Jump to content
Festivalanlæg dk

Første års RF18 anlæg

OlivierThemsen
 Share

Recommended Posts

Hej Alle

Planen er at mig og nogen gutter vil tage til RF18. Vi går nu og overvejer hvilke anlæg vi vil bygge til et forholdsvis lavt budget.

Første udkast af dele:

• 1 X Pioneer GM D-8604
  • 2 X Behringer B215XL Eurolive
  • 1 X 110W CIGS Solcelle
  • 1 X 10A Laderegulator 
  • 3 X Lastbilbatteri af 200+ AH

58948d3e2bf6a_schemeit-project(9).png.e2f39882ce3a7305d652b7d1937e1641.jpg.e0e30046eac22f5d51bed39c8372641c.jpg

Da ingen af os rigtig har forstand på at bygge anlæg kunne vi godt bruge lidt hjælp til følgene:

• De 2 sikringer vi har hvordan beregner vi hvor store de skal være?
  • Skal vi kører vores 2 højtalere i bridge?

Kom gerne med andre forbedringer uden det vil koster for meget. Fordi det først er til RF18 har vi forholdvis god tid til at gennemtænke projektet

Håber nogen vil hjælpe

Er det korrekt forstået at jeres laderegulator kun har:
1: indput fra solceller
2: output til batteri?
De fleste har en tredje udgang til forbrugssiden, dvs forstærker, usb lader osv.
Ved ikke om du er ligeglad, men hvis du samler det sådan som du har vist det på tegningen vil din laderegulator kun beskytte batteriet imod overopladning og ikke imod for lav spænding/"underladning". Mit indlæg kommer nok under "eventuelle forbedringer"! :)

-> Har selv lige et spørgsmål, for er lidt i tvivl.
Laderegulatorer kommer med mange forskellige dele fx 6a 10a 20a osv..
Skal man vælge dette amperetal ud fra sin "outputside" eller fra sin "indputside"?

2 hours ago, Soervad said:

Er det korrekt forstået at jeres laderegulator kun har:
1: indput fra solceller
2: output til batteri?
De fleste har en tredje udgang til forbrugssiden, dvs forstærker, usb lader osv.
Ved ikke om du er ligeglad, men hvis du samler det sådan som du har vist det på tegningen vil din laderegulator kun beskytte batteriet imod overopladning og ikke imod for lav spænding/"underladning". Mit indlæg kommer nok under "eventuelle forbedringer"! :)

-> Har selv lige et spørgsmål, for er lidt i tvivl.
Laderegulatorer kommer med mange forskellige dele fx 6a 10a 20a osv..
Skal man vælge dette amperetal ud fra sin "outputside" eller fra sin "indputside"?

Jeg synes bare jeg havde læst mig fremtil at det var den mest optimale løsning i forhold til laderegulator og batteri (Men kan godt være det skal laves om? ). Den skal selvfølgelig  også have mulighed for input fra normal stikkontakt strøm. 

Vi havde kigget på følge solceller ved ikke om man kan finde billiger løsninger:
Socelle: https://solcelle.dk/wordpress/produkt/150w12v-solcelle-pv-150-m-36s-monokrystallinsk-4-bus-bars/
Regulator: https://solcelle.dk/wordpress/produkt/laderegulator-display-steca-solarix-4040-40a/

• 1 month later...

Det er bedre at køre forstærkeren direkte fra batteriet. Så vil der ikke være noget tyndt kabel, hvor der dannes modstand, når forstærkeren skal trække strøm. Samtidigt, så tror jeg heller ikke at regulatoren kan klare mere end 10-20a, og hvis bassen slår, kan den godt komme op mod briste punktet i laderegulatoren

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.