Jump to content
Festivalanlæg dk

Hjælp til at vælge PA toppen

Danskeren
 Share

Recommended Posts

Jeg står I den situation, at jeg ikke ved hvad jeg skal vælge som min top til hele molevitten....

Har kigget Thomann tyndt og fundet disse:

https://www.thomann.de/dk/hk_audio_l5_112_f_linear_5.htm
&
https://www.thomann.de/dk/ld_systems_stinger_15_g3.htm?ref=search_rslt_Stinger+15+G3_409110_0

Er godt klar over at HK'en kun spiller til 18.000, men kan ikke gøre op med mig selv om jeg "klare" mig eller om jeg skal ha toppe som spiller til 20.000

Hvad ville folk vælge af disse? Eller har I selv nogle andre I kunne foreslå?

Jeg har kun hørt HK audio højtaleren i virkeligheden så det er den jeg taler ud fra. Jeg er latterligt forelsket i den højtalers lyd og bas kontra diskant niveau. Alene af den grund: den virker ikke for aggressiv i dens diskant, med det mener jeg at jeg følte ikke man blev nødt til at skære ansigt da der blev skruet op, for tro mig, det kan den håndtere uden problemer modsat behringer 215xl, som i dette tilfælde var den højtaler jeg sammenlignede med. Derudover var den overraskende dominerende i dens 12" mellemtone som utroligt nok håndterede en vældig god bas. Det skal lige haves i mente at jeg lyttede til disse højtalere indendørs.
Havde jeg pengene så blev det til HK audio fremfor 215xl. Dog kender jeg ikke til LD systems højtaleren.
Min idé ville være at prøvehøre HK audioen i 4sound. Og lyt dig frem (hvis det er disse to du ender med at vælge mellem)

On 8/1/2017 at 12:16, Danskeren said:

Er godt klar over at HK'en kun spiller til 18.000, men kan ikke gøre op med mig selv om jeg "klare" mig eller om jeg skal ha toppe som spiller til 20.000

Det tror jeg er ligegyldigt.

Det ser ud til, de har en følsomhed på 104 1W/1m, hvilket er for vildt og perfekt til PA.

Nu har jeg købt mig HK Audio PA'erne, men nu kommer næste 'problem'.

Har vores alle sammen (tror jeg) elskede Pioneer 8604, men hvordan kommer hele forbindelsen til at være? Splitter man Speakon kablet og så formoder jeg der er plus/minus kabel inden bag al beskyttelsen, og disse forbinder man simpelthen bare på pioneeren? 

Dernæst er, har læst om nogle som bruger mixere som kører på USB. Har fundet en Behringer Xenyx 502. Men hvad er forbindelsen fra forstærkerens til mixere? Tænker det er fra RCA output (forstærkeren) --> (mixeren)??

Og tænker også der skal være noget kabel fra mixere og til lydenheden (IPhone). Så er det et 1.5mm fra 'Phones' stikket på mixere som går ud i et normalt jackstik til mobiler?

Andre løsninger modtages med kyshånd 

8 minutes ago, Danskeren said:

Nu har jeg købt mig HK Audio PA'erne, men nu kommer næste 'problem'.

Har vores alle sammen (tror jeg) elskede Pioneer 8604, men hvordan kommer hele forbindelsen til at være? Splitter man Speakon kablet og så formoder jeg der er plus/minus kabel inden bag al beskyttelsen, og disse forbinder man simpelthen bare på pioneeren? 

Dernæst er, har læst om nogle som bruger mixere som kører på USB. Har fundet en Behringer Xenyx 502. Men hvad er forbindelsen fra forstærkerens til mixere? Tænker det er fra RCA output (forstærkeren) --> (mixeren)??

Og tænker også der skal være noget kabel fra mixere og til lydenheden (IPhone). Så er det et 1.5mm fra 'Phones' stikket på mixere som går ud i et normalt jackstik til mobiler?

Andre løsninger modtages med kyshånd 

Kig i manualen for din forstærker of find "bridged mode" det er sådan du skal smide dine toppe på for at få mest effekt ud af forstærkeren :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.