Jump to content
Festivalanlæg dk

Festivalanlæg af 70'er højtaler

ViktorLA
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg er meget ny i det her, har faktisk aldrig lavet festivalanlæg eller arbejdet med strøm før (men har folk der kan hjælpe). Men jeg kunne godt tænke mig at lave et lille simpelt begynder anlæg til Roskilde Festival. For nemheds skyld, så vil jeg bruge et par gamle højtalere jeg har stående, købt i genbrug fra sidste år. De har en ret lav følsomhed og er tunge, hvilket ikke ligefrem gør dem egnet til festivalhøjtalere.. Men jeg ville høre jer, om det ville kunne svare sig at smække et batteri indeni kabinettet, sammen med en bilforstærker (klasse d). Og hvordan vil man lige gøre det hele. Jeg vil skulle bruge et batteri, som er "idiotsikkert" altså, et hvor jeg ikke skal tænke på at komme til at vende det på hovedet og sådan (bare for en sikkerhedsskyld). Og vil jeg heller ikke skulle tænke alt for meget på afladningsprocent. Men altså tænker i at det vil være en fin løsning i forhold til at få nogenlunde god og høj lyd ud af højtaleren uden at skulle lade op alt for ofte? Og hvordan vil man bære sig ad med det, hvad skal man købe osv?

Her er specs på højtalleren
IMG_2093.JPG

Her er looks på højtaleren. Og nej, det er ikke Cerwin Vegaerne, men istedet de to klodser i midten.

IMG_2092.JPG

Altså hvis du skal have et næsten "idiotsikkert batteri" så skal du nok have fat i et LiFePO batteri, mener de har en afladningsprocent på omkring 100%. De er bare en smuuuule dyre ;)

Ellers skal du have fat i et forbrugsbatteri der er afladnings procenten på 80, de er til genglæd ikke vildt dyre og det er og som dem de flest bruger. :)

Med hensyn til batteri og forstærker så ville jeg ikke begynde at ligge det hele inde i et af kabinetterne, hvis det var det du mente, jeg ville lave en lille kasse mellem dem og have det hele der i, og så bare smide det hele op på en lille vogn altså noget alla @BrændtForstærkers anlæg

Men jeg tror heller ikke du vil få meget glæde af de højtalere der, følsomheden er ret lav.. og har selv prøvet med indendørshøjtalere før og det bliver aldrig rigtigt helt godt.... 

Jeg ville nu hellere kigge på de højt elskede Behringer Eurolive B212XL og den ligeså elskede pioneer gm d8604 så er du allerede rimeligt godt kørene :)

https://www.thomann.de/dk/behringer_eurolive_b212xl.htm?glp=1&gclid=CjwKEAjwgtTJBRDRmd6ZtLrGyxwSJAA7Fy-h_qDRS9kz9JIuiSnKUgJD-DuUC6-HThblGXEMqrUTuhoC6Q3w_wcB
http://www.thansen.dk/product.asp?pn=-576469469

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.