Jump to content
Festivalanlæg dk

Roskilde Open's ejet anlæg

klakke
 Share

Recommended Posts

Jeg finder det en smule besynderligt og paradoksalt, at Camp Roskilde Open har et forum og guides vedr. anlæg, samtidig med at deres ejet anlæg mildest talt lød dårligt. Der var ingen bund, og diskanten gav høreskader. Hvad var grunden til dette?

Re: Roskilde Open's ejet anlæg

Jeg finder det en smule besynderligt og paradoksalt, at Camp Roskilde Open har et forum og guides vedr. anlæg, samtidig med at deres ejet anlæg mildest talt lød dårligt. Der var ingen bund, og diskanten gav høreskader. Hvad var grunden til dette?
Problemer med forstærkeren der skulle bruges som udgangspunkt - så der blev lånt en forstærker uden filtre, DSP eller lign. Det i kombination med at folk blev ved med at skrue op til det distortede af helvede til, var problemet.

Æv.. Derfor jeg altid har en backup forstærker med på Roskilde. Hvilken forstærker skulle have drevet anlægget?
Faktisk var udgangspunktet 2 monoblokke som er baseret på TC2000, med en miniDSP til at tage sig af filtre og EQ, men det kom ikke ordentlig op at køre og efter flere forgæves forsøg med andre midlertidige løsninger endte det med at vi lånte en forstærker af en norsk/dansk camp som havde en ekstra med.. Det var ret belastende, men ikke meget andet at gøre hvis vi ville have lyd :)

Re: Roskilde Open's ejet anlæg Nu må i lige stramme op engang.... På forsiden af jeres egen hjemmeside, har i en artikel der hedder ''Den ultimative guide til valg af forstærkere'''. Når i har dette, så bør i dælme også selv have styr på jeres shit - hvilket i ikke havde.

Nu må i lige stramme op engang.... På forsiden af jeres egen hjemmeside' date=' har i en artikel der hedder ''Den ultimative guide til valg af forstærkere'''. Når i har dette, så bør i dælme også selv have styr på jeres shit - hvilket i ikke havde.[/quote'] Slap da af, Mr. jeg-tror-jeg-er-verdensmester. Alle kan rende ind i problemer med en forstærker.. At du så tilfældigvis er kommet forbi kl 4 om natten hvor en eller anden gut i en gigang-brændert står og skruer så meget op at det forvrænger af helvede til, er vel ikke campens skyld.. Selvom der var store problemer med forstærkeren formåede vi stadig at holde kæmpe fester, nogen dage til kl 8-9 om morgenen og et stort antal mennesker var meget begejstrede. Mange af os der sidder her på forum bruger vores egen fritid på at hjælpe folk med og gode råd og afhjælpning af deres problemer, så ærligt talt burde du klappe i hvis du ikke har noget fornuftigt at sige.

Nu må i lige stramme op engang.... På forsiden af jeres egen hjemmeside' date=' har i en artikel der hedder ''Den ultimative guide til valg af forstærkere'''. Når i har dette, så bør i dælme også selv have styr på jeres shit - hvilket i ikke havde.[/quote'] 66fcf34a7d.jpg

Re: Roskilde Open's ejet anlæg Roskilde opens anlæg var fuuuuucking gaaaaaaaaaaaaaaay, ligesom alle dem der ligger i deres camp! Ej det passer selvfølgelig ikke, Roskilde opens anlæg er ikke gay, at de havde en "lille" smule problemer, kan de jo ikke gøre for :-) Men er ret sikker på at de kommer stærkt igen ( GENESIS GENESIS GENESIS !!! ) til næste år ;)

Re: Roskilde Open's ejet anlæg Jeg kom forbi Roskilde Opens anlæg en del gange under festivalen, det skar i ørerne (også om dagen) og der var ingen bund - noget alle fra min lejr var enige om. Når jeg så ved at i har en hjemmeside og et forum, hvor i vejleder folk mht. lyd, så er jeg da selvfølgelig interesseret i at vide, hvorfor anlægget lød som det gjorde.. Alt andet ville det være underligt? De som skoler andre, de bør jo vide hvad de laver, ellers kan de jo ikke skole andre? Der kan selvfølgelig opstå tekniske problemer, hvilket jeg har fuld forståelse for - denne forståelse gav jeg også udtryk for tidligere i tråden. Det er noget jeg også har prøvet, og jeg ved godt hvor nederen det er. Jeg har aldrig sagt at jeres forum var en dårlig ide, eller noget lignende. Phaedras; desuden har jeg aldrig sagt at jeres camp var mislykket i år, man kan jo sagtens holde vilde fester med et anlæg der ikke spiller 100% rent teknisk - det er jo nærmest det alle camps gør på Roskilde. Iøvrigt, så er der ikke nogen afsender på artiklen om forstærkere på jeres hjemmeside, så det er ikke muligt for læseren at vide, at det er Saturnus som har skrevet den. Og at Saturnus iøvrigt ikke er en del af jeres lejr.

der var ingen bund
Så har du ikke hørt det de gange det virkede, for der var flere lejligheder derude hvor det lød langt bedre end noget andet jeg har hørt på Roskilde.
De som skoler andre' date=' de bør jo vide hvad de laver, ellers kan de jo ikke skole andre?[/quote'] ja, men at vi rammer nogle tekniske problemer betyder jo ikke at vi ikke ved hvad vi laver.

Re: Roskilde Open's ejet anlæg Det forstår jeg ikke; nogen gange var jeres forstærker god, og andre gange var den ikke god? '''ja, men at vi rammer nogle tekniske problemer betyder jo ikke at vi ikke ved hvad vi laver.'' Jeg har aldrig sagt at i ikke viste hvad i lavede, ude på Roskilde kunne jeg bare konstatere at jeres anlæg ikke virkede som det skulle - og derfor var jeg nød til at spørge hvorfor det forholdt sig sådan.

På forsiden af jeres egen hjemmeside' date=' har i en artikel der hedder ''Den ultimative guide til valg af forstærkere'''. Når i har dette, så bør i dælme også selv have styr på jeres shit - hvilket i ikke havde.[/quote']

Jeg kom forbi Roskilde Opens anlæg en del gange under festivalen' date=' det skar i ørerne (også om dagen) og der var ingen bund[/quote'] er temmeligt sikker på at bunden blev taget af flere gange i de tidlige dagtimer for at spare en smule strøm :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.