Jump to content
Festivalanlæg dk

PIONEER GM-D8604 + BASSFACE?!

Mads379b
 Share

Recommended Posts

Hej alle!

Sidste år kørte vi et mindre anlæg med 2 x https://www.amazon.com/Mackie-S515-1200-Watt-15-Inch-Loudspeaker/dp/B00882JHXI og en pioneer gmd8604. og det spillede godt, men dette år vil vi gerne have noget bund på, har overvejet og bygge en enkelt cubo 15. eller at købe en sub med god udgangs spl. Spørgsmålet er derfor om vores Pioneer vil kunne trække det hele og stadig kører næsten non stop, eller om vi skal have en bassface på? Har kun hørt om folk der har en bassface på, men aner virkelig ikke hvad den gør og hvordan man kobler dem sammen, tænker det lyder svært og få 2 forstærkere til og spille samtidigt? eller jeg er helt væk? Kunne være fedt hvis der var nogle der kunne hjælpe, også med valg af sub! :) Tænker selv denne kunne være en muglighed. https://www.thomann.de/dk/the_box_pro_achat_118.htm vi har også en 110watt solcelle og 2 batterier på 120 ampere timer, og sidste år brugte vi kun den ene batteri, så tror i vi ville have nok strøm? sidste år da jeg beregnede det var de 2 batterier nok, men vi brugte en del mindre end forventet i forhold til strøm

• 2 weeks later...

8604'eren kan sagtens trække det hele alene, også selv om du vælger at udvide med to cuboer i stedet for en (udvider du med to cuboer, skal du dog koble dem parallelt sammen). Så ender du med at have 1 top på hver sin kanal og subwoofer(ne) brokoblet på de to resterende kanaler. :)

On 10/10/2017 at 17:01, Victor said:

8604'eren kan sagtens trække det hele alene, også selv om du vælger at udvide med to cuboer i stedet for en (udvider du med to cuboer, skal du dog koble dem parallelt sammen). Så ender du med at have 1 top på hver sin kanal og subwoofer(ne) brokoblet på de to resterende kanaler. :)

Er du sikker på at den kan klare det? Troede kun den havde 400watt rms på 2 kanaler. 

Ville jeg godt kunne smide https://www.thomann.de/dk/hk_audio_premium_pro_210.htm på. EVT https://www.thomann.de/dk/the_box_pro_tp2181600_mkiii.htm ?

Og hvordan ville det fungere, bruger jeg så i princippet ikke 3 kanaler? Mener jeg har parallelforbundet mine full range.  

Du kan sagtens bruge de to subs du har linket til her, eller den "the box" du nævnte i dit første opslag. Kein problem.

On 10/12/2017 at 00:17, Mads379b said:

Troede kun den havde 400watt rms på 2 kanaler.

400W RMS er jævnt meget saft, at du ved det ;) Du er lidt galt på den med de præcise tal, men det er lige meget.

Se på det sådan her: Dine Mackie S515 har tilsyneladende en SPL på 101,1dB ved 1W @ 1m (lyder en kende højt, men uanset hvad er det godt). Subwooferne du har linket har også en SPL på ca. 100 dB når du giver dem 1W. Det vil altså sige, at med bare 1W fra din forstærker har du, teoretisk set, et lydbillede hvor du allerede spiller med 100dB. Det skal sgu nok kunne spille op til fest!

On 10/12/2017 at 00:17, Mads379b said:

Og hvordan ville det fungere, bruger jeg så i princippet ikke 3 kanaler? Mener jeg har parallelforbundet mine full range.  

Din d8604 har 4 kanaler, som kan brokobles i par af to. Jeg vil foreslå at du brokobler dine A-kanaler og smider dine toppe på med en parallelforbindelse, og brokobler dine B-kanaler og smider din bund på der. Ved 4ohm brokoblet kan d8604'eren smide 300W ind i hver brokobling. Dvs ca. 150W til hver af dine toppe, og potentielt 300W ind i din bund, afhængig af dens impedans.

On 13/10/2017 at 14:26, KHesse said:

Du kan sagtens bruge de to subs du har linket til her, eller den "the box" du nævnte i dit første opslag. Kein problem.

400W RMS er jævnt meget saft, at du ved det ;) Du er lidt galt på den med de præcise tal, men det er lige meget.

Se på det sådan her: Dine Mackie S515 har tilsyneladende en SPL på 101,1dB ved 1W @ 1m (lyder en kende højt, men uanset hvad er det godt). Subwooferne du har linket har også en SPL på ca. 100 dB når du giver dem 1W. Det vil altså sige, at med bare 1W fra din forstærker har du, teoretisk set, et lydbillede hvor du allerede spiller med 100dB. Det skal sgu nok kunne spille op til fest!

Din d8604 har 4 kanaler, som kan brokobles i par af to. Jeg vil foreslå at du brokobler dine A-kanaler og smider dine toppe på med en parallelforbindelse, og brokobler dine B-kanaler og smider din bund på der. Ved 4ohm brokoblet kan d8604'eren smide 300W ind i hver brokobling. Dvs ca. 150W til hver af dine toppe, og potentielt 300W ind i din bund, afhængig af dens impedans.

Du skal have tusind tak! 

Har også gået efter og finde ting med høj SPL ved 1w. netop for og spare strøm!

Gætter på det bliver lidt mindre hvis både mine "toppe" og bund er 8ohm? Men ligemeget hvad kan min d8604 godt trække det så der stadig er smæk på? 

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.