Jump to content
Festivalanlæg dk

Opgradering af Boominator + Cubo15

Skoven
 Share

Recommended Posts

Hej FA.

Jeg går med tanken om at opgradere mit nuværende setup, som simpelt består af:

• Boominator
  • Cubo15
  • Pioneer GM-D8604

IMG_0247.thumb.jpg.bb1ba1f206cdfdb69f55160b6b7b67ee.jpg

Hvad tænker i vil være en oplagt måde at opgradere på?

Jeg kan godt lide ideen om at holde alt i moduler, så det ikke bliver en kæmpe klump af et anlæg, som kun kan bruges til eks. roskilde festival + det gør mig i stand til at lave en lydcykel med nuværende setup.

Min boominator bliver ikke skildt af, for at lave to individuelle toppe, kan jeg lige så godt få af banen nu :)

Jeg har ikke noget problem med at lave komplicerede kabinetter/højtalere...

På forhånd tak :) 

33 minutes ago, brorsono said:

Igen, Mega fedt design !

Tak :) Jeg ligger nogle billeder op af hele setuppet, når jeg får indstalleret bluetooth og sat frontstof på Cubo'en. Til den tid har jeg måske også fundet en ladcykel B)

34 minutes ago, brorsono said:

Hvad tænker du der mangler ? Føles Boominatoren fint sammen med bunden? 

Jamen jeg tænker at det skal kunne spille højere for en større mængde mennesker (og derfor også op i højden med toppen(e)).
Boominatoren spiller rigtig godt sammen med Cubo'en - har ikke følt at en af delene overdøvede den anden.

Umiddelbart tænker jeg en Cubo til, og så noget ekstra top af en art: gerne et setup hvor boominatoren stadig bliver brugt til top tænker jeg... hvis det giver mening selvfølgelig.

2 hours ago, Skoven said:

Tak :) Jeg ligger nogle billeder op af hele setuppet, når jeg får indstalleret bluetooth og sat frontstof på Cubo'en. Til den tid har jeg måske også fundet en ladcykel B)

Jamen jeg tænker at det skal kunne spille højere for en større mængde mennesker (og derfor også op i højden med toppen(e)).
Boominatoren spiller rigtig godt sammen med Cubo'en - har ikke følt at en af delene overdøvede den anden.

Umiddelbart tænker jeg en Cubo til, og så noget ekstra top af en art: gerne et setup hvor boominatoren stadig bliver brugt til top tænker jeg... hvis det giver mening selvfølgelig.

Overvej at sælge boominatoren også byg nogle toppe i form jacks, dr250 eller omnis også opgrader med en ekstra cubo

15 minutes ago, ESO said:

Overvej at sælge boominatoren også byg nogle toppe i form jacks, dr250 eller omnis også opgrader med en ekstra cubo

Jeg er enig, men byg med ordenlige enheder og ikke piezo ? 

Evt. kan du bruge penge på en forstærker ekstra, så boominator er i midten og omnitop (eller andre toppe) er ude i siderne. 

Du kunne også bruge penge på cubo kick og miniDSP.

Mulighederne er mange! 

Tak for input :)

Jeg kan næste høre på det hele, at det ender med en ekstra Cubo og så to nye toppe.

Min boominator beholder jeg dog :) Den må så bare lade være med at indgå i det "store" setup.

Hvad tænker i mht. hvilke toppe der spiller bedst?

Jack (10, 12, 15?), DR250 (DR200?), Omnitop12?

Jeg kender ikke til de designs, ud over hvad jeg kan læse mig til på billfitzmaurice.com. Og har heller ikke hørt nogen af dem - eller det har jeg jo nok, til en fest på Roskilde, meeeeeen... :) 

Og er det de eneste muligheder i vil foreslå? Altså BFM designs.

Altså BFM designs er gode DIY designs vil jeg mene så det er ikke uden grund de andre foreslår dem. DR-serien er noget sværere at bygge end etc. Jack og O-top, men giver også lidt over 1db mere!

DR250 med CD-horn synes jeg er gode hvis de har nok eq på (NØDVENDIGT), men har en dårlig spredning ift. f.eks. piezohornene :)) 

fEARful har også en god lyd hvis du kigger efter andre muligheder.

Omnitop 12 eller jack 12 ville passe rigtig godt til cuboer. Kørte selv med 2 dr250 i år, og som @Nikolaj M skriver, så skal de virkelig have noget EQ, så mini dsp er virkelig must!!. Jeg dæmpede mini piezo'er omkring -13db, men de skal helt op og have en dæmpning omkring -20db.. :) 

Men hvis der bliver lavet noget ordenlig EQ, får man sindssyg meget lyd for pengene, og det spiller pisse godt.

Derudover er det også et godt udgangspunkt, da man altid kan opgradere med mere bund :-)

On 7/12/2017 at 13:27, Nikolaj M said:

Altså BFM designs er gode DIY designs vil jeg mene så det er ikke uden grund de andre foreslår dem. DR-serien er noget sværere at bygge end etc. Jack og O-top, men giver også lidt over 1db mere!

Dvs. at DR250 spiller ca. 1/3 højere end Jacks 12 og omnitops 12 (både med horn og piezo)?

Men kræver så i begge tilfælde MiniDSP hvilket jeg kan "undvære" på Omnitop 12 og jack 12?
Hvis i selv frit kunne vælge, hvad havde i så valgt til de 2 Cuboer?

On 7/12/2017 at 13:44, brorsono said:

Derudover er det også et godt udgangspunkt, da man altid kan opgradere med mere bund :-)

Jeg går ud fra at 2 x DR250 kan klare mere end 2 Cubo'er så, uden det bliver for bass heavy? :)
Gælder det sammen med jacks 12 og onmitop 12, eller passer det meget godt med 2 x Cubo og 2 x omnitops/jakcs?

1 hour ago, Skoven said:

Dvs. at DR250 spiller ca. 1/3 højere end Jacks 12 og omnitops 12 (både med horn og piezo)?

Men kræver så i begge tilfælde MiniDSP hvilket jeg kan "undvære" på Omnitop 12 og jack 12?
Hvis i selv frit kunne vælge, hvad havde i så valgt til de 2 Cuboer?

Jeg går ud fra at 2 x DR250 kan klare mere end 2 Cubo'er så, uden det bliver for bass heavy? :)
Gælder det sammen med jacks 12 og onmitop 12, eller passer det meget godt med 2 x Cubo og 2 x omnitops/jakcs?

DR 250 kan klare op til 8 cuboer tror jeg, hvis ikke mere  :-)

men omnitop 12 kan også godt derop af. Camp cuwomba kører 8 Titan 49(som spiller som 2x cubo) sammen med 4 omnitop 12. Så hvis du bygger omnitop 12, går det lang tid før du skal opgradere på top området.

derudover er en mini dsp en god ide ligemeget hvad, hvis du bygger det med horn skal du ikke EQ det så meget, men det er et kæmpe must med piezo. Der er fordele ved begge ting :)

Hvis jeg skulle vælge ville jeg bygge 2 omnitop, mini dsp og så har du mulighed for at tilføje mere bund i fremtiden.

7 minutes ago, Katz said:

Hvor mange penge skal man regne med at sådan en omnitop12 eller jack12 ender op i pr stk? :)

Omnitop med CD horn ender på cirka 2500 for alle enheder + fragt fra blue erran. Så ryger der måske 500 for træ og en 2-300 kroner på dele til filter og andre småting. 

Regn med omkring 4500 for 2 omnitop12, så er du i hvert fald på den sikre side. 

De kan også bygges billigere, de 2500 er for nogle gode neodymium enheder ?

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.