Jump to content
Festivalanlæg dk

Husholdningsbatterier

dhjortshoej
 Share

Recommended Posts

Re: Husholdningsbatterier

Er det muligt på nogen måde at tape en bunke husholdningsbatterier, eksempelvis de store A-batterier, sammen, og lade dem fungere som strømkilde til en halv version af boominatoren? jeg mener, at jeg læste om det et sted. Dennis
Ja selvfølgelig. AA batterier og lign har en nominel spænding på 1.5v, så 8 styks i serie og du har 12v.. D-celler er på lige omkring 1200mAh :)

Re: Husholdningsbatterier Fedt! kan I sige noget om hvor længe det vil kunne holde strøm? som sagt half version af boominatoren med en muse ta2020 forstærker. Har i nogen erfaring med at lave dette nummer? jeg er en smule i tvivl om hvordan batterierne skal samles, og hvordan jeg skal lede strømmen derfra. gode råd modtages med kyshånd

Re: Husholdningsbatterier hjortshoej, jeg er nogenlunde på teknisk niveau med dig tror jeg. Men man kan enten gøre det selv: http://www.doityourself.com/stry/make-a-12v-battery-pack-with-aa-batteries

Eller man kan købe pakker hvor man bare indsætter batterierne. Eksempelvis: http://www.oznium.com/12v-led-battery-holder http://www.dinodirect.com/rechargeable-battery-pack-nimh-12v-1800mah-aa.html?DDID=3520-616 Håber det hjalp? :-) Men hold måske fast i at gøre det selv, og så lyt til Saturnus' råd. Han har oftest lidt ret.

Re: Husholdningsbatterier Hvad størrelse batteri snakker vi om? D celler vil for eksempel have omkring 9 Ah ved det strømforbrug som en TA2020 forstærker har. Og husk at det er ca. 3 timers levetid på næsten max volumen (max før klipning) per Ah, så altså en 27 timer på 10 D celler.

Re: Husholdningsbatterier jeg tænker, at det vil være bedst med enten D eller C celler, da jeg skal bruge anlægget ganske meget. problemet er dog, at jeg stadig ikke helt ved hvordan jeg skal samle dem. Det vil dog ikke være noget problem med AA'erne, da jeg der bare køber sådan et battery pack, som soderberg henviser til, men vil denne løsning kunne holde, eller vil batteriet hurtigt dø? er det muligt at få disse battery packs til D og C celler?

Re: Husholdningsbatterier De skal bare være serie forbundet, som her: tWg9B.jpg Er ret sikker på du kan få en del forskellige batterypacks, som nok vil være en god ide for at holde ordenligt styr på dem. Saturnus skriver at de vil holde 27 timer på 10 D celler. Det synes jeg er meget rimeligt, men du skal nok bruge flere end et sæt så.

Re: Husholdningsbatterier yes, jeg er fint klar over hvordan de skal forbindes i serie. mit problem ligger i, at jeg ikke rent praktisk aner hvordan jeg skal forbinde dem sådan. altså hvad jeg skal bruge til at forbinde polerne, og hvordan jeg skal lede strømmen fra opsætningen når den er samlet.

• 2 weeks later...

Re: Husholdningsbatterier Ja, det kan du godt. Det er faktisk det mest optimale hvis du vil være helt sikker på ikke at få overspænding i starten. Tilgengæld så kan du så ikke udnytte hele batteriernes kapacitet men kun ca. 85% før forstærkeren slår fra ved for lav spænding. Hvor du kan udnytte ca. 95% ved 10 batterier. Og 75% ved 8 batterier. Jeg har heller ikke kunnet finde batteriholdere til 9 stk. batterier.

• 7 months later...

Re: Husholdningsbatterier For at benytte D batterier kan man blot finde et i diameter passende stykke plastrør hvor man borer huller på tværs af diameter og isætter f.eks. et passende søm som stop i begge ender resten er jo lige ud af landevejen :D Hilsen Polobjørn

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.