Jump to content
Festivalanlæg dk

Camp Sonnyboys 2017

Alfred
 Share

Recommended Posts

Hej FA,

Inden jeg overhovedet starter den her tråd, bliver jeg nødt til at dele, hvad der var årets højdepunkt:

Et forlænds salto ud i crowdet fra ca 4.5 meters højde. Bum. Men videre til lyden bag:

Så fik jeg endelig tid til at dele lidt, hvad vi fik bikset sammen til dette års RF. Som udgangspunkt lignede det meget det fra sidste år, udover at alt var blevet pænere, mere raffineret og gennemtænkt. Der var dog som sædvanlig lidt last-minute problemer (var det måske en god idé at tjekke at ens toppe spillede, som de skulle lidt før end torsdag nat 01:30? Nok en god idé når det ene horn var brændt af..)

Men her er han, Sonny altså :) 

19747846_10209840477508341_430035385_o.thumb.jpg.ee38396f3cef9aa20a7de8e57e496694.jpg

Som i kan se, ser vores toppe lidt sjove ud. Vi fandt som sagt ud af torsdag nat, at det ene horn i en af vores EV'er ikke spillede og var brændt af. Så vi måtte lede i gemmerne og fiskede heldigvis de her 500 kr DBA Celestion 10" toppe frem og hookede dem til (alt kører speakon). De spillede overraskende godt, men vi kunne desværre ikke overholde vores princip om ikke at bruge spændbånd. 

Setuppet lyder altså:

2 x 10" med CD Celestion full-range toppe

2 x Cubo 15 med Kappa 15LFA

Til at drive det kører vi med en Pioneer til toppe og en Bassface DB1.2 til bunde. MiniDSP til XO

4 x PAR lamper fra Kinesien. Ca. 120 DKK stykket, kørende på 12VDC modificeret til at køre på Powercon. Fungerede upåklageligt, omend ikke særlig kraftige

2 x Cameo SuperFly XS. Super, super fede. Satte dem i Slave/Master med DMX kabel også bare på lyd sensor mode. De spillede bare. Også på 12VDC modificeret til at køre på Powercon

LED bånd indfræset i fronten og fyldt med gennemsigtig silikone fuge. Fungerede pisse godt og lyste virkelig meget op. Tog lidt tid at lave dog. 

LED fræset ned i dansepodiet på toppen. Fungerede også upåklageligt, men havde ikke helt så stor effekt som vi havde håbet på

Jeg copypaster lige lidt fra sidste års tråd:

Basics

Systemet er bygget omkring en standard 2x1m trækvogn, holdbar til 1,5 ton. Vi har brugt sidste års konstruktion, som reelt bare er et stort træskelet dækket med krydsfiner. En del af fronten kan så tages ind så de to Cubos kan blive skubbet ind. Bagtil har vi ændret fra at have en lodret vendt låge til at have to låger der deler bagpladen på langs. Nederste låg er ren forstærkerkasse, elektronik, batterier og kabler, og øverste rum er til vores racks med knapper og jackstik udtag og bare alt det habengut folk altid smidder i anlægget. Tårnene kan skilles ad fra midtersektionen, så den fastmonterede del kun udgør et rør, som den øverste del så sættes ned i. Derved er den maksimale højde lav nok til at kunne være i trailer. Vi lavede tårnene lidt lækrere i år ved lige at beklæde dem med krydsfiner.

IMG_3652.thumb.JPG.a71f84ef059874f0e063a0e9fd72b776.JPG

Nederste låge med forstærkerkasse og batterier på hver sin side

IMG_3648.thumb.JPG.49a368a4787ac116939221fe04174663.JPG

Vores batteri management boks der styrer de tre batteribanke. Giver super hurtigt et overblik over, hvor meget strøm vi har tilbage og man kan lynhurtigt skifte, hvilket batteri der spiller og hvilket der oplades med solceller. Alt er plug n plag og man kan ikke sætte et stik i et forkert sted. Nedenunder er en 16 x 7.8 Ah LiFePO4 SOUNDBOKS batteribank. Skal vi bare sige at den spillede pænt fucking godt? ;) 

IMG_3653.thumb.JPG.1532a5580d56759b96cef6e239d11385.JPG

Lidt usexet kabling dog. Var lidt en last minute løsning

IMG_3655.thumb.JPG.482426b21a973b53bf0cca516bc86123.JPG

Et styks 180 Ah bådbatterier

IMG_3654.thumb.JPG.39dd4a7aba9ff3e6071f4442741c0b99.JPG

Bag ved SOUNDBOKS batteribanken ligger vores tre 80 Ah nødstrømsbatterier.

IMG_3649.thumb.JPG.477357fe74d36fb78b4e1559eb2c4927.JPG

Her kan man se signalkabler der går fra øverste hylde ned til elektronikkassen. Alle speakon og powercon kabler er dog her taget ud. De sidder længere nede i kassen (se næste billeder)

IMG_3659.thumb.JPG.9cccd508da8fbf4016c45bc80d31cdbe.JPG

Elektronikkassens front. Signalkabler til venstre (lyd og signal fra knapper), til højre er vores main power, 7 Powercon 12VDC udtag til lys (vi brugte dog kun 6). De er sat sammen i parvist så man på knapperne ovenpå kan tænde PAR lamper i masten, Cameos eller PAR i bunden. Derudover er der to UTP netværksstik til LED og selvfølgelig 4 Speakon til henholdsvis toppe og bunde

IMG_3661.thumb.JPG.ef8ac0672f88b87f4ce32a7a8890ca8d.JPG

IMG_3660.thumb.JPG.f013cdc38bc25f0c07d12cf418a0868b.JPG

Jeg arbejder lige på at få billeder fra øverste hylde med racks. De var den fedeste opgradering i år, da det gjorde, at alle vores Speakon og Powercon stik ikke lå der, hvor folk lagde alle deres øl og ting og sager.

IMG_3665.thumb.JPG.228ffdfd88a17b705c3001a6a9feac79.JPG

Vi havde også en ærgerlig eftermiddag, da vores gode ven knækkede vores stang af til selve trækvognen. Det er 5 mm stål, så job done må man sige.

IMG_3662.thumb.JPG.723f5957aa3aaff4d4dac1224dfcee0c.JPG

Og til sidst ser det sådan her ud, når Sonny er pakket ned igen. 

Solcellerne fra Amagermanden var selvfølgelig med i år også :) 

Jeg forsøger at komme med flere billeder i løbet af de næste par dage, skal bare samle dem ind fra gutterne.

Til sidst vil jeg sige tak til de andre camps i F som vi holdt fest med. Jeg forstår ikke, hvorfor det ikke er mere udbredt, men vi holdt aldrig nogensinde fest alene en hel aften. Man kan få en 10 gange federe fest ved at teame op med andre anlæg. Vi spillede for det meste 4 lydsystemer sammen (Klub100, Camp Kenned & the Juice og 1HED1). Derudover havde vi gutterne fra Camp Don D med et par gange (her kigger jeg lidt over på jer Camp Bagguete og @quno der holdte fest mindre end 5 meter fra et andet anlæg. Det virkede altså helt idiotisk haha)

Fyr endelig spørgsmål :) 

IMG_3658.JPG

Jeg så dig overhovedet ikke i år, hvornår var du forbi?

Vi havde skam fat i vores naboer adskillige gange, men et par stykker af dem ønskede ikke at teame op, så det blev deres beslutning - rigtig ærgeligt.

Vi koblede Camp Ko sammen med os den ene aften med stor succes, der var smæk på og masser af fest! :D 

Sidste år koblede vi os sammen med flere anlæg (op til 4) flere aftener i træk - med @Ganon på hver aften da det simpelthen var det mest fornuftige for begge parter.

23 hours ago, quno said:

Vi havde skam fat i vores naboer adskillige gange, men et par stykker af dem ønskede ikke at teame op, så det blev deres beslutning - rigtig ærgeligt.

Vi koblede Camp Ko sammen med os den ene aften med stor succes, der var smæk på og masser af fest! :D 

Sidste år koblede vi os sammen med flere anlæg (op til 4) flere aftener i træk - med @Ganon på hver aften da det simpelthen var det mest fornuftige for begge parter.

Ja, det så godt nok ud til i fik holdt en fest :)
Ærgeligt Kuvomba ikke var så mobil som håbet i år, så ville vi med glæde have leget med, ellers må vi bruge et 100 meter langt kabel eller 2 :)

Sidste år var super sjovt!
Heldigt for jer vi gad og spille med jer, ellers havde i ikke fået en lyd ind ;)

On 4/7/2017 at 14:55, quno said:

Jeg var forbi en gang til fest, hvor jeg spurgte en franskklædt mand om han havde set Nikolaj, hvortil han svarede "Vi er ti andre der også leder efter ham". En af toppenen spillede vidst ikke, så tænkte at lokummet nok brændte og trillede ligeså stille videre. Ellers var jeg ikke meget i C, men fik jo turen sidste år så var godt dækket ind. Døjede også med feber gennem mere eller mindre hele Roskilde, så havde ikke så meget overskud som jeg havde håbet på.

Jeg tror måske også bare at jeg undervurderer, at dem vi teamede op med alle var gamle gymnasiekammerater, så man følte ikke at ens anlæg bare blev udnyttet, af DJ anlægget i midten. Jeg synes bare personligt det var en kæmpe befrielse, bare at kunne få lov at danse og have det sjovt, istedet for at skulle bøvle med playlister, jackstik, døde telefoner osv. Vi hookede os bare op også var øverste etage i anlæggets eneste funktion at være fællesbar. Der er en fantastisk tendens til, at der er fællesbar bag ved alle anlæg, så længe man bare kender gutterne bag ;) 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.