Jump to content
Festivalanlæg dk

Kortsluttet pioneer gm-d8604

Mads379b
 Share

Recommended Posts

Hej FA!

Da jeg skulle til og finde det gamle anlæg frem med en ven bad jeg ham om og sætte strøm til imens jeg hentede nogle øl. Han havde så sat + på - og omvendt og han sagde der kom en lille gnist. jeg har en 70A automatsikring mellem batteriet og forstærkeren (pioneer gm-d8604) og han sagde der kom en lille gnist og så skynde han og tage polerne af. Nu gider forstærkeren ikke tænde. Spørgsmål : Er min forstærker død? det ligner ikke automatsikringen har redet noget, og der er stadig strøm på batteriet. men hvor meget er gået i stykker?

39 minutes ago, Mads379b said:

Hvordan vil du udskifte dem? har ikke fået nogle extra med, og kan ikke se hvor man skulle købe dem. er du sikker på den ikke er 100% død? 

Kan du købe i biltema og thansen, det er bare 2x30mA fladsikringer. Jeg er 90% sikker på at det bare er sikringerne der er sprunget 

Der skulle vidst ikke ske noget på pioneeren hvis man kommer til at bytte om på polariteten. Det burde den være sikret i mod. Men skift sikringerne også husk at der skal en lus mellem rem og +

47 minutes ago, ESO said:

Der skulle vidst ikke ske noget på pioneeren hvis man kommer til at bytte om på polariteten. Det burde den være sikret i mod. Men skift sikringerne også husk at der skal en lus mellem rem og +

Hvorfor er det egentlig, der skal være det? Det er bare en lille ledning fra REM til +, ikke? :)

Hvis du sætter en lus mellem rem og + på forstærkeren er det, det samme som at sætte rem til + på batteriet, men du kan sætte kontakten mellem en ledning der går fra batteriets + pol til Remote på forstærkeren. Så skal din kontakt ikke kunne klare lige så mange A som hvis den også skal kunne afbryde forstærkerens forbrug.

2 minutes ago, jenskann said:

Hvis du sætter en lus mellem rem og + på forstærkeren er det, det samme som at sætte rem til + på batteriet, men du kan sætte kontakten mellem en ledning der går fra batteriets + pol til Remote på forstærkeren. Så skal din kontakt ikke kunne klare lige så mange A som hvis den også skal kunne afbryde forstærkerens forbrug.

Aarh, okay :) men hvis man gør som du siger med batteriets +pol til remote, hvordan får man så også +pol ind i + på forstærkeren. Forstår du, hvad jeg mener? :D

5 minutes ago, BrændtForstærker said:

Aarh, okay :) men hvis man gør som du siger med batteriets +pol til remote, hvordan får man så også +pol ind i + på forstærkeren. Forstår du, hvad jeg mener? :D

kør et tykt kabel (6mm+ )fra batterierts +pol til forstærkerens +indgang.
til rem kan du nøjes med et 1-1.5mm kabel, da der ikke skal trækkes ret meget igennem.

5 minutes ago, tc87 said:

kør et tykt kabel (6mm+ )fra batterierts +pol til forstærkerens +indgang.
til rem kan du nøjes med et 1-1.5mm kabel, da der ikke skal trækkes ret meget igennem.

Så det bliver således. Der skal selvfølgelig også sikring på, men det er ikke lige på diagrammet.

Hvordan skal jeg så placere kontakten ift. dette? :)

d8604.jpg

Just now, tc87 said:

rem skal bare have en positiv forbindelse, så om du tager den direkte fra batterier, eller gør som på din tegning er helt ligemeget. 

Okay, fair nok. Tak for hjælpen med det :)

Jeg vil jo, som sagt, gerne have en kontakt på det hele. Og det bliver denne 

http://www.disconetto.dk/shop/trykkontakt-1p-off-on-126118p.html

Har du mulighed for at illustrere, hvordan den skal sidde i kredsløbet? :D

1 minute ago, BrændtForstærker said:

Okay, fair nok. Tak for hjælpen med det :)

Jeg vil jo, som sagt, gerne have en kontakt på det hele. Og det bliver denne 

http://www.disconetto.dk/shop/trykkontakt-1p-off-on-126118p.html

Har du mulighed for at illustrere, hvordan den skal sidde i kredsløbet? :D

den skal bare sidde så den afbryder forbindelsen til rem indgangen :ph34r:

4 minutes ago, tc87 said:

den skal bare sidde så den afbryder forbindelsen til rem indgangen :ph34r:

Så det +pol --> lus --> kontakt --> lus --> remote? Jeg ved godt, jeg er lidt belastende, men vil bare været helt sikker :D

og på den måde slukker jeg så hele systemet, ikke?

Edited by BrændtForstærker
Kom til at skrive rem i stedet for lus.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.