Jump to content
Festivalanlæg dk

USB-port brænder sammen

EasyEc
 Share

Recommended Posts

Vores roskilde anlæg står næsten klar, vi mangler dog en USB udgang til strøm til en mixer. 

Vi har nu prøvet med 2 forskellige porte men begge brænder sammen når der bliver sat strøm til. 

Setup: 12v 120ah forbrugsbatteri til denne port: http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/MC/Tilbehor/Styr-og-handtag/USB-lader-1224-V-2000040091/ Denne version er med indbygget sikring og denne sprang IKKE da vi satte den til batteriet, men selve enheden brænde sammen. 

og vi har også prøvet denne: http://www.thansen.dk/product.asp?n=1199147588&pn=-280512618 her skete det samme. 

Batteriet trækker uden problemer forstærker. 

Nogle der aner hvad der kan være sket? og hvordan vi evt. kan løse det. 

Det lyder ret spøjst. Der er jo ikke ligefrem mange ting, man kunne gøre forkert her. Det eneste, jeg kunne komme i tanke om:

- Byttet rundt på minus og plus? Kortsluttet nogle ledninger? Sat til en højere spænding end 12v, fx efter en step-up converter?

- I har været meget uheldige og købt noget defekt elektro-skrald begge gange.

Brændte de sammen med de samme, eller først efter at i havde prøvet at trække strøm via USB?

Hvis i kan få fat en ellere flere powerbanks, ville jeg anbefale, at i bruger disse. De kan oplades gratis på Ros, og så kører jeres mixer heller ikke på samme strømkilde, hvilket mindsker risikoen for støj/ground-loop.

3 minutes ago, CasperHansen said:

Hvad er det for en mixer? - Er de ikke lavet til at sættes i computeren tænker jeg?

Det burde som sådan ikke være noget problem - 5v er 5v.

Men @EasyEc skriv alligevel lige, hvilken mixer du bruger!

Problemet opstår lige når det bliver sat til batteriet. Vi har ikke engang nået at sætte mixeren til endnu. Vi dobbelt tjekkede plus og minus anden gang for at være helt sikre. @chope

Vi tænkte også på bare at køre med powerbanks, sikker på det virker? 

Mixeren er lavet til computer, men der følger en adapter med, ligesom til en Iphone med, og med denne virker det hele upåklageligt. @CasperHansen

Mixer: https://www.danguitar.dk/thornton-mq-3usb-mixer 

Tak for hurtigt svar! 

4 minutes ago, EasyEc said:

Vi tænkte også på bare at køre med powerbanks, sikker på det virker? 

Jeg bruger næsten præcis den samme mixer i vores anlæg: https://www.thomann.de/dk/behringer_xenyx_302_usb.htm

Den virker upåklageligt med en powerbank! Bruger hellere ikke meget strøm. Så det ville jeg helt klart anbefale!

mht. jeres oprindelige problem er det godt nok mystisk. Hvis ikke i har tilsluttet noget forkert, og spændingen bestemt ikke har været for høj, så kan det jo kun være noget defekt elektronik. Det er bare meget usandsynligt 2 gange i træk...

1 minute ago, chope said:

Den virker upåklageligt med en powerbank! Bruger hellere ikke meget strøm. Så det ville jeg helt klart anbefale!

Sindsygt! Tror vi tager powerbankløsningen! Hvor lang tid holder jeres ca. på en opladning? @chope

1 hour ago, EasyEc said:

Sindsygt! Tror vi tager powerbankløsningen! Hvor lang tid holder jeres ca. på en opladning? @chope

Mener at mixeren reelt bruger 200-300mA. I sidste år kørte vi med en 10.000mAh-powerbank, og den holdt i flere dage.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.