Jump to content
Festivalanlæg dk

Camp Hest-anlægget

emil2
 Share

Recommended Posts

Hm. Syntes da jeg ville dele mit lille byggeri med jer herinde. Det er virkelig ikke noget specielt, men hvorfor ikke. :) Campen jeg skal bo i kommer til at hedde Camp Hest .. uden nogen speciel grund. Sidste år havde vi "kun" en mindre bilhøjtaler med og en bilforstærker samt et 80ah batteri. Vi skulle oplade et par gange .. og jeg er ikke blevet klogere i år. :) Lad mig starte med et billede: IMAG01691_big_thumb.jpg Ja. Det består af to bilhøjtalere - et sæt Blaupunkt 693GTx, som jeg er meget tilfredse med. Jeg fik dem for et par år siden, og i forhold til de er så billige og er, ja, bilhøjtalere, så spiller de altså godt. :) Derudover har jeg de to basser, som er taget fra et sæt Cerwin Vega CLS-12 højtalere. De er forbundet parallelt til 3 ohm. Forstærkeren er en bilforstærker jeg har haft liggende på 2x70w+1x200w (Sony XM-754HX). Den er nok ikke særlig effektiv, og det bliver også en t-amp næste år, men har ikke haft budgettet eller tiden til at få skaffet en triamp og et par delefiltre. Og alligevel.. Jeg har bestilt en lille forstærker med en class-d vma2016 chip fra Dealextreme.com og går og venter på den ankommer, så vi også har en strømbesparende forstærker. :) Batterier.. Jeg smutter til ophuggeren med et voltmeter, hvor man kan få batterier til 100,-, og jeg regner med at købe 4 batterier på +70ah. :) Ja - jeg er en af dem. Derudover har jeg købt lys som blinker til musikken, og opladere til mobiler og lign. Jeg har tænkt mig at sætte højtalerne på stænger, så de kommer lidt op i luften. Derudover skal det hele selvfølgelig males og dekoreres. Det vil blive transporteret på to cykelanhængere. :) Det var vist det. Der vil nok komme nogle flere billeder, efter jeg får malet det osv og sat det ordentligt op. :) Intet imponerende, men tjah.. /Emil

Reply To: Camp Hest-anlægget

Emil
:
Hm. Syntes da jeg ville dele mit lille byggeri med jer herinde. Det er virkelig ikke noget specielt, men hvorfor ikke.
:)
Campen jeg skal bo i kommer til at hedde Camp Hest .. uden nogen speciel grund. Sidste år havde vi "kun" en mindre bilhøjtaler med og en bilforstærker samt et 80ah batteri. Vi skulle oplade et par gange .. og jeg er ikke blevet klogere i år.
Lad mig starte med et billede:
IMAG01691_big_thumb.jpg
Hvilken ophugger henter du batterier hos? kunne godt selv bruge en del
Ja. Det består af to bilhøjtalere - et sæt Blaupunkt 693GTx, som jeg er meget tilfredse med. Jeg fik dem for et par år siden, og i forhold til de er så billige og er, ja, bilhøjtalere, så spiller de altså godt.
Derudover har jeg de to basser, som er taget fra et sæt Cerwin Vega CLS-12 højtalere. De er forbundet parallelt til 3 ohm. Forstærkeren er en bilforstærker jeg har haft liggende på 2x70w+1x200w (Sony XM-754HX). Den er nok ikke særlig effektiv, og det bliver også en t-amp næste år, men har ikke haft budgettet eller tiden til at få skaffet en triamp og et par delefiltre. Og alligevel.. Jeg har bestilt en lille forstærker med en class-d vma2016 chip fra Dealextreme.com og går og venter på den ankommer, så vi også har en strømbesparende forstærker.
Batterier.. Jeg smutter til ophuggeren med et voltmeter, hvor man kan få batterier til 100,-, og jeg regner med at købe 4 batterier på +70ah.
Ja - jeg er en af dem. Derudover har jeg købt lys som blinker til musikken, og opladere til mobiler og lign. Jeg har tænkt mig at sætte højtalerne på stænger, så de kommer lidt op i luften. Derudover skal det hele selvfølgelig males og dekoreres. Det vil blive transporteret på to cykelanhængere.
Det var vist det. Der vil nok komme nogle flere billeder, efter jeg får malet det osv og sat det ordentligt op.
Intet imponerende, men tjah.. /Emil

Reply To: Camp Hest-anlægget kreativ - Det var et mærkeligt sted at skrive. :) Høh høh. De bliver hentet ved en ophugger på sydfyn, nærmere Korinth. Jeg kontaktede dem sidste år, hvor de fortalte at jeg kunne få batterierne for 100,-/styk.

Emil
:
kreativ - Det var et mærkeligt sted at skrive.
Høh høh. De bliver hentet ved en ophugger på sydfyn, nærmere Korinth. Jeg kontaktede dem sidste år, hvor de fortalte at jeg kunne få batterierne for 100,-/styk.

Aaaah okay, kommer fra Nord Sjælland så bliver nok ikke lige en mulighed :)

Reply To: Camp Hest-anlægget Jeg går og overvejer stærkt at skifte til to TA2020'er. Jeg vil starte med at bestille en hjem og så se hvor godt den trækker de to bilhøjtalere, og om jeg evt skal have nye højtalere også. Men hvordan tror i en TA2020 vil trække sådan et sæt CW CLS-12 basser? De er jo halvstore og jeg ved omtrent ingenting om følsomheden på dem eller noget. Hvis jeg kan få budgettet lidt op, ville det så være en stor forbedring at skifte til to hp-12w i stedet (vil gerne bruge samme kasse)?

Reply To: Camp Hest-anlægget Og er det muligt at skaffe et delefilter som kan sidde mellem afspilleren og forstærkerne? :) Hvordan ville sådan et delefilter klare jobbet (koblet til efter forstærker self)? http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=31633 Eller skal de spille lidt mere mellemtone?

Reply To: Camp Hest-anlægget Hvis jeg "opgraderer", har jeg kigget på følgende sager: 2x Piezohorn MPT-001 (evt andre?) http://www.discoworld.dk/product_info.php?cPath=302_313&products_id=9597 2x P.audio HP-12W http://www.intertechnik.de/Lautsprecher-Shop/Lautsprecher/P-Audio/Tief-Mitteltonlautsprecher/_HP12W_1768,de,4354,6368?PHPSESSID=d132e5706224b2baff733fd91a213185 1/2x TA2020 amp Skal jeg skaffe nogle mellemtoner også, eller klarer HP-12W'erne det? Hvad har i gjort mht delefiltre osv? :) Hvordan skal det hele forbindes til en TA2020, hvis jeg kun bestiller en? Jeg ved absolut ingenting om modstande o.lign. EDIT: Nu fandt jeg vist svaret selv. Så i lader dem spille fuldtone, men bruger Piezo'er også, for at få de højeste toner med? Men vil det ikke være et problem for mig, når jeg har tænkt mig at have piezo'erne et stykke fra HP-12W'erne? Skal jeg skaffe et par mellemtoner også evt? Nu da jeg "kun" har to HP-12W, kan jeg vel godt parallelforbinde en HP-12W, en mellemtone (på 8 ohm) og en piezo på hver kanal på en TA2020? :)

Reply To: Camp Hest-anlægget En piezo og en mellemtone, evt denne: http://www.discoworld.dk/product_info.php?cPath=302_311&products_id=1997 i hver separat højtaler, og så de to HP-12W i boksen i midten. Hvordan ville det ende? :)

• 3 weeks later...

Reply To: Camp Hest-anlægget Droppede det med nye enheder. Der kommer billeder af setuppet sat op senere. Jeg har bygget en "forstærkerkuffert", som indeholder vores TA2020 og en Sony XM 754HX, switchen samt en masse kontakter og tilslutninger til lys, lyd o.lign. :) Et par billeder af kufferten: IMAG0219_big_thumb.jpgIMAG0220_big_thumb.jpgIMAG0222_big_thumb.jpgIMAG02231_big_thumb.jpgIMAG0224_big_thumb.jpg Det ikke specielt professionelt, men det virker. :) Der er satme mange ledninger. Er lidt bange for det kortslutter eller sådan noget. :D

Viktor
:
God brug af gaffa
Love it! :-P
Kommer den ikke til at rasle, tror du?

Der er ikke noget der kan rasle i/på den. :) Det hele er limet eller gaffa'et fast. Har tænkt mig at stille den bag baskassen. :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.