Jump to content
Festivalanlæg dk

Camp Hawaii

Ohmeister
 Share

Recommended Posts

Så blev det tid til showoff fra Camp Hawaii.

Da jeg var træt af ikke at kunne uploade billeder fra min anden bruger @Meistro, har jeg valgt at lave denne nye.

2017 var mit 4. år på Roskilde Festival, og der er sket lidt med udviklingen af anlæg igennem tiden.

2012:

Første år på RF hvor jeg, fejlagtigt, ikke havde undersøgt noget som helst omkring festivalanlæg. Det var dengang hvor jeg ”bare” mente at man kunne købe et sæt med nogle 6X9” højtalere og en 12” Subwoofer og et røvhul af en A/B forstærker.

Det spillede egentlig super godt til campens behov, den ½-1 time det blev til af gangen.

Jeg har desværre ikke kunne finde et billede fra anlægget dengang, men kan informere om at det var bygget ind i en kasse, uden specifikke mål til enhederne, men bare tilfældigt som jeg mente så godt ud, og så var det smidt på en Harald Skrald trækvogn, som overraskende nok holdte hele ugen.

2015:

Efter nogle års pause blev det tid til at komme på RF igen, denne gang hvor en kammerat fra campen havde bygget et anlæg.

Jeg ved ikke specifikt hvad der blev brugt af dele i dette anlæg, foruden 4 stk. 6X9”, og hvad jeg tror, var en klasse D forstærker, for det kunne holde okay strøm hele ugen på et par bilbatterier.

11052496_10206863970499268_8918422676999073483_n.jpg.4d1f80becf60fe04f3350f5d1381f47a.jpg

Dengang spillede det meget fint, men nu ville jeg måske ikke synes titlen fra MTV, var så passende. :D

2016:

Da vi året før, 2015, havde nogle naboer med et stort anlæg som, lydmæssigt, rendte os over om aftenen, var det blevet tid til, for mit vedkommende, endnu engang at bygge et anlæg.

Denne gang begyndte jeg heldigvis at undersøge- samt interessere mig lidt mere for festivalanlæg og god lyd. Takket være bl.a. denne side, kom jeg frem til følgende setup.

• Cerwin Vega V-10F 
  • Bassface DB 4.2
  • Volvo 12V 225 Ah

Det hele blev smidt på en sækkevogn af lidt bedre kvalitet, og gjorde det generelt super godt på festivallen.

Vi lå helt i bunden af C, og var ikke udfordret af andre anlæg, hverken store eller små.

IMG_0013.thumb.JPG.56888e4730fd2fa685af39d8b8ba105a.JPG

2017:

Det var året hvor vi (jeg) blev enige om at vi skulle opgradere anlægget, og det skulle være lidt mere seriøst denne gang.

Anlægget består af nedenstående:

• 1 X Pioneer GM D-8604 (Stereo Brokoblet)
  • 1 X Bassface DB 1.2
  • 2 X Behringer B215XL Eurolive - EV SX300
  • 2 X Behringer VP1800S - Cubo 18 - RCF L18P300
  • 3 X 10W RGB LED Dimming Memory Underwater Lamp w/ Remote Controller
  • 2 X 5W Showtech Bumper Strobe
  • 1 X 110W CIGS Solcelle 
  • 1 X 10A Laderegulator 
  • 2 X 5 M RGB LED Strip m. Soundcontroller
  • 4 X Lastbilbatteri af 225-230 AH, 2 X 155 Ah Nødstrømsbatteri, 1 X 70 Ah Forbrugsbatteri
  • 1 X Industrivogn 2X1M

Startede op på selve projektet i marts måned, og brugte generelt kun weekenderne med fornuftigt vejr til at lave det. Der kom løbende ændringer/forbedringer/tilføjelser til den originale plan. De er markeret med rødt.

Anlægget blev færdigt 1 uges tid inden RF, og generelt var vores største issue transporten fra Slagelse dertil. Så gennemgående en rimelig smertefri proces.

Dette var helt klart med til at gøre dette års RF til det bedste for mit vedkommende. Det var på trods af et, efter min mening, sløjt musikprogram.

Vi lå i bunden af C endnu engang, og kunne snildt spille op til fest som det passede os. Dog fik naboerne lov at spille på deres Soundboks det meste af dagen, og så spillede vi primært op om aftenen i stedet.

Billeder og video af anlægget:

060.thumb.JPG.ae0197cbc92f5f60bee01cbd118f4763.JPG

054.thumb.JPG.b3beb2e2f8a0392884b93f4a0b19c091.JPG

053.thumb.JPG.22fc0baff7d0bccd9b55b5799c89c700.JPG

073.mov

En af de fedeste roskildeoplevelser jeg har haft, var om tirsdagen, da vi sammen med @tc87 (Camp Tropicana) og @Eis (Vinklubben), spillede op til UV Glitter/Rave fest i E38.

072.thumb.JPG.232cf90dd00c386250569872d4b0d88f.JPG

Jeg er blevet fortalt, at vi / Dj'en i 4 omgange blev bedt om at skrue ned, da vagterne der sad i vagttårnet, ikke kunne høre noget i deres walkie-talkier. Derudover var jeg imponeret over hvor god og høj lyd der var. Det var nok også med til, at der var moshpits gennem hele natten. 

Håber bestemt at gentage succesen med sammenkoblingen af anlæg igen næste år.

Planen/ønsketænkningen for næste år lyder umiddelbart på opgradering af lyd, i form af (forhåbentlig) OT212, 2-4 Cubo ekstra samt endnu en Bassface DB 1.2. Mere strøm i form af 3-4 solceller yderligere, samt nye batterier og endnu mere lys. Hvor meget og om dette kan lade sig gøre, må tiden vise.

Hele byggeprocessen kan ses via følgende link: https://drive.google.com/drive/folders/0BzD1k8Sv-GnRclJDWVoxWkdCR0k

Tager gerne imod ros, kritik, spørgsmål eller gode råd til forbedringer næste år, hvor vi også helt sikkert er til at finde på RF. ;)

Det er udentvivl et anlæg der bære præg af ordenligt finish og sans for fest i mine øjne. Jeg er stor fan af måden i har udført elektronikrummet og ikke mindre jeres fremgangsmåde. Det er, ret mig hvis det er forkert, et oprigtigt festivalanlæg.dk-stils anlæg. Forstærker valg, enheder og idé er hvad jeg ser som et klogt valg, men samtidigt også et skud ud til alle forummets medlemmers som bliver tudet ørene fulde i at Electrovoice og pioneer forstærkeren samt cubo kabinetter bare fungere sammen! FOR DET GØR DET SKU!. 
Jeg er fan! godt arbejde tihi

45 minutes ago, brorsono said:

Ser fedt ud! Var det i clean out loud i lå der ? :-)

Yes, vi lå lige ud til broen ?

Desværre også lige over for et vagttårn, så de var efter os hele tiden i forhold til lyd niveau.. 

39 minutes ago, tc87 said:

Yes, vi lå lige ud til broen ?

Desværre også lige over for et vagttårn, så de var efter os hele tiden i forhold til lyd niveau.. 

Okay, det må man sige er rimeligt centralt ! Var det noget i havde ønsket eller hvordan var det ? Min camp overvejer at ligge os derned næste år, da vi er blevet ret trætte af at alt det kø. Hvordan er det med anlæg os dernede ? :)

9 minutes ago, brorsono said:

Okay, det må man sige er rimeligt centralt ! Var det noget i havde ønsket eller hvordan var det ? Min camp overvejer at ligge os derned næste år, da vi er blevet ret trætte af at alt det kø. Hvordan er det med anlæg os dernede ? :)

Altså vi havde ønsket at ligge ud til et åbent område, så det kan man godt sige :) man er dog ikke garanteret noget.

oplevede ikke nogle af de helt store setups i col, men der var en del "2 bunde, 2 toppe" anlæg ;) 

• 3 months later...
  • 4 months later...
20 minutes ago, Nicolai Grymer said:

Mig og min camp har også et fint 2-cubo, 2-top setup med. Hvis disse tre anlæg er med i COL igen i år, så vil jeg med glæde join jer en aften. Så har vi fire anlæg :D

Min camp (Vinklubben) springer desværre fra med stort anlæg i år. Men COL håber jeg da sker igen. Efter 4 år i træk på området, findes der ikke bedre imo. Kommer gerne og danser hvis i holder party

9 hours ago, Alfred said:

Der bliver godt nok dakket igennem på de videoer haha

Jeg siger det bare, men hvis man spiller mindre dak og moshpit musik, er linen meget, meget længere med vagterne ;) 

Det ville da være kedeligt hvis alle bare prøvede at please vagternes musiksmag :P 

når det er sagt, så hader jeg sgu også den moshpit kultur der er her i danmark! Dans nu bare i stedet for! 

Moshpits hører hjemme til en koncert med masser af tråd! ??

On 3/1/2018 at 12:52, Nicolai Grymer said:

Mig og min camp har også et fint 2-cubo, 2-top setup med. Hvis disse tre anlæg er med i COL igen i år, så vil jeg med glæde join jer en aften. Så har vi fire anlæg :D

Ligesom sidste år, er vores plan at ligge placeret i bunden af C, men vi kunne godt overtales til endnu engang at trække anlægget ned i COL en aften til fest, hvis der er stemning for det. ;)

15 hours ago, Alfred said:

Der bliver godt nok dakket igennem på de videoer haha

Jeg siger det bare, men hvis man spiller mindre dak og moshpit musik, er linen meget, meget længere med vagterne ;) 

Der er ikke noget som nogle gode dak fester. :P

Synes dog stadig de var lidt efter os, på trods af at meget af aftenen bød på house musik. MEN det er noteret! ;)

6 hours ago, tc87 said:

Det ville da være kedeligt hvis alle bare prøvede at please vagternes musiksmag :P 

når det er sagt, så hader jeg sgu også den moshpit kultur der er her i danmark! Dans nu bare i stedet for! 

Moshpits hører hjemme til en koncert med masser af tråd! ??

Jeg kunne ikke være mere enig! B)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.