Jump to content
Festivalanlæg dk
Eiser

Tips og tricks til Boominator, Cubo15 + 100W solcelle setup

Recommended Posts

Kære FA,

Jeg skal i have have følgende opsætning med på Roskilde:

Boominator

Cubo15

Batteri- og forstærkerkasse m Pioneer GM-D8604 (gul kasse)

110W solcellepanel fra "Amagermanden"

Som det kan ses på billedet, har jeg det hele "løst" i moduler - og solcellepanelet er ligeledes løst.

Her kommer spørgsmålene:

Har I nogle gode tips til hvordan man får gjort det nogenlunde transportvenlig? Tænker her især på Cubo og solceller.  

Mht solceller, hvordan har folk sat det op på festivalen? Bare stående op ad cuboen, eller med noget stativ af en art?

Og generelt, er der nogle ting, I har lært, som er gode at vide inden man tager følgende setup i brug første gang :)?

Ved godt det blev lidt ukonkret, men tror jeg kan bruge alle tips I har!

IMG_20140730_184941.jpg

Hold dig opdateret på nyheder fra Canopy Sound - smid et like!

42 minutes ago, ESO said:

Vi plejer bare at have vores solcelle liggende oven på vores anlæg eller stående op af det

Ok, hvor meget strøm har I med? Og hvad er din erfaring mht strømforbrug?

Jeg havde samme setup med for et par år siden. :)
Smed det hele på en sækkevogn og så med et spændebånd rundt om. Det holdte fint hele ugen, er nemt at skille ad hvis man vil det, men også nemt køre rundt med. 

Det var selvfølgelig uden solcelle. 

Jeg skal også have ligende setup med for første gang på Roskilde i år: Cubo 15 + Boominator.

Jeg har tænkt mig at transportere mit på en træk-vogn jeg har - spændt fast med nogle bånd. Så kan man også gå en tur med anlægget hvis man vil det :)

Jeg har ikke fået købt store solceller endnu (eller stort batteri for den sags skyld)... men hvis du vil komme lidt nærmere på hvad du har brug for, kan du prøve dette ark: 

Jeg endte forresten med denne løsning på mit setup, hvilket fungerede rigtig fint. Det hele spændt fast med en lang rem med spænde på (måtte udskifte den nuværende ca. 5 meter rem med en ca. 7-8 meter fra Bauhaus for at kunne nå rundt):

IMG_0247.thumb.jpg.bb1ba1f206cdfdb69f55160b6b7b67ee.jpg

Lige nøjagtigt plads til mit batteri og forstærker-boks bag ved cuboen :)

Tror dimensionen på trækvognen er ret standard.

Så har du lidt inspiration om ikke andet, til næste gang.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Similar Content

• By Jakob Petersen
      Hej FA!
      De sidste stykke tid har jeg gået og stykket sammen hvilke enheder, forstærkere osv jeg skal have bygget/købt inden RF18. Jeg håber dog at i kan fortælle om det er en god idé eller ej!
      Pt består mit anlæg af:
      1 stk. cuba 15 med kappa 15 lfa (ikke extended) byggede den primært for at øve mig, det var aldrig planen at den skulle med på Roskilde.
      2 stk. PA højtalere fra Thoman. Jeg er godt klar over at de ikke er det bedste valg, men jeg købte dem inden jeg begyndte at sætte mig ind i anlæg.
      https://goo.gl/DmWq76
      1 stk. Pioneer GM-D8604.
      Ingen head unit bare jack stik direkte til forstærkeren.
      2 stk. 110 ah Harald skrald batterier, alle år har jeg arbejdet på Roskilde så jeg har haft mulighed for at tage en oplader med, dette gider jeg dog ikke længere og vælger derfor at gå ind i solceller.
      Mine planer er som følger for RF18
      2 stk. Cubo 15 extenden med kappa 15 lfa
      Skal drives af GM-D9601.
      Kører højtalerne med 8604 forstærkeren.
      Solceller/laderegulator:
      laderegulator:
      https://goo.gl/UqNYRa
      3 stk. 105W tyndfilm solceller
      https://goo.gl/R9VbWg
      Diverse lys med DMX lysmixer, hvad har folk bedst erfaringer med her?
      Derudover kunne jeg godt bruge nogle indput til hvad man normalt gør med head unit. Bruger folk bare deres smartphone og spotify eller slæber alle rundt på en lille DJ pult og et usb stik?
      udbygning af batteribank med flere batterier. Det hele skal så bygges på en 2x1 meter trækvogn.

RF19
      4 stk. cubo 15 kappa 15 lfa
      Drives af 9601 forstærkeren.
      2 stk. ot212/ 4 stk ot12? gør det nogen forskel?
      drives af 8604 forstærkeren.

Er mine planer helt huld i hovedet eller kommer det til at fungere nogenlunde?
      På forhånd tak for hjælpen

• By REIER
      Disse har dunket hele sommeren, og nå er det vel på tide å vise dem fram til FA folket.
      Det er  2 semipro halfinators (hp10w + PHT407n), og de har imponert de aller fleste som har hørt de. Jeg var skeptisk selv da jeg bygde de, om de kunne være så gode som DIYaudio og FA sier, men lydkvaliteten er helt upåklagelig. Mye mer crispy sound enn hva jeg har i stua til og med. De har vært med på flere skogsfester, og de leverer 10/10 mulige poeng. Med tanke på hvor små de er og hvor lite strøm de bruker, så er dette en vannvittig sammensetning, all ære til Saturnus for design.
      Jeg improviserte en elektronikkboks, den ble ikke helt som jeg hadde håpet rent utseendemessig, men den fungerer til det som den skal gjøre. I den ligger en maxamp, 12ah LifePo4, voltmeter, usb strøm, 12v strømuttak og kopling på siden for å sette til et større batteri (om man trenger pc, mixebord osv. Strøm til pc fra 12v uttak igjennom en liten 12v-230v inverter).  Med 12ah lifepo4, så dunket høytalere torsdag kveld til søndag morgen på 80% volum, og fortsatt plenty med juice igjen på batteriet etterpå. Delefilter er bygget inn i høytalerne (lim skruer og strips for sikkerhets skyld), og de forsynes med speakon koplinger.
      Tusen takk for inspirasjon og hjelp! Dette hadde aldri gått uten FA forumet, dere rocker!

• By Nikolaj M
      Hej FA.dk

Jeg søger 2 x cubo15 hvis nogle har dem til salg. Helst over broen mod Fyn/Jylland.
      Skriv hvis i har nogle - pris, enhed og materiale evt. 
      Speakon-bøsninger er ikke et must.

Er i gang med andre projekter pt, så vil gerne finde en let løsning mht. cuboerne! 

• By lopstar
      Jeg sælger min boominator, da jeg bygger noget større til næste år, så kan ligeså godt få den solgt. 
      Den virker som den skal. Der er lidt rodet nede i ledninge rummet, og den kunne godt trænge til en revurdering dernede.

Der medfølger 4 små MC batterier, som kan spille i 4-6 timer på høj volumen og 12 ish ved lav/medium. - Kun det ene, der er strøm på, så de andre skal lades før, de er klar. 

Sælger den for 3000. 
      Afhentes i Randers.

• By Eiser
      Kære FA,
      En af MPT-001'erne på min elskede Boominator er begyndt at skratte voldsomt efter dette års Roskilde. Jeg opdagede det ikke, før jeg kom hjem, og ved derfor ikke hvad der er sket med den. Ud fra hvad jeg kan høre, er det som om den slet ikke spiller ved lav volumen, og når volumen når et tilstrækkeligt niveau, er lyden, der kommer ud, ren støj og skratten.
      Har I nogen ide om, hvorvidt piezoen er brændt af, eller om det muligvis kan være modstanden, den er gal med?
      Den modsatte side spiller helt fint, og lodningerne ser lige så fine ud som for 3 år siden, da jeg byggede den.
      Hvad tænker I :)?
      Lidt video: