Jump to content
Festivalanlæg dk

Pioneer 8604 antal watt pr. kanal?

BrændtForstærker
 Share

Recommended Posts

Hey hey,

Alle de informationer der er informeret på deres side er lidt tvetydige i mine øjne, så jeg vil derfor gerne høre, hvor mange watt, jeg kan få ud pr. kanal, når jeg kører med 8ohm?

Derudover, hvis vi antager, at der er 200 watt pr. kanal ved 4ohm, og jeg så brokobler højttalerne, så jeg får 600 watt på de to højttalere, får jeg så ikke alt i alt 300 watt pr. højttaler, og man får så en stigning på 100watt. Er det korrekt forstået? :)

24 minutes ago, BrændtForstærker said:

Hey hey,

Alle de informationer der er informeret på deres side er lidt tvetydige i mine øjne, så jeg vil derfor gerne høre, hvor mange watt, jeg kan få ud pr. kanal, når jeg kører med 8ohm?

Derudover, hvis vi antager, at der er 200 watt pr. kanal ved 4ohm, og jeg så brokobler højttalerne, så jeg får 600 watt på de to højttalere, får jeg så ikke alt i alt 300 watt pr. højttaler, og man får så en stigning på 100watt. Er det korrekt forstået? :)

Hvordan er de tvetydige? 

Ved 4 ohm er det 4x 100 watt, så regn med omkring halvdelen ved 8 ohm. 

Din antagelse er korrekt, men det gælder ikke for denne forstærker, altså i forhold til de watt du opgiver :)

12 minutes ago, Alex said:

Hvordan er de tvetydige? 

Ved 4 ohm er det 4x 100 watt, så regn med omkring halvdelen ved 8 ohm. 

Din antagelse er korrekt, men det gælder ikke for denne forstærker, altså i forhold til de watt du opgiver :)

De er ikke tvetydige for et erfarent øje, men da jeg kiggede på det på min mobil, så det meget mærkeligt ud, men nu hvor jeg tjekker på PC, kan jeg godt se, det giver mening. Jeg tror ikke, min mobilbrowser loadede ohm-tegnene :)

Så ved brokobling af to højttalere til forstærkeren, får jeg 300 watt på 4 ohm og så 150 watt på 8 ohm spredt over 2 højttalere. Dvs. 75 watt til hver, ikke? Er det muligt at presse mere ud af den, når man kun har 2 stk. 8 ohm højttalere? Evt. udover parallelkoble dem eller noget andet lignende, så man kan komme ned på 4 ohm? :) Jeg er ikke så erfaren med netop dette, så det kan godt være, at jeg siger, lyder totalt håbløst. Overall vil jeg faktisk bare gerne have mere lyd ud, haha.

Mulighed 1: Smid dine 2 højtalere på en brokoblet kanal hver. Så får du ca. 150W i hver højtaler.

Mulighed 2: Parallelslut dine 2 højtalere og smid dem på én brokoblet kanal. Så har de samlet 4 ohm og får samlet 300W, dvs. ca. 150W hver.

Når du kun har de 2 højtalere, så kør med mulighed 1. Så får du også ægte stereo. I manualen står der, hvordan præcis man brokobler (Two-channel output (stereo) i dit tilfælde).

35 minutes ago, chope said:

Mulighed 1: Smid dine 2 højtalere på en brokoblet kanal hver. Så får du ca. 150W i hver højtaler.

Mulighed 2: Parallelslut dine 2 højtalere og smid dem på én brokoblet kanal. Så har de samlet 4 ohm og får samlet 300W, dvs. ca. 150W hver.

Når du kun har de 2 højtalere, så kør med mulighed 1. Så får du også ægte stereo. I manualen står der, hvordan præcis man brokobler (Two-channel output (stereo) i dit tilfælde).

Mange tak for det, @chope!! :)

Har du muligvis nogle diagrammer for de to muligheder? 

47 minutes ago, BrændtForstærker said:

Mange tak for det, @chope!! :)

Har du muligvis nogle diagrammer for de to muligheder? 

Du skal brug mulighed 1 og der er billeder af hvordan dine kabler skal sættes i forstærkeren hvis du kigger i manualen... ellers er der også 100 tråde med det så brug søgefunktionen ;) 

8 hours ago, chope said:

Så får du også ægte stereo. I manualen står der, hvordan præcis man brokobler (Two-channel output (stereo) i dit tilfælde).

Nej, du skal finde den der hedder Two-channel output (stereo) ;)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.