Jump to content
Festivalanlæg dk

2xsemipro Halfies

REIER
 Share

Recommended Posts

Disse har dunket hele sommeren, og nå er det vel på tide å vise dem fram til FA folket.

Det er  2 semipro halfinators (hp10w + PHT407n), og de har imponert de aller fleste som har hørt de. Jeg var skeptisk selv da jeg bygde de, om de kunne være så gode som DIYaudio og FA sier, men lydkvaliteten er helt upåklagelig. Mye mer crispy sound enn hva jeg har i stua til og med. De har vært med på flere skogsfester, og de leverer 10/10 mulige poeng. Med tanke på hvor små de er og hvor lite strøm de bruker, så er dette en vannvittig sammensetning, all ære til Saturnus for design.

Jeg improviserte en elektronikkboks, den ble ikke helt som jeg hadde håpet rent utseendemessig, men den fungerer til det som den skal gjøre. I den ligger en maxamp, 12ah LifePo4, voltmeter, usb strøm, 12v strømuttak og kopling på siden for å sette til et større batteri (om man trenger pc, mixebord osv. Strøm til pc fra 12v uttak igjennom en liten 12v-230v inverter).  Med 12ah lifepo4, så dunket høytalere torsdag kveld til søndag morgen på 80% volum, og fortsatt plenty med juice igjen på batteriet etterpå. Delefilter er bygget inn i høytalerne (lim skruer og strips for sikkerhets skyld), og de forsynes med speakon koplinger.

Tusen takk for inspirasjon og hjelp! Dette hadde aldri gått uten FA forumet, dere rocker!

IMG_0625.JPG.839b7075a9c1f283904345cf5986f28e.JPG

IMG_0621.JPG.f3223252dc0abc5de3ffbcbf42d9fd8c.JPG

IMG_0624.JPG.695b986749ec90a07c48652b08733cfb.JPG

IMG_0623.JPG.7fcf139a6f2be37fa52c349e8ddb2e97.JPG

12 minutes ago, REIER said:

Disse har dunket hele sommeren, og nå er det vel på tide å vise dem fram til FA folket.

Det er  2 semipro halfinators (hp10w + PHT407n), og de har imponert de aller fleste som har hørt de. Jeg var skeptisk selv da jeg bygde de, om de kunne være så gode som DIYaudio og FA sier, men lydkvaliteten er helt upåklagelig. Mye mer crispy sound enn hva jeg har i stua til og med. De har vært med på flere skogsfester, og de leverer 10/10 mulige poeng. Med tanke på hvor små de er og hvor lite strøm de bruker, så er dette en vannvittig sammensetning, all ære til Saturnus for design.

Jeg improviserte en elektronikkboks, den ble ikke helt som jeg hadde håpet rent utseendemessig, men den fungerer til det som den skal gjøre. I den ligger en maxamp, 12ah LifePo4, voltmeter, usb strøm, 12v strømuttak og kopling på siden for å sette til et større batteri (om man trenger pc, mixebord osv. Strøm til pc fra 12v uttak igjennom en liten 12v-230v inverter).  Med 12ah lifepo4, så dunket høytalere torsdag kveld til søndag morgen på 80% volum, og fortsatt plenty med juice igjen på batteriet etterpå. Delefilter er bygget inn i høytalerne (lim skruer og strips for sikkerhets skyld), og de forsynes med speakon koplinger.

Tusen takk for inspirasjon og hjelp! Dette hadde aldri gått uten FA forumet, dere rocker!

IMG_0625.JPG.839b7075a9c1f283904345cf5986f28e.JPG

IMG_0621.JPG.f3223252dc0abc5de3ffbcbf42d9fd8c.JPG

IMG_0624.JPG.695b986749ec90a07c48652b08733cfb.JPG

IMG_0623.JPG.7fcf139a6f2be37fa52c349e8ddb2e97.JPG

Lækker finish mand, det ser godt ud! 

Hvad synes du om lydniveauet. Vi kørte vores toppe med en bassface db4.2, og jeg var faktisk lidt skuffet i forhold til hvad jeg regnede med i forhold til lydniveau. 

Hvor stor en modstand endte du med at bruge i delfilteret? :) 

• 3 weeks later...

Alex: Jeg var godt fornøyd med lydnivået mtp at de kjører på maxamp. Til sommeren kommer den store testen, da skal jeg kjøre de på GM-D8604, og smi inn et par subber i setupet. Vi får se om de leverer da også =) Jeg endte opp med 3,3 motstand. Det hadde vært interessant å høre hvordan ennå lavere motstand hadde hørtes ut, men jeg ble godt fornøyd med 3,3.

Ganon: tusen takk =D

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.