Jump to content
Festivalanlæg dk

Bluetooth modul til boominator og Cubo-combo

Skoven
 Share

Recommended Posts

Hej.

Efter at have været på en dejlig Roskilde festival, er det nu blevet tid til at opgradere anlægget/anlæggende en smule.

Jeg havde et bluetooth modul med på festivallen: https://www.amazon.com/Bluetooth-Receiver-Jelly-Comb-Hands-Free/dp/B01GRS7WRC denne var den primære lydkilde til anlægget (ud over en FiiO A1, som er UTTERLY USELESS mht. til at hæve spændingen/lyden forresten: hold jer væk fra den model vil jeg sige!)

Selv om den er lille og fiks og med inbygget batteri, så var rækkeviden noget BRAS (telefonen skulle stort ligge lige ved siden af den). Ud over det, tænker jeg også at lydkvaliteten ikke er den bedste på sådan et produkt.

Mit nuværende setup:

• Boominator med indbygget maxamp20 og jack-input. Boominatoren har et speak-on stik i sig, som gør at jeg kan sætte et speak-on kabel i, og derved bypasse maxamp'en for at bruge en ekstern forstærker til at drive boominatoren.
  • Cubo15 med tilhørende Pioneer GM-D8604. Forbundet med speak-on cabler.

Hvad vil i forslå til henholdvis de to løsninger (bluetooth indbygget i hver)? Jeg tænker umiddeltbart at boominatoren KLART har brug for et modul der kan skyde større spænding ud, da den ikke spiller højt nok med f.eks. en tlf eller det bluetooth modul jeg har nu (selvom det er bedre en iphonen).

Overvejelser:

• Ground break loop bliver nødvendigt ved indbygning ja?
  • Bibeholdelse af mulighed for tilslutning direkte til minijack: hvordan laves det smart? (skal det bare køre på fælles input til forstrærkeren: altså en parraller-forbindelse mellem bluetooth modul og minijack indgang?).
  • Andre gode råd eller ting jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak :)

Havde selv en A1.... værste gang lort ever!!... Min slukkede når man spillede for højt :)))))))

Fucker det ikke maxampen hvis du smider en anden forstærker på? så kommer der jo signal ind i dens output?? :o 

Med hensyn til bluetooth så ved jeg at accusafe har en bluetooth modul som vidst nok skulle være ok godt :) 

1 hour ago, Eiser said:

Jeg har bluetooth og jack i min boominator - skifter mellem de to indgange vha. en DTDT (double throw double pole) switch :)

Det er selvfølgelig en mulighed. Tak for input :)

Jeg har lige bestilt de her fætre, som jeg tror kan det samme - bare automatisk når et jack-stik indsættes.

http://www.ebay.co.uk/itm/10Pcs-3-5mm-Headphones-Stereo-Audio-Socket-Jack-With-nut-5-Pin-PCB-Panel-Mount/371589198827?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649

De kostede kun 16kr med fragt for 10 stk, så dem prøver jeg lige :) 

Jeg har kigget lidt på det, og kommet frem til Sure's model (som ligner accusafes): http://store3.sure-electronics.com/bluetooth-v4-0-audio-receiver-board-w-apt-x-brb3

Selv hvis den bliver snuppet i tolden, er det billigere end Accusafes + jeg kan give bluetooth enhederne et navn :P

Jeg tænker umiddelbart at kvaliteten er den samme...

12 hours ago, Skoven said:

Jeg har kigget lidt på det, og kommet frem til Sure's model (som ligner accusafes): http://store3.sure-electronics.com/bluetooth-v4-0-audio-receiver-board-w-apt-x-brb3

Selv hvis den bliver snuppet i tolden, er det billigere end Accusafes + jeg kan give bluetooth enhederne et navn :P

Jeg tænker umiddelbart at kvaliteten er den samme...

Bluetooth modulet fra accusafe er også fra Sure, så kvaliteten skulle ikke være noget problem. Boardet ser jo umiddelbart fint ud :)

Bare vær opmærksom på, det gælder i hvert fald boardet fra accusafe, at gain er motherfucking højt, så du skal enten sætte gain på maxamp på low, eller have et potmeter installeret. Jeg oplevede vildt meget støj på min mini, indtil jeg fik installeret et potmeter og skruet godt ned. Dog giver det en mulighed for at udnytte forstærkeren til maksimum, og det er altid fedt jo :)

4 minutes ago, Alex said:

Bluetooth modulet fra accusafe er også fra Sure, så kvaliteten skulle ikke være noget problem. Boardet ser jo umiddelbart fint ud :)

Bare vær opmærksom på, det gælder i hvert fald boardet fra accusafe, at gain er motherfucking højt, så du skal enten sætte gain på maxamp på low, eller have et potmeter installeret. Jeg oplevede vildt meget støj på min mini, indtil jeg fik installeret et potmeter og skruet godt ned. Dog giver det en mulighed for at udnytte forstærkeren til maksimum, og det er altid fedt jo :)

Hvor lang rækkevide oplevede du med sure modulet? det jeg havde købt i år begyndte at gi nogle små hak når man var 3-4 meter væk

9 minutes ago, Alex said:

Tak for info. Det lyder godt at Boominatoren kan presses til max med det setup :) 

Det må jeg lige lege lidt med når de kommer. Jeg har heldigvis indbygget volumekontrol på maxamp'en men har dog ikke nogen nem indstilling af volumen på Pioneer GM-D8604. Men det kan jo jo lade sig gøre med en lille skruetrækker, *hvis det bliver nødvendigt :) 

15 minutes ago, tc87 said:

Hvor lang rækkevide oplevede du med sure modulet? det jeg havde købt i år begyndte at gi nogle små hak når man var 3-4 meter væk

Mit modul var indkapslet i elektronikrummet, så hvis man gik den rigtige vej, så kunne den nok lige holde til 3 meter, men ellers skulle mobilen helst være inden for 1 meters afstand.. :) 

3 minutes ago, Alex said:

Mit modul var indkapslet i elektronikrummet, så hvis man gik den rigtige vej, så kunne den nok lige holde til 3 meter, men ellers skulle mobilen helst være inden for 1 meters afstand.. :) 

Super. Så gider jeg ikke til at skifte :) 

12 minutes ago, tc87 said:

Super. Så gider jeg ikke til at skifte :) 

Hvis du tør kan du evt. sætte en ekstern antenne på den, som du så kan placere hensigtsmæssigt. :) Det kræver dog lidt sketchy modding på boardet af hvad jeg lige kan se.

Har dog selv moddet et lignende bluetoothmodul med en ekstern antenne. Det virkede.

50 minutes ago, Alex said:

Er det muligt at bruge en fast modstand i stedet for potmeter, og er der nogen, der ved hvilken?

19 minutes ago, Skoven said:

Hvis du tør kan du evt. sætte en ekstern antenne på den, som du så kan placere hensigtsmæssigt. :) Det kræver dog lidt sketchy modding på boardet af hvad jeg lige kan se.

Har dog selv moddet et lignende bluetoothmodul med en ekstern antenne. Det virkede.

Tror ikke jeg har mod på at åbne kassen. Enten lever jeg med de max 4 meter, eller også gør jeg det muligt at placere modulet udvendigt :) 
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B00Y29NXEA/ref=oh_aui_detailpage_o03_s00?ie=UTF8&psc=1

21 minutes ago, Eiser said:

Er det muligt at bruge en fast modstand i stedet for potmeter, og er der nogen, der ved hvilken?

Det ville jeg ikke gøre, med mindre du har en rigtig god grund til det :)
Sådan et 10k ohm potmeter koster ingenting + så har du mulighed for at skifte indstilling senere uden at skulle lodde.
Du kan altid gemme potmeteret væk, hvis folk ikke skal pille på det ;)
Men kort svar: Ja det kan du, men hvilken modstand du skal bruge afhænger af hvilken lydstyrke du vil have: så fra 1 ohm til 10k ohm :) Deraf det smarte med det justerbare potmeter...

13 minutes ago, tc87 said:

Tror ikke jeg har mod på at åbne kassen. Enten lever jeg med de max 4 meter, eller også gør jeg det muligt at placere modulet udvendigt :) 
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B00Y29NXEA/ref=oh_aui_detailpage_o03_s00?ie=UTF8&psc=1

Jeg havde noget ligende med i år. Hvis det er til en Boominator/maxamp, ville jeg nok overveje noget andet, da jeg kan forestille mig at outputtet ikke er specielt højt ved sådan en.
Det er det ihverfald ikke på det lignede bluetooth modul jeg havde med: https://www.amazon.com/Bluetooth-Receiver-Jelly-Comb-Hands-Free/dp/B01GRS7WRC
Bare lige så du ved det :) 

22 minutes ago, Skoven said:

Jeg havde noget ligende med i år. Hvis det er til en Boominator/maxamp, ville jeg nok overveje noget andet, da jeg kan forestille mig at outputtet ikke er specielt højt ved sådan en.
Det er det ihverfald ikke på det lignede bluetooth modul jeg havde med: https://www.amazon.com/Bluetooth-Receiver-Jelly-Comb-Hands-Free/dp/B01GRS7WRC
Bare lige så du ved det :) 

Brugte den i år med både pioneer/bassface setup og et lille maxamp setup. 
I begge sammenhæng var det eneste problem rækkeviden :) 

4 minutes ago, tc87 said:

Brugte den i år med både pioneer/bassface setup og et lille maxamp setup. 
I begge sammenhæng var det eneste problem rækkeviden :) 

Ok. Det må være noget lååååårt den jeg har så :) Hvilket den sikkert også er...

Men ser frem til at høre forskellen mellem den og enhenden fra Sure - især på boominatoren alene.

On 7/6/2017 at 13:34, Alex said:

Yep... for helvede det er højt hvis man skruer helt op (på maxampen), og kun kører 1 volumen-steg på iphonen :) Godt jeg har potmeter på maxamp'en....

Og med et, blev boominatoren et crazy lydmonster B)

4 hours ago, brorsono said:

Okay tak :-)

Np :)

Og læg mærke til det jeg skrev tidliger mht. told, hvis du overvejer at købe en fra Sure.
+ der er noget lidt liret over selv at kunne bestemme navnet på ens bluetooth :) Tror ikke at Accusafe tilbyder dette.

Jeg fik mine muduler indenfor en uges tid, så det tager heller ikke lang tid, selvom de kommer fra Kina.

Er der nogen der ved om man kan lave noget volumen-kontrol på de her bluetooth moduler eller evt. direkte på GM-D8604?

Jeg blev nød til at skrue gain ned på min GM-D8604 for at fjerne noget støj: det er sådan set fint når jeg bruger bluetooth modulet. Problemet opstår så bare hvis jeg vil sætte f.eks. en tlf. direkte til forstærkeren.
Hvis det ikke er muligt, må jeg leve med at skulle skue lidt på gain skruerne på GM-D8604: de er bare lidt besværlige at komme til at skrue på (luksusproblem: i know :)).

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.