Jump to content
Festivalanlæg dk

Bytter 2x12v 155aH AGM-batteri

BrændtForstærker
 Share

Recommended Posts

Hej med dig,

Jeg har to lækkre overskydende AGM-batterier, som jeg gerne vil bytte til noget interessant. Jeg er kun interesseret i en byttehandel :)

Batterierne er, som nye, på 155aH ved 12v med en afladningsprocent på ca. 90%. Som det ser ud lige nu, er det muligt at få +- ~100aH ud af dem, når der også er tager forbehold for afladningsprocenten. De ligger med en spænding på ca. 12,3, når de er opladte. 

Hvad har I?

Link til batteri

img27.gif

EDIT: Vi er også interesserede i en vogn der er ca. 150x70/80.

3 hours ago, brorsono said:

Tvivler på nogen er intereseret i at bytte en cubo med et batteri på 100 aH ;)

Det er også misvisende. Det er ikke et batteri på 100aH, men et batteri hvor du kan få 100aH ud af det. :) Derudover er det jo uden syre, så man kan jo vinkle det, som man vil. Man må jo selv tolke på, hvad er en god deal. Jeg gav bare nogle bud på, hvad jeg kunne finde interessant. Det behøver jo heller ikke være perfekt stand. Af hvad jeg har kunne finde, ligger nyprisen for sådan et størrelse og type batteri i DK op på/op mod 3000, hvor man i alt kan få ca. 130aH. Jeg synes ikke selv, det er en helt dårlig deal.

Edited by BrændtForstærker
Der er syre i. Der er bare implementeret en sikkerhedsforanstaltning, så der ikke spildes syre, hvis det tippes.

On 2/8/2017 at 20:59, BrændtForstærker said:

Hej med dig,

Jeg har et lækkert overskydende AGM-batteri, som jeg gerne vil bytte til noget interessant. Jeg er kun interesseret i en byttehandel. :)

Batteriet er, som nyt, på 155aH ved 12v med en afladningsprocent på ca. 90%. Som det ser ud lige nu, er det muligt at få ca. 100aH ud af det.

Hvad har I?

Link til batteri

img27.gif

Der er syre i batteriet 

36 minutes ago, BrændtForstærker said:

Nårh, ja okay. Så har jeg bare læst forkert. Jeg troede ikke, der var noget i, men jeg kan læse, der bare er en sikkerhedsforanstaltning i det, der sikrer at, der ikke bliver spildt syre. My bad!

Yeah, det er det, som AGM står for. Syren er absorberet i en glasmåtte ?

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
On 12/11/2017 at 00:37, BrændtForstærker said:

Bump x2. De står bare og samler støv. Skal bare have de to væk :D De byttes billigt til en bund. Krav er kun, at SPL ligger på ca. 100 eller over. De lades og aflades i ny og næ for at holde på standen. 

- Jeg kan ikke love, de stadig er der op til ROS.

Sælg dem i stedet? :) Jeg kunne måske godt overveje at købe dem.

• 3 months later...
On 23/2/2018 at 18:18, Camp Diablo said:

Altså jeg har et 1850 horn stående med en Dayton 15” i. Men ved ikke om det har interesse?

https://www.soundimports.eu/en/rss390ho-4.html?channable=e34912.NzQzMDc2MjA&gclid=EAIaIQobChMIm_rzn8S82QIVGV8ZCh1sOAdcEAQYASABEgLb3_D_BwE

Må jeg spørger hvorfor lige den enhed i det kabinet?
Kan ikke helt se det giver mening :)

On 23/2/2018 at 18:18, Camp Diablo said:

Altså jeg har et 1850 horn stående med en Dayton 15” i. Men ved ikke om det har interesse?

https://www.soundimports.eu/en/rss390ho-4.html?channable=e34912.NzQzMDc2MjA&gclid=EAIaIQobChMIm_rzn8S82QIVGV8ZCh1sOAdcEAQYASABEgLb3_D_BwE

Tak for tilbuddet, men den har desværre lidt for lav følsomhed. Vi har kun mulighed for at levere 150 watt ved 8 ohm :)

1 hour ago, Buudahl said:

Har en 18" i kabinet hvis du er interreseret 

skriv på 53669363 ?

Jeg har sendt en besked. Jeg kunne gerne tænke mig at vide mere om enheden :)

1 hour ago, BrændtForstærker said:

Kan man trylle en lidt større seddel frem? :D Vi håber på at kunne ende med en bund, som gerne må være brugt.

Weeeell.. Hvis de kun kan lades op til en spændingsforskel på 12.3, så tyder det på, at de har taget en del skade. At best, så har de 70% kapacitet tilbage, så det giver 50% reel kapacitet tilbage at lege med.. Så jeg er ikke super interesseret i at give mere, når man kan få en et nyt AGM batteri på 100 Ah til 1000 kr. stykket ;)

16 hours ago, Alex said:

Weeeell.. Hvis de kun kan lades op til en spændingsforskel på 12.3, så tyder det på, at de har taget en del skade. At best, så har de 70% kapacitet tilbage, så det giver 50% reel kapacitet tilbage at lege med.. Så jeg er ikke super interesseret i at give mere, når man kan få en et nyt AGM batteri på 100 Ah til 1000 kr. stykket ;)

De har en afladningsprocent på 90%. Som sagt får du ca. 100Ah ud af hvert batteri. 1000 kr. er et fint bud, men vi havde bare håbet på lidt mere. 
- Jeg kan lige snakke med campen om det. :)

1 minute ago, BrændtForstærker said:

De har en afladningsprocent på 90%. Som sagt får du ca. 100Ah ud af hvert batteri. 1000 kr. er et fint bud, men vi havde bare håbet på lidt mere. 
- Jeg kan lige snakke med campen om det. :)

Korrekt, men hvis de kun kan lades op til 12.3 volt, så er batterierne allerede ok bollet.. 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.