Jump to content
Festivalanlæg dk

Thøger
 Share

Recommended Posts

Hermed fremvises Badeanstaltens anlæg til Rozz 2017. Det har været undervejs i lang tid, og er første gang vi bygger et anlæg der kører på mere end 50 watt ;) 

Vognen mangler de sidste klatter maling og lidt stabilisering, men alt det tekniske er på plads! Flere billeder kommer, når vognen er færdig. 
Temaet for malingen, er at vognen skal matche vores livreddertårn, og det er derfor rød- og hvidstribet. Der kommer til at stå badeanstalten tydeligt på det, så folk ikke forveksler os med Find Holger ;) Der kommer desuden beklædning på alle enheder i weekenden, som passer til farvestriberne på resten af anlæget :D

Under dækket ligger en Pioneer GMD-8604, som driver to 15" Cubo kasser bygget til at gå ned til 60HZ, som kører på mono bridge, med low pass fra forstærkeren. På den anden kanal kører de to 8" enheder som sidder i midten, og som tonser fuldtone. fra udgangen på Pioneer forstærkeren, er der koblet en Maxamp 20 på, som trækker de to Eltax pyramide højtalere. 
Musikken styres fra en kasse bag på den ene Eltax højtaler. Her er fastmonteret en iPad 2, koblet til sin egen powerbank for at udgå støj. iPaden er låst i Spotify, og har fået en volumenknap på skærmen. Det er ikke muligt at have jackstikket ud af den, for at undgå at alle sætter deres egen telefon til. (Jeg dør lidt indeni hver gang nogen hiver et jackstik ud af et kørende anlæg...
Ved siden af den iPad sidder en kontakt som tænder og slukker for forstærkerne, og et voltmeter der viser spændingen på det kørende batteri. 
I modsat side bag den anden Eltax, sidder en kasse magen til, men med 8 USB stik til mobilopladning i campen. Disse har også sin egen kontakt. 
Det sjove kommer så, når man løfter bagsiden af. 9 bilbatterier er alle forbundet til hinanden, forstærkerne, USB stik og laderegulator fra solcellen på minuspolerne.
De 9 pluspoler er så forbundet til hver deres bolt i et bræt. Der er et krokodillenæb til USB stikkene, et til forstærkerne og et til laderegulatoren fra solcellepanelet. Så skifter man simpelt batteri ved at flytte et krokodillenæb, og kan hurtigt tjekke spænding på alle batterier ved at holde klemmen til voltmeteret og forstærkerne på en bolt af gangen. Der er desuden ingen muligheder for at nogen kan kortslutte batterierne, da der jo kun er + poler fremme. 
Ledningerne fra Solcellen kører i tagkonstruktionen over til den ene hjørnepæl, hvor de løber indvendigt ned i dækket. Solcellepanelet kan vippes fra side til sidde, alt efter hvilken vej vognen vender, og kommer til at kunne låses i positioner, for ikke at blive rykket af vinden.

Tanken er at der skal stå en strandstol i midten, hvor ølbowlingdommeren kan sidde. 

Lad mig høre hvad I tænker! 
Desuden er vognen endnu ikke navngivet, så inputs er velkomne!

Snapchat-167142842.jpg

Snapchat-1273692124.jpg

Snapchat-1434550262.jpg

20170528_121450.jpg

Fedt projekt!

Har i vendt jeres cubo'er om?

Lidt ærgeligt med de der eltax højtalere, de er for at sige det mildt noget værre l*rt. Med de 2 cuboer og et par behringer 215 kunne i nok sparke en del mere lyd ud ;)

De er vendt på hovedet ja, for at spare plads og kunne bruge vognens ramme. Og ja, man kunne helt sikkert få mere lyd ud af det, men det skal tilføjes at denne vogn pt har kostet omkring 4.000 kroner at bygge. Vi har betalt for solcellepanel, laderegulator, forstærkere, ipad, kontakter, IAN stik og vogn. Alt andet har været noget vi har fået eller allerede har haft liggende. Det er derfor det bedste vi kunne få, med hvad vi havde ;)

Okay har styr ikke på om outputtet ændres mht cubo'en når den er vendt.

Okay det lyder som et rimeligt lavt budget :) Ellers kan i jo altid næste år kaste lidt penge efter nogle andre toppe, og så er i rigtig godt kørende :)

Edited by brorsono
IKKE styr

Vi har testet cuboerne med decibelmåler (bare på telefonen) og har ikke kunne måle eller høre forskel ved at vende dem på hovedet :) og tak Nicolajs! Det har også taget tid at designe. Og har ændret sig løbende undervejs ;) men der er gået mange tanker i det. Vi synes selv det spiller vildt godt! Man ville helt sikkert kunne få mere ud af forstærkeren og vognen med nogle bedre enheder, men til omkring de 4k for det hele, er jeg mere end tilfreds :)

Kostecki, du kan jo komme forbi farmen fredag aften eller lørdag. Det er for besværligt at transportere til at vi tager det med derop ? 

Her kan I de hvordan man starter musikken. Der er dog kommet måling og alt muligt andet til siden da. Så det ser ikke helt så "råt" ud mere, som på videoen her ✌ 

Snapchat-1490737003_1.gif

10 minutes ago, Thøger said:

Vi har testet cuboerne med decibelmåler (bare på telefonen) og har ikke kunne måle eller høre forskel ved at vende dem på hovedet :) og tak Nicolajs! Det har også taget tid at designe. Og har ændret sig løbende undervejs ;) men der er gået mange tanker i det. Vi synes selv det spiller vildt godt! Man ville helt sikkert kunne få mere ud af forstærkeren og vognen med nogle bedre enheder, men til omkring de 4k for det hele, er jeg mere end tilfreds :)

Kostecki, du kan jo komme forbi farmen fredag aften eller lørdag. Det er for besværligt at transportere til at vi tager det med derop ? 

Her kan I de hvordan man starter musikken. Der er dog kommet måling og alt muligt andet til siden da. Så det ser ikke helt så "råt" ud mere, som på videoen her ✌ 

Snapchat-1490737003_1.gif

Husk også lige at få ladt de batterier op, 12.3 volt er ok nederen at tage med på festival ;)

NICE!

Nuf'said

Det ser sgu sprødt ud og jeg er helt vild med designet med cuboerne der danner vognen og nærmere ligner et kick-horn. Lækkert!
Eneste store ting jeg vil sætte en finger på er jeres 9 bilbatterier. Det er ligefør jeg vil låne jer et af mine 220Ah forbrugsbatterier istedet. Når i alligevel har en solcelle og kun kører en 8604 så kan i være selvforsynende hvis solen skinner, så kan i i praksis nøjes med et enkelt forbrugsbatteri på 90Ah til hele ugen.
Glæder mig til at høre det! :)

8 hours ago, William said:

NICE!

Nuf'said

Det ser sgu sprødt ud og jeg er helt vild med designet med cuboerne der danner vognen og nærmere ligner et kick-horn. Lækkert!
Eneste store ting jeg vil sætte en finger på er jeres 9 bilbatterier. Det er ligefør jeg vil låne jer et af mine 220Ah forbrugsbatterier istedet. Når i alligevel har en solcelle og kun kører en 8604 så kan i være selvforsynende hvis solen skinner, så kan i i praksis nøjes med et enkelt forbrugsbatteri på 90Ah til hele ugen.

Jo tak William! Det er helt sikkert højest på listen over hvad der skal skaffes næste år, at vi skal bruge et ordentligt forbrugsbatteri der kan tåle nogle dybere cykluser. Vi har dog ikke noget imod vægten, da den holder tygdepunktet lav, på en efterhånden lidt høj vogn :D Vi skal trække det ind på festivallen, men vi kan kære det ud direkte fra campen, da vi ligger i Dream City. Så vægt er som sådan et ikke et problem ;) 

21 hours ago, William said:

NICE!

Nuf'said

Ellers låner jeg gerne forbrugsbatteriet, imod nogle bilbatteri :D

2 hours ago, niculw said:

iGlæder mig til vi skal holde anlægskrig over vores lille stykke ingen-mands land. Hvis vi kan nå at få vores drage lavet færdig ?

Det har I bare at gøre! De skal jo synge i kor! ;) 

4 minutes ago, CasperHansen said:

Ellers låner jeg gerne forbrugsbatteriet, imod nogle bilbatteri :D

Det sætter vi saatme pris på! Kom da gerne forbi campen og sig hej en af de første dage, så kan vi jo lige snakke om hvor vi skal komme hen hvis det endelig er :D

2 hours ago, Thøger said:

Ikke nogen dum idé! Så ville jeg næsten hellere køre med "Defibrilatoren" :D 

God idé, men jeg kan lige forestille mig dig udtale det, når du har drukket lidt mange bajere ;)

Jeg tænkte bare noget med noget livredning, og så kom hjertestarter bare ind i billedet, da bassen fra anlægget pumper hjertet igang.

Jeg forstår godt hvir I vil henaf ;) Men vi er jo heller ikke livredderne (om end vi har tårnet). Vi er bademestre! Dem der råber at alle med rødt armbånd skal op af bassinet nu ;) Dem der læse baderådene højt for jer. Dem der siger I ikke må løbe ved bassinet!

Det må være tid til en lille udate til de interesserede! Her ses det nærmeste vi okmmer på et færdigt anlæg, inden festivallen. De er kommet skilt på toppen(laserskåret og malet). Lister på taget, solcellerammen er malet, røret det drejer om er låst fast i enderne, og der er kommet beklædning for alle enheder. På fredag klarer vi de sidste småting, som at fyre 2,5 meter LED på, og at få lavet noget ekstra regnsikring til hvis det virkelig styrter ned. Og så selvfølgelig noget afstivning, da det kan være en smule ustabilt, skulle det gå hen og blæse meget ;) 
De to navne vi har på spil nu, er BASsinnet, eller Basmesteren. Hvad siger I til det? :D Vi glæder os til at tæske det igennem en Roskilde festival, og se hvordan det klarer det!

Snapchat-1300494642.jpg

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.