Jump to content
Festivalanlæg dk

(Hjælp) 2x Cubo 15 spiller ikke som forventet på GM D8604

Sarkaa00
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

I dag har vi testet vores anlæg og vi blev desværre lidt skuffede. Vi testede 2x Cubo 15 (Kappa Pro 15LF-2) og 2x Behringer 212xl på en gm d8604 forstærker, men vi oplevede at Cuboerne knapt nok bevægede sig og gav MINIMAL bass.

Vi havde parallelforbundet cuboerne, men det virkede vist ikke optimalt. Hvis vi derimod kørte 2.1 altså de to behringer toppe og en cubo spillede cuboen rigtig godt og dybt (testet med begge cuboerne, de virker optimalt). 

Søger derfor lidt grafisk hjælp til korrekt tilføjelse af 2x toppe og 2x cuboer til en gmd8604, hvis nogen kan hjælpe.. 

Når vi så har fået det til at fungere, så ville jeg lige høre hvad der ville være optimalt når vi skal samle det endelige anlæg.

Vi har en gm d9601 på vej og så vores nuværende gm d8604. Det skulle gerne spille vores 2x Cubo15 og så har vi 2x 1850 Folded Horn fra sidste år, samt de 2x behringer 212xl. I dette tilfælde hvad ville det mest effektive setup så være, på forhånd tak! ;)

4 minutes ago, tc87 said:

Tag et billede af hvordan i har koblet det sammen og smid op, det gør det lidt nemmere at hjælpe :) 

Nu har vi skilt det ad igen, men jeg mener vi "snoede" - og - sammen, + og + sammen og så i "en kanal" mener jeg det hedder, vi prøvede vist også at give begge cuboer en kanal hver, hvis det er nogen hjælp..

2 minutes ago, Sarkaa00 said:

Nu har vi skilt det ad igen, men jeg mener vi "snoede" - og - sammen, + og + sammen og så i "en kanal" mener jeg det hedder, vi prøvede vist også at give begge cuboer en kanal hver, hvis det er nogen hjælp..

Hvordan har i justeret på forstærkeren?

2 minutes ago, Sarkaa00 said:

Low pass filter på 200hz, cirka det samme som når vi afspillede med 1 cubo, hvor det virkede perfekt..

prøv at skrue den ned omkring 100hz. Cuboer begynder at lyde mudret efter 110-120hz, så du spilder egentlig en masse power på at fodre dem i et område de ikke håndterer så godt. 
Det lyder dog stadig lidt mystisk. hvordan var gain indstillet på kanalen?

1 hour ago, tc87 said:

prøv at skrue den ned omkring 100hz. Cuboer begynder at lyde mudret efter 110-120hz, så du spilder egentlig en masse power på at fodre dem i et område de ikke håndterer så godt. 
Det lyder dog stadig lidt mystisk. hvordan var gain indstillet på kanalen?

Gain var max

8 hours ago, Sarkaa00 said:

Gain var max

Har i tilfældigvis vendt ledninger omvendt i den ene cubo, så de spiller i fase mod hinanden? Det ville kunne forklare, hvorfor I næsten ingen bas fik, og så meget bevæger enheden sig altså heller ikke. Det er ikke sådan, at den mega tydeligt skal bevæge sig frem og tilbage :) 

On 1/6/2017 at 08:31, Alex said:

Har i tilfældigvis vendt ledninger omvendt i den ene cubo, så de spiller i fase mod hinanden? Det ville kunne forklare, hvorfor I næsten ingen bas fik, og så meget bevæger enheden sig altså heller ikke. Det er ikke sådan, at den mega tydeligt skal bevæge sig frem og tilbage :) 

Dette var problemet.. Tusinde tak! 

Så har jeg lige endnu et spørgsmål, vi har fundet ud af at vores 1850 horn er døde og er derfor nødsaget til at købe 2 cuboer mere. 

Hvordan ville I sætte 2x Behringer 212xl og 4x cubo15 op på henholdsvis en gm d8604 og en gm d9601. Jeg spørger eftersom jeg har læst mig til at nogle mener 9601 ikke kan klare 4 cuboer på samme tid fordi det bliver til 1,5 ohm? :D

57 minutes ago, Sarkaa00 said:

Så har jeg lige endnu et spørgsmål, vi har fundet ud af at vores 1850 horn er døde og er derfor nødsaget til at købe 2 cuboer mere. 

Hvordan ville I sætte 2x Behringer 212xl og 4x cubo15 op på henholdsvis en gm d8604 og en gm d9601. Jeg spørger eftersom jeg har læst mig til at nogle mener 9601 ikke kan klare 4 cuboer på samme tid fordi det bliver til 1,5 ohm? :D

9601 kan klare ned til 1 ohm, men jeg tror, de siger det, fordi cuboerne så kan komme til at peake ned under der. Men I har fandme mange bunde kontra top, imo :D

1 hour ago, Sarkaa00 said:

Nu ved jeg ikke om det er mig der er gammeldags, men synes virkelig det er tåbeligt med 4 cuboer til de toppe der - i sær når du  spiller dem på d9601. De toppe der kan sleeeeeeet ikke følge med, tror virkelig det kommer til at lyde sumpet. 

Som sagt, måske er det mig men synes at pengene var givet bedre ud på andet :)

On 3/6/2017 at 19:26, Nicolajs said:

Nu ved jeg ikke om det er mig der er gammeldags, men synes virkelig det er tåbeligt med 4 cuboer til de toppe der - i sær når du  spiller dem på d9601. De toppe der kan sleeeeeeet ikke følge med, tror virkelig det kommer til at lyde sumpet. 

Som sagt, måske er det mig men synes at pengene var givet bedre ud på andet :)

Hvad forslår du? :D

4 hours ago, Sarkaa00 said:

Hvad forslår du? :D

Synes det ville være langt federe at skaffe nogle andre toppe før du udvider med fire bunde. Ved ikke om jeg var en smule tvetydig (ved ikke lige hvorfor der bliver henvist til en anden forstærker, synes den du allerede har er fin), men jeg mener bare at du i forevejen har nok bund til at matche de toppe du har, så det ville i mine øjne være åndssvagt at få yderligere to. 

Hvis du ikke kan nå at skaffe nye toppe så gem pengene, eller brug dem på noget nice lys eller lign. :)

Som de andre siger, der er ingen grund til at køre 4 cuboer til 2 behringer toppe.. 
Var selv ved at lege med eq igår, jeg har 2 sx300, 2 cubo 15 extended, en pioneer gm-d8604 og en bassface db1.2..
blev virkelig overrasket over hvor meget jeg skulle skrue ned for min bassface, før det var nogenlunde fladt hele vejen

On 6/6/2017 at 09:35, frederikvoss1 said:

Jeg ville helt klart købe et sæt ot212 af mig ? det ville være et perfekt match !!

Og hvis det skal være endnu bedre så ville jeg også købe to cuboer mere, hvilket jeg også kan levere ;-)

Hvad koster sådan et par ot212? 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.