Jump to content
Festivalanlæg dk

Batteri løsninger til Lemus højtalere

Gnu
 Share

Recommended Posts

Hej Alle sammen :) 
Jeg har købt 2 lemus højtalere og har tænkt mig at sætte dem sammen til Roskilde festival. Jeg ved godt det ikke er et byg selv anlæg men for mig var det den letteste løsning. Jeg har læst meget omkring watt og ampare og alt det der men synes ikke jeg kan finde helt ud af hvor lang tid hver højtaler kan holde på et batteri. 

Mit første spørgsmål går så på hvilke forbrugsbatterier i ville anbefalde jeg skulle købe for at kunne holde strøm hele ugen? 
2 spørgsmål kan i regne ud hvor lang tid jeg kan køre på et batteri før det muligvis skal oplades?

Jeg bliver sgu lidt forvirret over 

• 150 Watts RMS
  • 300 Watts Program Power
  • 450 Watts Peak Power

Specifikationerne for højtaleren er her: https://lemus.dk/collections/store-hojtalere/products/lemus-xpa15?variant=3611085573

9 hours ago, Gnu said:

Hej Alle sammen :) 
Jeg har købt 2 lemus højtalere og har tænkt mig at sætte dem sammen til Roskilde festival. Jeg ved godt det ikke er et byg selv anlæg men for mig var det den letteste løsning. Jeg har læst meget omkring watt og ampare og alt det der men synes ikke jeg kan finde helt ud af hvor lang tid hver højtaler kan holde på et batteri. 

Mit første spørgsmål går så på hvilke forbrugsbatterier i ville anbefalde jeg skulle købe for at kunne holde strøm hele ugen? 
2 spørgsmål kan i regne ud hvor lang tid jeg kan køre på et batteri før det muligvis skal oplades?

Jeg bliver sgu lidt forvirret over 

• 150 Watts RMS
  • 300 Watts Program Power
  • 450 Watts Peak Power

Specifikationerne for højtaleren er her: https://lemus.dk/collections/store-hojtalere/products/lemus-xpa15?variant=3611085573

Jeg tror, du havde fået mere power med én SOUNDBOKS ;)

Men når det så er sagt, så har de angivede watt intet med den mængde watt, som højttaleren bruger, da det udelukkende kommer an på forstærkeren. Derfor bliver du nødt til at se, hvad de har angivet på deres side. Deres forstærker er en type A/B, så den holder næppe rigtig god strøm. Derfor bliver du nødt til at konsultere med dem fra Lemus. Jeg så, at de før har guided folk til, hvordan og hvorledes med ekstra batterier, så mon ikke, de kan hjælpe.

Tak for svaret BrændtForstærkerMit problem var nemlig at hvis jeg fik ud fra teorien med ah watt og volt så burde der skulle meget mere strøm til end 2 batterier. Men der flere på Lemus side der skriver de brugte et batteri en helt uge, dog er det jo relativt.. Men prøver at tjekke op med dem også :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.