Jump to content
Festivalanlæg dk

Nikolaj M
 Share

Recommended Posts

Har et sæt rigtig flotte cubo15 extended bygget i 18mm støbekrydsfiner med eminence kappa pro 15 lfa enheder, tophat (til mellemstang mellem top og bund), dobbelt speakon ind/ud, håndtag, plastik hjørner og malet med sort warnex maling. 

De står i Aarhus og tænker 5000kr samlet.
Kan tage et par billeder i weekenden hvis det er? 

Her er lige lidt byggebilleder:
https://drive.google.com/drive/folders/0Bx03tHp_Kc0gMUdmb01NeURSZkE

On 13/9/2017 at 11:21, tc87 said:

Har et sæt rigtig flotte cubo15 extended bygget i 18mm støbekrydsfiner med eminence kappa pro 15 lfa enheder, tophat (til mellemstang mellem top og bund), dobbelt speakon ind/ud, håndtag, plastik hjørner og malet med sort warnex maling. 

De står i Aarhus og tænker 5000kr samlet.
Kan tage et par billeder i weekenden hvis det er? 

Her er lige lidt byggebilleder:
https://drive.google.com/drive/folders/0Bx03tHp_Kc0gMUdmb01NeURSZkE

Det er modtaget - tak for billederne!
Jeg kunne godt være interesseret, men dog synes jeg 5000kr. er lidt for meget idet det ikke skal være dyrere end selv at bygge dem :)
- Umiddelbart har jeg 2 x cubo15 liggende, kan ikke lige se der vil opstå nogle problemer i at parre dem med nogle extended? 

1 hour ago, Nikolaj M said:

Jeg kunne godt være interesseret, men dog synes jeg 5000kr. er lidt for meget idet det ikke skal være dyrere end selv at bygge dem :)
- Umiddelbart har jeg 2 x cubo15 liggende, kan ikke lige se der vil opstå nogle problemer i at parre dem med nogle extended? 

Det er nu heller ikke langt fra indkøbsprisen..
Her er hvad de har kostet pr stk, har stadig indkøbslisten ;) 
Højttaler enhed, tophat, håndtag, hjørner, speakon dish, speakon socket: 1470
En plade træ: 700
Warnex Maling: 100
skruer, lim, fuge og kabel: ??

Hvor meget tænker du da de skal koste? 

16 hours ago, Nikolaj M said:

Man skal også have lidt for arbejdstimer, ikke meget men lidt ?

6 hours ago, Alex said:

Man skal også have lidt for arbejdstimer, ikke meget men lidt ?

Puha, det kan du have ret i! ;) Dog håber jeg også man bygger højtalerne som hobby og interesse - regner i hvert fald ikke med mit anlæg kan betale sig selv hjem ift. materialer og SPECIELT ikke tid! 

21 hours ago, tc87 said:

Det er nu heller ikke langt fra indkøbsprisen..
Her er hvad de har kostet pr stk, har stadig indkøbslisten ;) 
Højttaler enhed, tophat, håndtag, hjørner, speakon dish, speakon socket: 1470
En plade træ: 700
Warnex Maling: 100
skruer, lim, fuge og kabel: ??

Hvor meget tænker du da de skal koste? 

Havde håbet på max 3500 ca. for 2 stk. - men det var ikke medregnet speakon disc, tophat mm. 
Så tænker en maximalt 4000 for 2 stk. er hvad jeg har i hovedet. 
Ellers smid en sms på 60 15 35 67, der er jeg lettere at få fat på! ;)

3 hours ago, Nikolaj M said:

Puha, det kan du have ret i! ;) Dog håber jeg også man bygger højtalerne som hobby og interesse - regner i hvert fald ikke med mit anlæg kan betale sig selv hjem ift. materialer og SPECIELT ikke tid! 

Havde håbet på max 3500 ca. for 2 stk. - men det var ikke medregnet speakon disc, tophat mm. 
Så tænker en maximalt 4000 for 2 stk. er hvad jeg har i hovedet. 
Ellers smid en sms på 60 15 35 67, der er jeg lettere at få fat på! ;)

Tror bare jeg beholder dem i denne omgang så ;) 

Du har selvfølgelig ret i at mange af os ikke er den del af FA-miljøet for at tjene penge, men fordi det er sjovt. Men hvis man endelig skal skille sig af med sine højttalere vil man selvfølgelig gerne have lidt kompensation for den tid man har lagt i dem ;)

Din forhåbning på 3500 synes jeg er lige i bunden. Du kunne måske godt nøjes med at slippe 4000 for et par, hvis de ikke var extended med tophat og Eminence-enheder, men blot normale Cubos med Fane-enheder fx. Men når nu tc87 har kreeret et par Cubos efter alle kunstens regler, så ligger prisen selvfølgelig også derefter.

Prøver ikke på at irettesætte dig, selvom jeg godt forstår at det kan lyde sådan - ville bare give dig en forklaring på hvorfor prisen er lidt højere end du forventer :)

Helt i orden kommentar :)

Det er ingen tvivl om jeg hellere vil smide 5000 kr. efter et par der er "kreeret efter alle kunstens regler" end 3500 kr. for et par der har visse mangler hvis jeg skulle bruge dem ASAP. Dog ligger budgettet for mig ikke til det - og har tiden til at istandsætte to brugte og mindre pæne. 
Umiddelbart er jeg bare ikke interesseret i at give 5000 kr. for et par cuboer, hvilket jo ikke har noget at gøre med tc87s byggeri at gøre.
Jeg har selv bygget 2 cuboer med Kappa-15LFA enheder for ca. 3.500 kr (inkl. speakon mm.), og 2 cuboer med Kappa-proLF15 enheder for ca. 5.000 kr. - så regnes tiden med forstår jeg godt prisen, men omvendt får man også lettere/mere brugte af dem :)

Med andre ord, de er for dyre ift. dem jeg søger - det er det hele! 

On 19/9/2017 at 21:04, KHesse said:

Du har selvfølgelig ret i at mange af os ikke er den del af FA-miljøet for at tjene penge, men fordi det er sjovt. Men hvis man endelig skal skille sig af med sine højttalere vil man selvfølgelig gerne have lidt kompensation for den tid man har lagt i dem ;)

Din forhåbning på 3500 synes jeg er lige i bunden. Du kunne måske godt nøjes med at slippe 4000 for et par, hvis de ikke var extended med tophat og Eminence-enheder, men blot normale Cubos med Fane-enheder fx. Men når nu tc87 har kreeret et par Cubos efter alle kunstens regler, så ligger prisen selvfølgelig også derefter.

Prøver ikke på at irettesætte dig, selvom jeg godt forstår at det kan lyde sådan - ville bare give dig en forklaring på hvorfor prisen er lidt højere end du forventer :)

do. 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.