Jump to content
Festivalanlæg dk

Diskat / Mellemtone skinger i lyden.

HammerLyd
 Share

Recommended Posts

Vi har lidt problemer med at indstille vores anlæg.

Sidste år kørte vi en gammel Renegade på vores diskant/mellemtone som faktisk lød overraskende godt. Vidst nok den her http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=8833
Den måtte desværre lade livet og vi har derfor nu tilsluttet en Pioneer GM-D8604.
Vi syntes at lyden er mere skinger og meget lys i forhold til med Renegaden hvor den var mere blød og kunne skrue højere op for end den forvrænger.

Det er både Diskant og Mellemtone som sidder sammen i en kasse, så det kan umiddelbart være derfor det er lidt svært at få tilpasset.
Så der er måske nogle som har en anden forstærker i hovedet der kan gøre jobbet bedre ^^?
Eller burde det fungerer med Pioneeren som er tilsluttet nu? Så må vi rode videre med at indstille det :D

Sidste år kørte vi igennem Bilradio, i år kører vi igennem Micro mixer MX400.

Vi har tilsluttet det som Two-Channel output.
kI2L2B3.png

Info på Diskant/mellemtone
A8dlJWM.jpg

Hvis der skulle være en lyd nørd i Odense og omegn som har lyst til at tage et kig, sørger vi for bajer og transport :D

- Rævling

22 minutes ago, HammerLyd said:

Vi har lidt problemer med at indstille vores anlæg.

Sidste år kørte vi en gammel Renegade på vores diskant/mellemtone som faktisk lød overraskende godt. Vidst nok den her http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=8833
Den måtte desværre lade livet og vi har derfor nu tilsluttet en Pioneer GM-D8604.
Vi syntes at lyden er mere skinger og meget lys i forhold til med Renegaden hvor den var mere blød og kunne skrue højere op for end den forvrænger.

Det er både Diskant og Mellemtone som sidder sammen i en kasse, så det kan umiddelbart være derfor det er lidt svært at få tilpasset.
Så der er måske nogle som har en anden forstærker i hovedet der kan gøre jobbet bedre ^^?
Eller burde det fungerer med Pioneeren som er tilsluttet nu? Så må vi rode videre med at indstille det :D

Sidste år kørte vi igennem Bilradio, i år kører vi igennem Micro mixer MX400.

Vi har tilsluttet det som Two-Channel output.
kI2L2B3.png

Info på Diskant/mellemtone
A8dlJWM.jpg

Hvis der skulle være en lyd nørd i Odense og omegn som har lyst til at tage et kig, sørger vi for bajer og transport :D

- Rævling

Jeg bor i Odense, så jeg kunne godt tage et kig på det, det burde nemlig spille problemfrit på Pioneer forstærkeren. I har ikke kommet til at slå et HPF eller sådan noget til, så forstærkeren ikke kører på fullrange? 

Jeg går ud fra, at der er delefilter i jeres højttalere? :)

2 minutes ago, Alex said:

Jeg bor i Odense, så jeg kunne godt tage et kig på det, det burde nemlig spille problemfrit på Pioneer forstærkeren. I har ikke kommet til at slå et HPF eller sådan noget til, så forstærkeren ikke kører på fullrange? 

Den er sat på HPF, så det kan godt være noget af det.
Det kunne være mega lækkert hvis du har mulighed for at tage et kig på det, det kan være du kan se noget vi ikke kan. :D
Yes, der er et delefilter indeni, fra tidernes morgen.

18 minutes ago, Alex said:

Kan ikke sende dig nogle private beskeder, kan du så lige slå det til :D

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.