anonymous, 6 Guests (See full list)

There are no registered users currently online

• Similar Content

• By martingroenbaek
      Hej Folkens, 
      Første indlæg, så slagt mig ej!
      Jeg har fulgt med herinde længe. Der er super meget god viden! 
      Dette er en forventnings-spørgsmål:
      Sidste år byggede jeg en Halfinator med succes. Alt er godt. 
      Jeg læser at flere sætter deres Boominator sammen med en Cubo 15 og cykler rundt med dette. Jeg overvejer at gøre det samme men med min Halfinator+cubo.
      Begge dele tænker jeg skal dries af Pioneer 8604. 
      Spørgsmålet lyder:
      Hvad kan jeg forvente af lyd på sådanne kombination? Ikke den tekniske lyd, men mere hvad kan jeg forvente at kunne spille op til fest: Taler vi 20, 40, 80, 100 mand? 
      Eller er det helt tosset at kombinere den lille halfinator med en cubo? 

Jeg stiller spørgsmålet, da lejeprisen for et stort anlæg en weekend circa matcher prisen på en cubo, hvorfor jeg overvejer muligheden for at benytte halfinatoren + cubo i stedet. 
      God dag til alle!
    • By Anders S
      Hey håber virkelig i kan hjælpe! ?
      Vi er 16 gutter i en camp, der har valgt at placere os i det mere stille område "Get a Camp" og dertil har vi valgt at genbruge vores Halfinator fra Roskilde 2016, da vi blot skal have en glad fest med okay høj lyd. På Roskilde 2016 brugte vi en Maxamp 20 (se billede) som forstærker og den kunne godt spille en fest op, men da vi er i 2018 er vi blevet i tvivl om der findes en bedre løsning mht. forstærker og gerne lige så enkelt som Maxamp'en. Jeg har selv kigget på denne forstærker (https://bekent.dk/ipa-25d.html)
      Så vores spørgsmål lyder egentlig på: Hvad søren skal vi egentlig gøre med forstærker, når alt vi ønsker er at vores Halfinator kan spille lidt højere, men stadig bruge samme mængde batteri som Maxamp'en og gerne i samme prisklasse?  
      (Håber ikke spørgsmålet er alt for dumt, god tirsdag) 

• By .Simon
      Hej FA

Det er efterhånden lang tid siden, at jeg har lavet et opslag her på siden - og for den sags skyld også lang tid siden jeg har bygget noget. Da jeg nu er faldet lidt på plads efter flytning osv. har jeg fået tid til at sætte fokus på mit 'halfinator-projekt' jeg startede for snart et år siden. Derfor laver jeg dette opslag, da I før har været yderst hjælpsomme. 
      Her ses min tidligere tråd: 

Halfinatoren er i grunden færdig, spiller fint og alt er godt, men der er flere ting, jeg godt kunne tænke mig at forbedre:
      Først og fremmest har jeg ingen måde at lade højtaleren op på nuværende tidspunkt. Dernæst har jeg heller ingen måde at se spændingniveauet på batterierne - eller mulighed for at lade telefonen op gennem højtaleren. Til sidst kunne jeg godt tænke mig at tilføje bluetooth til højtaleren, af praktiske årsager.   
      Til at løse disse problemer har jeg nogle forskellige ting:
      Bluetooth Receiver Board  USB-Lader + Voltmeter Cigar-stik Jack-stik (hun)  
      Hvordan jeg skal implementere disse ting, har jeg nogen idé om, men jeg er bestemt ikke sikker i min sag.

Opladningsproblemet
      Jeg ville lodde cigarstikket direkte til batteriet og købe en lader som denne, men jeg er meget i tvivl om det er den rigtige måde at gøre det på. Har ingen intentioner om at få en solcelle koblet på så jeg forestiller mig at en laderegulator er irrelevant?

Spændingsniveauproblemet
      Her ville jeg bare lodde den kombinerede USB-lader og voltmeter til hhv. plus og minus, og det er jeg rimelig fortrøstningsfuld ved. Ret mig hvis jeg tager fejl.

Bluetoothproblemet
      Dette problem er hvor skoen virkelig trykker tror jeg. Jeg forestiller mig at jeg skal skifte mit nuværende jackstik ud med de købte, også herefter forbinde bluetoothboardet til den og til batteriet også burde det virker? - Altså ideen er at når der sidder et Jack-stik i, skal højtaleren spillen via det input. Sidder der derimod ikke noget i, skal den automatisk spille fra inputtet fra bluetooth. Her føler jeg virkelig at jeg kunne bruge en god gennemgang. Hvis nogen har erfaringer med det Jack-stik jeg har købt, om det virker og i så fald hvordan det skal forbindes.

Jeg håber i vil være behjælpelige som altid.
      De bedste hilsner
      Simon

• Guest Mathias vind
      By Guest Mathias vind
      Hej FA. Jeg tænkte på ligesom i Halfinator og Boominator, hvor basserne vender magnet mod magnet. Har vist læst et sted at det skulle give 3+db ekstra men ikke noget jeg ved, Og har nu tænkt mig at købe to EQ-10-C4 fra mærket earthquake, og ser at effektiviteten på den er 95db. Men hvis jeg nu sætter dem her magnet mod magnet, ville det så give noget ekstra? Og hvis ja, hvor meget så?
      Tak på forhånd.  
    • By hrjonas
      Med maxamp og 7,2 ah batteri.
      Giv et bud. Spiller fremragende. 

• Create New...

Important Information

Festivalanlaeg.dk bruger egne cookies samt cookies fra tredjepart til statistik, indholdsoptimering, præferencer og målrettet indhold fra Festivalanlaeg.dk. Tredjepart kan anvende cookies til målrettet markedsføring. Ved at klikke "I Accept" giver du dit samtykke. Læs mere om Festivalanlaeg.dk's We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..